Gunfreak Skrevet 3. oktober 2009 Del Skrevet 3. oktober 2009 meh, for mye BSG over det, alt får mye intern konflikt, noe av det som er SG er en gruppe mennesker som gjør det utrolige sammen, ikke folk som krangler og pønsker mot hverandre. Rush er en karakter som hadde passet helt in i BSG og har ikke noe med SG å gjøre Sex senen i begynnelsen var også litt teit, heller ikke noe som passer inn i SG Lenke til kommentar
Groening Skrevet 3. oktober 2009 Del Skrevet 3. oktober 2009 (endret) Likte Eli og Dale best jeg, synes vi fikk se alt for lite av Dale. Edit: Gunfreak: Jeg var innstilt på at dette "isn't your father's Stargate". Jeg synes det er et helt nytt program som på en måte "låner" mytologien fra SG-1 og SGA. Endret 3. oktober 2009 av Groening Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 3. oktober 2009 Del Skrevet 3. oktober 2009 Det er greit nok, men hva er poenget med å også basere serien på BSG. Lenke til kommentar
genstian Skrevet 3. oktober 2009 Del Skrevet 3. oktober 2009 Ja, serien minner veldig om BSG. Men virker som den har potensialet. Lenke til kommentar
patham Skrevet 3. oktober 2009 Del Skrevet 3. oktober 2009 Syntes da dette var heller bra jeg. Det er enda stargate men i en annen retning. BSG er det vel umulig å ikke bli sammenlignet med, men selv med likhetene så klarer Universe å være såpass anderledes at jeg ikke ser problemet. Alt ordnet seg for meg når de gikk igjennom gaten på slutten. Dette var faktisk stargate. Jeg tror dette blir bra. Lenke til kommentar
Vipera Skrevet 3. oktober 2009 Del Skrevet 3. oktober 2009 Ser ikke helt hvorfor folk synes det minner om BSG. Fikk aldri den følelsen i det hele tatt. En slik situasjon som de er i uten noe intern konflikt hadde vært latterlig, det er helt normalt og menneskelig. Nå har det jo alltid vært litt konflikter i de andre seriene også da om hvem som skal være "sjefen". Jeg er i alle fall glad de prøver å skille seg litt fra de andre 2 seriene. Etter 15 sesonger med mye det samme hadde det fort blitt old hvis de ikke prøvde å fornye seg litt. Hvor mange gjetter at det var Dr Rush som orkistrerte angrepet på basen? Lenke til kommentar
patham Skrevet 3. oktober 2009 Del Skrevet 3. oktober 2009 Til spoileren Nå sa de vel aldri helt hvem som angrep dem da. De trodde det var lucian alliance, men vi vet jo ikke det sikkert. Kan jo hende at de dukker opp ved en senere anledning Nå viste jo heller ikke doktoren om hvordan de helt skulle komme dit og under bombingen så begynte jo kjernen til planeten å bli ustabil, Det var vel mer tilfeldigheter og flaks at de fikk den til å funke. Så ser ikke helt grunnen til at han skulle gjøre det Jeg syntes dette var en god retning å ta serien i. Det er som du sier Vipera at etter 15 sesonger er det på tide med noe nytt. Veldig mye potensiale i dette. For å ikke glemme etter å sett denne i HD så er jo effektene drit gode. De har løfta kvaliteten på det visuelle og filmingen til det bedre. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 3. oktober 2009 Del Skrevet 3. oktober 2009 Ser ikke helt hvorfor folk synes det minner om BSG. Fikk aldri den følelsen i det hele tatt. En slik situasjon som de er i uten noe intern konflikt hadde vært latterlig, det er helt normalt og menneskelig. Nå har det jo alltid vært litt konflikter i de andre seriene også da om hvem som skal være "sjefen".Jeg er i alle fall glad de prøver å skille seg litt fra de andre 2 seriene. Etter 15 sesonger med mye det samme hadde det fort blitt old hvis de ikke prøvde å fornye seg litt. Klikk for å se/fjerne spoilerteksten nedenfor Hvor mange gjetter at det var Dr Rush som orkistrerte angrepet på basen? Vel han rush karen er jo bare en klone av han Batazar eller hva faen han heter på BSG. Klikk for å se/fjerne spoilerteksten nedenfor Viss han fikk de til å angripe basen er det et enormt plott hull, med mindre han viste hvordan man fikk den niende sybolet, viss ikke ville jo alle bare dø når planeten gikk i lufta, og viss han viste hvordan han fikk det niende sybolet til å virke, hvorfor sa han det ikke tidligere, eneste svaret er at han ville bli strandet der og var villig til å ta sjangsen at alle døde, i såfall er han gal som i seg selv er et plotthull Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 3. oktober 2009 Del Skrevet 3. oktober 2009 Fyren ER gal. Har du ikke lest om karakterene? Lenke til kommentar
Frexxia Skrevet 3. oktober 2009 Del Skrevet 3. oktober 2009 Likte den første episoden svært godt . Synes ikke den lignet nevneverdig på BSG, men den er jo selvsagt ganske annerledes fra tidligere Stargate. Sannsynligvis på en god måte; jeg tror ikke Stargate hadde kunnet overleve uten å gjøre noen forandringer. Noe jeg lurte på: Det må vel være slik at de til slutt finner en måte å ringe jorda på? Jeg trodde det skulle være langt færre mennesker på Destiny. Dette er bare spekulasjon, men kanskje klarer de å ringe jorden, og siden dette kun fungerer én vei vil de la et team være igjen på skipet. Lenke til kommentar
