Gå til innhold

Den store Stargate-tråden - ALT som ikke er sendt i USA puttes i spoiler-tags

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg synes dette var en veldig bra episode, likte den meget godt. Det virker nesten som om flere forventer at dette skal SG-1/Atlantis 2.0 men de har sagt at dette ikke vil være veldig likt. Personlig likte jeg dette bedre, selv om jeg liker de andre veldig godt også. Forresten, med unntak av noen få episoder, så synes jeg SG-1 første sesong var forferdelig.

Lenke til kommentar
Konge episode, og fantastisk musikk! Må si jeg har lagt mer merke til musikken i SGU enn i noen av de andre seriene.

Enig! Utrolig mektig musikk! :)

Eneste jeg ikke likte i denne episoden var den unødvendige twisten i slutten. De som har sett episoden vet hva jeg snakker om..

Endret av OCKi
Lenke til kommentar
Eg vil si at viss du leggar merke til musikken er det noe feil, god musikk skal ikkje leggas merke til. Den skal bare bringa kjenslar.

Vil ikke si det, er akkurat det musikken gjorde, bare bedre slik at jeg la merke til den :p

Bra episode! Geeker så j**** ut med SGU for tiden. Er helt gira haha.. Enig med Saddlefall her. La også fort merke til musikken. Hever scenene kraftig, mye mer dramatisk. Passer SGU ypperlig synes jeg. I SG-1 og Atlantis er det jo noe ganske annet hvor det er mye mer anonymt og de samme forskjellige temaene som går igjen, med unntak. Har fortsatt en del igjen av sesong 4+sesong 5 av Atlantis. Så nettopp episoden "Outcast". Likte veldig godt det Mass Effect aktige soundtracket de kjørte der. Passet episoden veldig bra.

Men angående SGU. Synes også at de hadde klart seg uten twisten på slutten. Det var liksom en bra nok slutt i seg selv uten. Håper ikke at de lager en twist/cliffhanger på slutten av hver eneste episode framover..

Synes det er ganske klart for øyeblikket at Rush ikke er noen "bad guy" IMO. Håper ikke at han ender opp som en type ala Ben fra Lost, en som du ikke vet hvor du har hen i det hele tatt. For å "sutre" litt, så tror jeg det kan bli litt trøttende i lengden hvis han konstant skal være "mystery man" som går fram og tilbake i episodene og sesongene som kommer. Men for meg så virker han ut som en (til nå) god nok mann med egne problemer i tillegg til kaoset som har påvirket alle til nå.

Gleder meg selvsagt til neste episode. :)

Edit: Skriveleif.

Endret av Istapp
Lenke til kommentar

Skjønner ikke helt hvordan slutten var en "twist". Vi ser bare at Young ikke har glemt at Rush ikke hadde motforestilinger mot juks og bedrag (lotteriet). Jeg synes det er litt snodig hvordan han lufter tankene så åpent, men han føler seg vel ganske "close" til noen av personene.

Rush skulle være en karakter som man er usikker på, samtidig som han også kan vekke sympati. Carlyle gjør jobben sin bra.

Håper litt på å se gaten i bruk igjen snart.

Lenke til kommentar

Man kan like gjerne hevde at det som ser ut som ønsker om "skipets og mannskapets beste" egentlig er ønsker om å redde eget skinn, slik at han kan få utløp for forskertrangen.

Ikke spesielt godhjertet å åpne gaten til Destiny (evt. helt ukjent destinasjon millarder av lysår hjemmefra) i utgangspunktet.

Lenke til kommentar

Når daniel ble skutt med et stavvåpen på skipet til Apophis i andre (?) sesong forsvinner hullet i jakken etter at han ligger i sarkofagen mener jeg å huske. Sikkert andre ganger det skjer også.

edit: Ikke at det er noe problem :p Om sarkofagene kan fikse mennesker så kan de vel fikse klær også.

Endret av Frexxia
Lenke til kommentar

StarGate er jo enormt gode på dette med å være unkonsekvente, det var liksom 20-30 forskjellige manus forfatere og et ti talls ressigører.

Viss du hører på komentator sporene er det ofte helt random hva som blir part of lore og hva som oversees., det klassiske eksemplet er zatgun der de bare tilslutt overså hva som skjedde med treide skuddet.

Det er masse sånne ting i serien.

Det omvendte er B5 der 90% av alle manusene ble skrvet av en kar. mye mer konsikvent

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...