Gå til innhold

Den store Stargate-tråden - ALT som ikke er sendt i USA puttes i spoiler-tags

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er ikke hyperspace.

Om det ikke er hyperspace så er det sikkert en eller annen form for subspace av noe slag, siden ut fra tidligere serier virker det som om stargate har bestemt seg for å følge det faktum at man ikke kan reise raskere enn lyset i vår dimensjon. Hadde vært rart om de skulle bryte dette nå, siden det også ikke virker som de er påvirket av noen slags time dilation under FTL jumpene

Lenke til kommentar

Nei, for meg ser det ut som om det er FTL i "ekte" space. Grunnen er fordi den blåaktige gløden som er rundt skipet, er noe jeg tror skal etterligne cherenkov-stråling (ikke sikker på stavelsen), som er en effekt som finnes på ekte, som oppstår når en partikkel beveger fortere enn lysets hastighet gjennom et medium. Det er ikke mulig å bevege seg fortere enn lysets hastighet i vakum (selv om det er det Destiny gjør, men glem nå det :)), men partikler kan over kort tid bevege seg fortere enn lysets hastighet gjennom et medium som slakker ned denne hastigheten pga. refraksjon (lysbøying), gjennom for eksempel vann eller glass, og da dannes denne strålingen som ser ut som en blåaktig glød. Det er noe vi kan se i atomreaktorer som er nedsenket i vann, fordi raske nøytroner beveger seg ut av reaktoren og gjennom vannet, som etterhvert stopper dem opp, men før de blir stoppet opp, gløder de blått pga. cherenkov-strålingen.

Lenke til kommentar
Selv tror jeg at spacegates er relativt nytt, kanskje noe de kom på når de kom til Pegasus (de kom til Pegasus etter at de sendte ut Destiny (ikke sant?). Kanskje de ikke trodde de hadde behov for noen jumpere. Eller hvertfall ikke på Destiny.

Tror de sendte det ut etter at de kom til Pegasus. Vanskelig å spekulere når TPTB bruker en helt tullete historie for når ancients var kjøtt og blod.

Lenke til kommentar
Selv tror jeg at spacegates er relativt nytt, kanskje noe de kom på når de kom til Pegasus (de kom til Pegasus etter at de sendte ut Destiny (ikke sant?). Kanskje de ikke trodde de hadde behov for noen jumpere. Eller hvertfall ikke på Destiny.

Tror de sendte det ut etter at de kom til Pegasus. Vanskelig å spekulere når TPTB bruker en helt tullete historie for når ancients var kjøtt og blod.

Ja, ikke sant?

Det første vi hørte var at de sendte ut Destiny for mange millioner år siden, mens i serien sier Rush at det er "bare" flere hundre tusen år gammelt. Noe som vil si at Ancients var i Pegasus, men Destiny ble sendt fra Jorden til Pegasus. Virker ikke helt som de har tenkt bakgrunnen helt igjennom. Hvertfall ikke for oss som har sett både SG-1 og SGA før.

Lenke til kommentar

Nå har Rush vært ombord i skipet i noen få timer, så kan jo hende at det var en kvalifisert gjetning han foretok seg.

Har ikke sett noenplass at han har sett hvor gammelt skipet var. Da ville han vel heller ikke sagt "flere hundre tusen år" men mer "450 000" år... Hvis dere skjønner tegningen.

Lenke til kommentar

Nja... Skeptisk til at det i skipet er en database eller lignende som tilsier at skipet er flere hundre tusen år gammel. Burde ikke denne dattabassen kunne si hvor gammel det faktisk er istedet? ;)

Blir spennende fremover. Og eg har enda episode 3 tilgode! Kose meg med den i morra tenker eg. :)

Lenke til kommentar

Alt er vel bare spekulasjoner uansett, vi får sikkert høre etterhvert hvor gamlet det er etterhvert.

Men jeg tror også det er flere millioner år gammelt. Siden det startet fra jorden skulle man tro det skjedde enten før eller etter de dro/kom hjem fra pegasus, siden de kom hjem igjen for bare sånn 10000år siden er det mest sansynlig de sendte det før de dro. Flere millioner år siden.

millioner av år kan jo også sies som "flere hundre tusen år" :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...