Groening Skrevet 3. oktober 2009 Del Skrevet 3. oktober 2009 Da hadde jo egentlig poenget med serien gått vekk, de er strandet uten noen måte å komme hjem, det er handlingen. Men de har jo en måte å kontakte Jorda på, så det blir nok noen episoder varierende i styrke som tar sted nesten 100 % på Jorda. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 3. oktober 2009 Del Skrevet 3. oktober 2009 Fyren ER gal. Har du ikke lest om karakterene? Nei jeg liker ikke spoile for meg selv Så jeg ser aldri trailere eller lowdown saker, eller leser bioer, jeg vill finne ut alt gjennom å se serien Og jeg er ikke enig i at de måtte fornye seg, når Star Trek prøvde det gikk det til helvete. Jeg kunne godt sett 15 sesonger til av SG1, faktisk ville jeg sett på serien helt til Shanks døde av alderdom Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 3. oktober 2009 Del Skrevet 3. oktober 2009 (endret) Helt grei seriestart. Kommer til å følge med videre, men det er i hovedsak fordi det er Stargate. Serien har ikke fenget meg noe særlig enda, og gleder meg ikke nevnverdig til neste episode. For tiden er det bare FlashForward som jeg virkelig gleder meg til. Endret 3. oktober 2009 av Zeke Lenke til kommentar
Groening Skrevet 3. oktober 2009 Del Skrevet 3. oktober 2009 Noe jeg gleder meg veldig til i hvert fall er første gang vi får se romvesner. De har jo allerede lovet at det ikke skal være noen mennesker som snakker engelsk i denne galaksen. Håper bare de ikke gjør slik de har gjort før når de skal "oppfinne" nye arter, gir alt to ben, to armer, to øyne, en nese og en munn midt på hodet osv. Lenke til kommentar
Frexxia Skrevet 3. oktober 2009 Del Skrevet 3. oktober 2009 Forresten bare meg som synes at http://www.imdb.com/name/nm0001520/ ligner på Al Gore? Tror jeg tenkte det samme når jeg så ham i noe annet også. Lenke til kommentar
Xell Skrevet 3. oktober 2009 Del Skrevet 3. oktober 2009 OK, jeg er solgt Bra tempo og dobelt'n gjorde en god jobb i å etablere backstory'en. De fleste karakterene er fortsatt veldig difuse, men det er vel bare å forvente. Regner med at vi må få 5-6 episoder før hoved cast'et har fått etablert seg. I likhet med tidligere kommentarer er jeg overrasket over at ikke flere falt fra i løpet av denne episdoden. Når det gjelder å ringe tilbake til jorden: tidligere spoilere har indikert at folk faller fra pga av skipet hopper i FLT ukontrollert. Muligens er ikke den timeren vi fikk presentert så forutsigbar som det kan se ut til ved første øyekast. Samtidig så indikerer rollelista på IMDB at vi kommer til å se kontakt med jorden i noen av de første episodene. gunfreak: med din holdning til å ikke lese spoilere er jeg overrasket over kommentaren om at Rush er en Baltazar-klon. Skal du beskrive karaktereen med 3 setninger høres de sikkert veldig like ut, men jeg håper og antar at Robert Carlyle kan gi Rush en dypere karakter en noe som kan fult beskrives i 3 setninger. Personlig gleder jeg meg til å bli både overrasket og irritert over denne karakteren. Jeg tror han kan bli en goodguy-i-badguy-kombinasjon. Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 3. oktober 2009 Del Skrevet 3. oktober 2009 Er spent på hvordan episoden er. Sitter på et tragisk nett i en militærleir i indre troms og episoden er ikke nede før i morgen. Bah. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 3. oktober 2009 Del Skrevet 3. oktober 2009 gunfreak: med din holdning til å ikke lese spoilere er jeg overrasket over kommentaren om at Rush er en Baltazar-klon Det er jo så klart basert på episoden jeg så, det er godt mulig han får en annen utvikling, men sånn som det er fra første episode er han bare en klone av BGS karakteren Lenke til kommentar
RunarL Skrevet 3. oktober 2009 Del Skrevet 3. oktober 2009 (endret) Jepp da var episoden sett! Merket at serien er en del mer seriøs en SG-1 og SGA, kanskje litt mer "voksent". Har aldri likt han som spiller Dr. Rush, men begynner å få smaken på han nå. Ganske sikker på at han latet som at det 9'ende symbolet ikke virket i starten. Men hva tror dere han snakket med O'Neill om på jorda? Endret 3. oktober 2009 av RunarL Lenke til kommentar
Vipera Skrevet 3. oktober 2009 Del Skrevet 3. oktober 2009 Jeg kan se hvordan noen kan mene at Dr Rush er en klone av Gaius Baltar(regner med han dere mente), han er doktor, utrolig smart og blir fremstilt i disse episodene som den som "gjør noe galt". Men for meg virker de veldig ulike. Baltar er en feig, selvopptatt(sansynligvis godt over grensen til sosiopat) person med gude komplekser, mens ut fra det jeg fikk intrykk av i de første 2 episodene virker det som Rush heller er en person som har begravd seg i arbeid etter tapet av en nær person(damen på det bilde) og setter vitenskapelige oppdagelser litt for høyt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå