Cyberfrog Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 Det er et interessant poeng. Eli er vel nettopp karakteren hvis øyne "de nye" er ment å se universet gjennom. Han trodde åpenbart at O'Neill spøkte, altså er ikke romskip/beaming daglig kost. Stargate-prosjektet er heller ikke allmennkunnskap. Problemet er kanskje at ingenting av dette utelukker "nær fremtid". Selv om det kan bli litt cheesy, så kunne man kanskje ha skrevet inn et årstall et sted, eller i det minste en tidsavhengig referanse (hvis det var noe slikt, så la jeg ikke merke til det). Hadde i det hele tatt vært interessant å se statistikk på hvor mange "ferskinger" som ser på SGU. Jeg vil tippe mesteparten er gamle travere, inkludert en del Gateworld-sytepaver som NEKTET å se ETT SEKUND av SGU på grunn av Atlantis-kanselleringen. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 Ja, hvorfor ble Atlantis kansellert? Så ikke noe spesifikt om det når jeg loket rundt på nettet. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 fordi folka ville lage en ny serie, og gadd ikke ha to serier kjørende på samme tid. Lenke til kommentar
Weir Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 I morra er den vel en ny episode av SGU i USA? Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 Ja, så vi får tilgang til den på lørdag. Lenke til kommentar
Xell Skrevet 9. oktober 2009 Del Skrevet 9. oktober 2009 fordi folka ville lage en ny serie, og gadd ikke ha to serier kjørende på samme tid. Det er ikke bare snakk om å gidde. Helt siden starten har det vært snakk om ønske om å lage filmer mellom sesongene, men når det begynte å bli aktuelt (økonomisk) var det vanskelig å gjennomføre da det tar opp for mye tid å følge opp 2 fulle tv-produksjoner. En del av disse filmideene har blitt gjennomført som høybudsjett, dobbeltepisoder. Så det er en grunn til at filmene først har kommet etter at SG1 ble kansellert. Det kan også være mergivende for folka bak serien å få lage en film eller 2 i året da man kan gjennomføre "større" ideer i et filmbudsjett. Diskusjonen går egentlig mer på om man skulle fortsatt SGA i stede for å starte en ny serie. Jeg tenker at selvom mange mener at SGA kunne hatt mange flere sesonger med gode historier så handler det om forfatterene og deres inspirasjon. Det er nok en grunn til at man har mer lyst til å starte på noe ferskt, og jeg ser for meg at vi kunne endt om med mye dårlig SGA dersom de hadde fortsatt. Jeg synes det er bra av dem å avslutte mens de fortsatt har mulighet til å gi fansen noen gode filmer, i stede for å vente til serien har tapt seg så mye at SyFy eller MGM ikke vil ha mer. Da blir gjerne alt dumpet veldig brått uten noe som helst håp om at man får samlet løse tråder. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 9. oktober 2009 Del Skrevet 9. oktober 2009 Jeg tenkte mer på at de utforsket planeter og slikt, jeg forventer ikke (og håper ikke) at det skal bli en kopi av SG-1/Atlantis. Siden skipet styrer automatisk hvor de reiser, så kan det bli mye en-episoders besøk på planeter, men jeg håper de får en viss kontroll over skipet på lang sikt.Hvis ikke så er vi avhengig at fienden følger etter Destiny mannskapet og det kan bli litt kjedelig i lengden Frykter også at det blir mange 1-episoders episoder. Ser for meg at dei fleste episodene blir slik: -Destiny ankommer ein ny planet og åpner stargate -Eit lag går for å utforske/hente viktige ting på planeten -Laget møter ein eller anna slags rase som har eit problem -Laget må forte seg for å rekke tilbake til stargate før Destiny reiser vidare Med andre ord så frykter eg at kvar episode handler om at det er fare for at ein fra ekspidisjonen blir værande igjen på ein frammand planet når skipet reiser vidare. Alle episodene som ikkje handler om dette handler om at skipet/besettninga blir infisert av virus/bakterie/roboter/insekter. men eg håper at vi får meir episoder av typen story-arc og at denne serien overrasker med nye typer episoder. Lenke til kommentar
Groening Skrevet 9. oktober 2009 Del Skrevet 9. oktober 2009 De har nå sagt lenge at hele sesong en egentlig er en 20-parter. Det skal være mye mer sammenhengende mellom disse episodene enn det var med SG-1 og SGA. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 9. oktober 2009 Del Skrevet 9. oktober 2009 De har nå sagt lenge at hele sesong en egentlig er en 20-parter. Det skal være mye mer sammenhengende mellom disse episodene enn det var med SG-1 og SGA. Det er alltid bra. Øker spenningen. Lenke til kommentar
Cyberfrog Skrevet 9. oktober 2009 Del Skrevet 9. oktober 2009 ... eller trekker noe ut i det "uendelige". Men jeg er forsiktig optimist. Lenke til kommentar
Joakim vas Normandy Skrevet 9. oktober 2009 Del Skrevet 9. oktober 2009 Når er det egentlig episodene vises i USA? Lenke til kommentar
Vipera Skrevet 9. oktober 2009 Del Skrevet 9. oktober 2009 Når er det egentlig episodene vises i USA? I natt kl 03.00 Lenke til kommentar
hernil Skrevet 9. oktober 2009 Del Skrevet 9. oktober 2009 Hva skjedde egentlig med modeleringen av SGU-gaten din Groening? Lenke til kommentar
Joakim vas Normandy Skrevet 10. oktober 2009 Del Skrevet 10. oktober 2009 Nå bør det ikke være lenge igjen! Lenke til kommentar
Groening Skrevet 10. oktober 2009 Del Skrevet 10. oktober 2009 Hva skjedde egentlig med modeleringen av SGU-gaten din Groening? Holder enda på, ble bare veldig opptatt med å bli ferdig med se SG-1 og SGA. Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 10. oktober 2009 Del Skrevet 10. oktober 2009 Veldig bra episode. Tror jeg kommer til å elske denne serien Lenke til kommentar
Groening Skrevet 10. oktober 2009 Del Skrevet 10. oktober 2009 Da er det klart, SGU er mye bedre enn SGA. Helt enig med Dragen, det var en veldig god episode. Eneste tingen jeg enda synes er rart er O'Neill, jeg føler ikke han passer helt inn i serien. Selv i de små gjesterollene. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 10. oktober 2009 Del Skrevet 10. oktober 2009 Dagens episode var utvilsomt bra. SG:U blir en spennende serie å følge med på, føler jeg. Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 10. oktober 2009 Del Skrevet 10. oktober 2009 Enig. RDA passer liksom ikke. Er vel all ekstra huden han har grodd siden sist. Men er det en fyr jeg ikke fatter hvorfor de har valgt å bruke i serien, så er det han svarte. Fy faen så irriterende. Disclaimer: Ingenting rasistisk tankegang i dette innlegget. Brukte hudfargen hans som beskrivelse, siden han er den eneste i episoden som var svart. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå