Gå til innhold

Den store Stargate-tråden - ALT som ikke er sendt i USA puttes i spoiler-tags

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg liker konseptet til SG:U, men denne episoden ble for tam. Hadde vel ikke forventet en invasjon av gua'uld eller ori, men presterte å gå lei rundt halvveis. Skal prøve å følge med videre, men det lover nok ikke bra.

De fleste skuespillerne virket alt for unge til å være troverdige, og en del passer ikke inn i det hele tatt. Kanskje de kommer seg over tid, men vi får se. Selv Seinfeld var kjedelig i de fire, fem første episodene før det begynte å ta av. :)

Lenke til kommentar

En annen ting jeg la merke til forresten, Ona Grauer er med. Kjente henne ikke igjen i serien, men kjente igjen navnet fra introen.

For dere som ikke husker det så er Ona hun som spilte Ayiana, den nedfryste Ancienten fra episoden Frozen. Hun som ga alle "the Ancient plague".

Lenke til kommentar
En annen ting jeg la merke til forresten, Ona Grauer er med. Kjente henne ikke igjen i serien, men kjente igjen navnet fra introen.

For dere som ikke husker det så er Ona hun som spilte Ayiana, den nedfryste Ancienten fra episoden Frozen. Hun som ga alle "the Ancient plague".

Hun kjente eg ikke igjen :O

Lenke til kommentar
Det jeg er spent på er hvordan de "vanlige" episodene blir. Jeg håper de ligger nærmere SG-1 enn Atlantis angående episodetype.

Tviler egentlig, virker som det er lagt opp som mye mørkere scifi enn sg1 var. Håper i alle fall det, vi trenger noe nytt ikke kopi av de gamle

Lenke til kommentar
Jeg tenkte mer på at de utforsket planeter og slikt, jeg forventer ikke (og håper ikke) at det skal bli en kopi av SG-1/Atlantis.

Siden skipet styrer automatisk hvor de reiser, så kan det bli mye en-episoders besøk på planeter, men jeg håper de får en viss kontroll over skipet på lang sikt.Hvis ikke så er vi avhengig at fienden følger etter Destiny mannskapet og det kan bli litt kjedelig i lengden

Lenke til kommentar

Da kan det jo bli mange "nye" aliens.

Såg første i går. Likte igrunn det eg såg, og kommer definitivt til å følge med.

Siden de to første episodene sa svært lite om hva serien egentlig skal handle om så blir jo det litt spennende å se.

Lenke til kommentar

Jeg lurer på om de som bare har begynt å se SGU vet at dette er i nåtid. For det første man ser er tross alt at vi har romskip, kan beame folk til romskip og at vi kan slette minnene til folk.

Vi som har sett SG-1 og SGA vet jo hvordan dette har skjedd over de siste 12 årene, mens for "newbiene" kan det virker mer som bare enda en sci-fi-serie.

Lenke til kommentar

Det er sant, og det er noe av det jeg liker aller mest med SG-1. Vi ser utviklingen fra nåtid (eller litt fortid, er jo tross alt 90-tallet), til nåtid, men med teknologier funnet i rommet. For meg og sikkert deg er det helt normalt at de beamer noen opp, at de har romskip og baser på andre planeter etc., men for andre vil vel dette kanskje se ut som BSG elller Star Trek eller noe annet som er fremtid.

Lenke til kommentar
BSG er fortid.

Eller fremtid. "This has happened before. And it will happen again."

Man vet aldri med BSG. :) Uansett synes jeg ikke det er samme type serier akkurat, BSG var igrunn et politisk drama hvor scenen var flyttet til en romflåte og de involverte er de siste mennesker igjen. Stargate har alltid hatt et veldig mye større perspektiv i mitt hode. :)

Lenke til kommentar
Det er sant, og det er noe av det jeg liker aller mest med SG-1. Vi ser utviklingen fra nåtid (eller litt fortid, er jo tross alt 90-tallet), til nåtid, men med teknologier funnet i rommet. For meg og sikkert deg er det helt normalt at de beamer noen opp, at de har romskip og baser på andre planeter etc., men for andre vil vel dette kanskje se ut som BSG elller Star Trek eller noe annet som er fremtid.

Det er netropp det. Jeg bare lo når Eli ble strålet opp, mens andre kanskje var mer overrasket. Jeg var ekstatisk over at Eli var på the General Hammond, mens andre kanskje var mer ekstatiske over at Eli var på et romskip.

Vi ser det i et helt annet perspektiv enn "de nye".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...