Gå til innhold

Den store Stargate-tråden - ALT som ikke er sendt i USA puttes i spoiler-tags

Anbefalte innlegg

Dagens episode var helt grei den. Men ble skikkelig lei av å se alle de folka si sine memoarer foran kamera, det og at det minte meg om slutten på atlantis i sesong 1. På den positive siden hadde Rush sitt sammenbrudd og det kan kanskje bringe gruppen litt nærmere hverandre når det gjelder å samarbeide.

Kanskje de finner en ny ZPM (hva går egentlig skipet på?) i en kasse på et lagerrom :p

For håpe at de har kommet på noe bedre enn å finne en magisk dings i lasterommet, som redder dagen.

De fikla mye med den ene skyttelen, så den kan jo spille en større rolle i neste episode enn det gjorde idag.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke millioner, men hundretusener. Vi fikk jo vite at Destiny er "the better part of a million years old", noe som betyr litt under en million år.

Personlig så fjerner jeg alltid en null ut av mengden år når det gjelder ancient-lore PA (PreAtlantis), virker mer troverdig da.

Lenke til kommentar
Dagens episode var helt grei den. Men ble skikkelig lei av å se alle de folka si sine memoarer foran kamera, det og at det minte meg om slutten på atlantis i sesong 1. På den positive siden hadde Rush sitt sammenbrudd og det kan kanskje bringe gruppen litt nærmere hverandre når det gjelder å samarbeide.
Kanskje de finner en ny ZPM (hva går egentlig skipet på?) i en kasse på et lagerrom :p

For håpe at de har kommet på noe bedre enn å finne en magisk dings i lasterommet, som redder dagen.

De fikla mye med den ene skyttelen, så den kan jo spille en større rolle i neste episode enn det gjorde idag.

105 promo:

Lenke til kommentar

Ikke millioner, men hundretusener. Vi fikk jo vite at Destiny er "the better part of a million years old", noe som betyr litt under en million år.

Personlig så fjerner jeg alltid en null ut av mengden år når det gjelder ancient-lore PA (PreAtlantis), virker mer troverdig da.

Når sa de det? Har bare hørt de har sagt mange hundre tusen år gammel?

Uansett tror ikke det kan være under en million år gammel siden det betyr at det ble sendt ut etter at de dro til pegasus. Å det gir ikke mening

Lenke til kommentar

Vi hadde en diskusjon om dette før, og vi fant ut at det er veldig tvilsomt at Rush og gjengen egentlig vet hvor gammelt skipet er. Vi vet det ble sendt fra Jorden og til Pegasus, noe som vil indikere at det er før de dro til Pegasus ("several million years ago").

Står vel ikke akkurat i loggen at Destiny ble sendt ut 456983 f.Kr. :p

Lenke til kommentar

Når sa de det? Har bare hørt de har sagt mange hundre tusen år gammel?

Uansett tror ikke det kan være under en million år gammel siden det betyr at det ble sendt ut etter at de dro til pegasus. Å det gir ikke mening

Når han fyren blir sendt for å hjelpe Rush, hvis jeg husker riktig.

Det gir ikke mening at alt av det Ancients gjorde skjedde for millioner av år siden. Ting vil jo degradere til de grader på langt mindre tid enn det. Dette er en av svakhetene til Stargate. Er mye mer logisk hvis de døde ut for 100 000 år siden, og tingene de gjorde skjedde iløpet av de 100 000 årene før de døde ut.

Million år er jævlig lang tid.

Lenke til kommentar

Det er millioner av år siden Ancients dukket i ori galaksen så dro de til melkeveien.

Det er aldri helt klart hvor lenge de var der, men de snakker om titalls millioner år siden, stargatene dukket opp. Men det er veldig løst og fast når og hvor ting skjedde, var jo en stund Furlings, Asgaar, anceients og Nox levde sammen i galaksen.

Så dro asgaard til sin galakse, og vi vet at for c, 30 000 år siden så dem ca. like ut som oss.

En eller annen gang kom det en pest som drepte nesten alt i galaksen, når dette skjedde vet vi ikke, men hun is dama kom fra atlantis og fikk pesten, så det må ha vært etter de dro til pegasus.

Vi vet at for 10 000 år siden forlot dem atlantis på bunnen av planeten sin og dro tilbake til melkeveien der de fleste døde av pesten eller acended.

Samtidig en eller annen gang, fant de opp "våpenet" dakare for å "så" liv i galaksen en gang.

For å være ærllig tror jeg det er umulig å lege en skikkelgie time line for det hele, alt for mange episoder som motsier hverandre osv.

Lenke til kommentar

Helt enig! må faktsik si at jeg er litt skuffet over SGU, for det første liker jeg ikke skuespillerne, var alltid noen jeg likte i SG1 og SGA, som f.eks:

Colonel Jack O'Neill

Teal'c

Dr. Rodney McKay

Lt. Colonel John Sheppard

Dr. Radek Zelenka 

osv.. osv.. vet at det er tidlig i sesongen for STU, men selv mener jeg at dette er den desidert dårligste sesong starten av de 3 nevnte, men det betyr ikke at jeg ikke kommer til å se mer av SGU.

Lenke til kommentar

Syns karakterene er ektremt anonyme, annet en Rush, har jeg problemer å huske hvem som er hvem. Ingen har noen skikkelige persjonligheter.

Selv med alle feilene i atlantis gikk det ekstremt fort å finne ut hvem som er hvem. Karakterene var klare fra første episode.

Noe jeg ikke kan si om SGU, alle karakternene virker som gjesteroller, man forventer hele tiden at alle skal dø. akurrat som anonyme Airmen eller marines fra SG1 og Atlantis.

Lenke til kommentar

Er jo ganske stor cast i Universe, mange karakterer og dekke, og det er tidlig i serien, pluss det er jo en mye mer karakterdrevet serie, så ting tar nok tid å bygge opp. Det kommer etterhvert tror jeg. På Atlantis som er en action/adventure serie, trenger kanskje ikke karakterene være like dype.

Digger Universe så langt jeg, tror den kommer til å vokse mye fremover.

Lenke til kommentar

Jeg synes ikke storyen i SGU er noe som kan holde særlig lenge. SG-1 hadde stargaten i seg selv. Atlantis hadde byen og hele Pegasus-galaksen. SGU har bare dette ene skipet (som for meg ikke er i nærheten av like interresant som Atlantisbyen er), som også er nokså vanskelig å lage varierte historier utifra.

Lenke til kommentar

Ja, det har den, men gitt at de skal holde seg til skipet gjennom hele serien, så ser ikke jeg hvordan serien skal bli like variert som SG-1 og Atlantis. Den kan fortsatt gjøres interresant, noe jeg synes den er, men jeg tror fortsatt den kommer til å bli mindre variert. Det er jo også sagt at hele første sesong skal i grunn være en 20-parter, og det burde i seg selv være nok til å anta at alle episodene henger tettere sammen.

Lenke til kommentar
Eg trur det kjem til å bli bra, har i hvert fall ein utrulig bra start. Eg vet at mange er ueinige med meg, men dette virkar skikkelig bra.

Gledar meg meir til neste episode enn eg gjorde med SGA.

Eg er enig med deg, men eg har ikke fått sett så mye SGU til å bestemme meg om det er bedre enn SGA.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...