Reeve Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 Plus dum, ettersom han da ville vært tom for ressurser. De tok jo med seg så mye som mulig på det lille skipet, og med tanke på hvor begrenset det de fikk med seg fra Melkeveien var, så kan det ikke ha vært mye igjen på Destiny. Jeg tviler på at Rush visste om at skipet kom til å overleve, og hvis han gjorde det, vil jeg fortsatt stille spørsmål til manuset. Men jeg tenkte jo også at det må nå være en grunn til at skipet sikter seg inn mot solen, annet enn ekstrem uflaks, kanskje det var dete Rush gjorde? Lenke til kommentar
Cyberfrog Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 Det så ihvertfall ganske tydelig ut som at han plutselig fikk en "aha!"-opplevelse. Lenke til kommentar
Groening Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 Eigentlig eit ganske off-topic innlegg, men tenkte at mitt 1997. innlegg måtte være i denne tråden. Alle vet jo at SG-1 premierte i 1997. For å gjøre det litt meir on-topic kan eg jo svara litt på den pågående diskusjonen: Einig med Zeke og Cyberfrog. Me ser jo at Rush nærmest seiar eureka for seg sjølv, tvilar han er så ond at han sendar 17 menneska til ein planet han ikkje veit noko om. Han er bare menneskje, han vil det som er best for alle (virkar det som for meg i hvertfall). Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 Enig, enten vite han hva som ville skjer og episoden var dårlig skrevet, eller så viste han ikke, i såfal ble Rush Karakteren mye mer likandes for meg. og håper engentlig på det siste Rush er fremdeles den eneste karakteren jeg husker navnet på, ingen av de andre er huskbare nok Lenke til kommentar
Groening Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 Husker namna bra eg, men det kan ha noko med å gjøra at eg har følgt produksjonen ganske tett. Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 31. oktober 2009 Del Skrevet 31. oktober 2009 Rush begynner å bli jævlig irriterende. Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 31. oktober 2009 Del Skrevet 31. oktober 2009 Nei syntes ikke det. Men detta var til nå den kjedeligste episoden ..... Lenke til kommentar
Groening Skrevet 31. oktober 2009 Del Skrevet 31. oktober 2009 Verste episoden til no, men god for det. Einaste eg skikkelig likte var Elis "looks like we've entered the Hoth system". Og det var vel bare fordi eg har venta på den. Ein heilt meh episode, eigintlig. Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 31. oktober 2009 Del Skrevet 31. oktober 2009 Gi deg med nynorsken, 'a. Dere klager over mangel på bruk av stargate, og mangel på action. Men når dere endelig får det dere vil ha, så er det ikke bra nok. Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 31. oktober 2009 Del Skrevet 31. oktober 2009 Har da ikke klaget på bruk av stargate ..... Lenke til kommentar
Weir Skrevet 31. oktober 2009 Del Skrevet 31. oktober 2009 Der var eg ferdig med S6 Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 31. oktober 2009 Del Skrevet 31. oktober 2009 Dette var jo den beste episoden så langt, men fremdeles kjedelig, romvesen historien var for tam og det var bare teit med "hente is" historien de skulle konsentrert seg bare om romvesen historien og bruke en hel episode på det. Lenke til kommentar
Frexxia Skrevet 31. oktober 2009 Del Skrevet 31. oktober 2009 Håper at det kommer episoder der de utforsker planeter, og ikke kun får et eller annet problem med skipet som må løses. Det blir fort 'old'. Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 31. oktober 2009 Del Skrevet 31. oktober 2009 sikkerlig tam episode, måtte ta meg selv sikkerlig i nakkeskinnet for å ikke starte å spole. desidert dårligste hitill. Lenke til kommentar
Cyberfrog Skrevet 1. november 2009 Del Skrevet 1. november 2009 Grei episode. Pen planet, men likevel ble "hente is"-delen ikke så veldig spennede. Skikkelig redshirt-dødsfall også. Vanskelig å tro at Scott skulle ta kvelden. Bygger seg opp til større konflikter også, noe som kan bli bra - eller irriterende. Det gjenstår å se. Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 1. november 2009 Del Skrevet 1. november 2009 Dere må huske på at de har løpende kontrakter, og ikke tidsbegrensede kontrakter som er vanlig. Det betyr at hvem som helst kan dø når som helst. Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 1. november 2009 Del Skrevet 1. november 2009 Greit nok at dette ikke er SG1 eller Atlantis, men jeg savner en eller annen slags form for fiende. Lenke til kommentar
Groening Skrevet 1. november 2009 Del Skrevet 1. november 2009 Savnar ikkje ein fiende, synes det er eit forfriskende pust. Betre å slutte med det vanlige når dei er på topp, i stedet for å fortsette til det blir kjedelig. Me har jo tross alt hatt hovedfiendar i femten sesongar nå. Angrar bittelitt på at eg følgar så mange av skodespelarne på twitter. Eg veit jo kvem som ikkje døyr i dei nærmaste episodane. Jaja, har fått masse kjekk bakomfilminformasjon da. Lenke til kommentar
Xell Skrevet 2. november 2009 Del Skrevet 2. november 2009 Dragen: en rask titt på imdb så vet man jo hvem som skal være med hele sesongen og hvem som bare er med på et fåtall episoder. Den onde sirkel: når man først synes noe begynner å gli kjedelig slutter man å følge med på detaljene, og man må følge med på detaljene for at en slik episode ikke skal bli kjedelig. Synes episoden var passe. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 2. november 2009 Del Skrevet 2. november 2009 Problemet til no er at SGU ikkje har fått definert kva slags serie det er endå. Vi bruker for lang tid på å lære personane og situasjonen å kjenne. Eit anna problem er at den tingen som lager utfordringar i serien er den samme som redder situasjonen. Skipet Destiny er gammalt og krever stadig vedlikehold for at mannskapet ikkje skal stryke med av forskjellige grunnar, men samtidig er det også skipet destiny som kjem med løysningane. Dette blir ei Deus Ex maskin og betyr at eit kvart problem i serien kan løysast med at dei finn noke nytt på eller ved skipet. Som f.eks: Problem: Ein av mannskapet blir dødelig skada Løysning: Dei finn ei kirurgiskavdeling på skipet Problem: Skipet blir invadert av romvesen og soldatane går tom for ammunisjon Løysning: Dei finn våpenlageret med ancient våpen Problem: Mannskapet manglar noke viktig eller treng hjelp Løysning: Destiny veit nøyaktig kva planet skipet skal reise til og opprette forbindelse med Problem: Mannskapet møter på eit vanskelig problem eller treng kunnskap Løysning: Destiny har sjølvsagt eit stort bibliotek Dette er latmannsskriving og ender opp med kjedelig TV. I løpet av dei neste 2-3 episodane så må dei definere kva skipet kan og ikkje kan gjere. Det første som må gjerast er å vise kva som faktisk finnest på skipet. Om f.eks heile det orginale mannskapet til Destiny ligger i dvale på eit eller anna lager på skipet så hadde det kanskje vært ein ide å finne dei først som sist? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå