Dragen Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 De drar kraft fra begger sider for å nok kraft til å koble opp og holde et stabilt ormehull. Kutter du strømmen til den ene så går hullet. Hvis det en ene har en kraftig nok kilde til kraft, så kan den alene holde hullet oppe, og hvis det er et sort hull eller lignende, holde det opp i over 38 minutter. Som vi vet, så bruker SGC en egen strømkilde, siden de ikke har en DHD. Lenke til kommentar
Groening Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 Men når SG-1 kræsjer Thor sitt replicatorinfiserte skip i Jordens atmosfæren stjeler de gaten for å rømme. Da sier Davis at gaten har nok kraft til å ringe ut en gang, altså nok kraft til å starte en forbindelse, men så drar den resten av kraften fra den andre gaten. I hvertfall slik jeg forstod det. Lenke til kommentar
Xell Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 Det er også avhengig av avstander. Som også er grunnen til at man ikke kan bruke gaten til SGC til å holde forbindelse til å sende mer en korte datapakker, altså signaler men ikke fysiske gjenstander og mennesker. Lenke til kommentar
Cyberfrog Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 Det ble vel nevnt en gang at man kan holde gaten oppe (<= 38 min) ved å sende noe gjennom kontinuerlig, f.eks. et radiosignal. Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 Lurer på en ting, er stargate sg1 og atlantis filmet i HD? Vil tippe at de første sesongene av sg1 ikke er mens resten muligens er? Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 Lurer på en ting, er stargate sg1 og atlantis filmet i HD? Vil tippe at de første sesongene av sg1 ikke er mens resten muligens er? Har hele Atlantis liggende i HD på disken. Mener på endel av SG.1 også er å få tak i i HD, men vet ikke hvor mange sesonger. Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 To eller tre sesonger av SG1 er filmet i HD, mens hele SGA er filmet i HD. Ikke hold pusten for seriene på HD-media. Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 Sesong 2-5 har jeg allerede i 720p, og er tilgjengelig på internett. Sesong 1 er i bedre kvalitet enn DVD, men ikke fullt så bra som 720p, av det jeg har sett. SG-1 sesong 9 og 10 er også ute i HD, resten i DVD-kvalitet. Det er i hvertfall hva jeg har fått med meg. Lenke til kommentar
Frexxia Skrevet 26. september 2009 Del Skrevet 26. september 2009 (endret) Det som finnes i HD av Stargate er: Stargate (Originale filmen) Stargate: The Ark of Truth Stargate: Continuum Stargate: SG-1 S08-S10 Stargate: Atlantis S01-S05 Sesong 2-5 har jeg allerede i 720p, og er tilgjengelig på internett. Sesong 1 er i bedre kvalitet enn DVD, men ikke fullt så bra som 720p, av det jeg har sett. SG-1 sesong 9 og 10 er også ute i HD, resten i DVD-kvalitet. Det er i hvertfall hva jeg har fått med meg. Sesong 1 av Atlantis er ute i HD på iTunes (og følgelig også andre steder som følge av det). Samme med sesong 8 av SG-1, men den finnes også som HDTV-caps. Stargate tar for øyeblikket opp nesten 370 GB på diskene mine edit: 1 uke til SGU! Endret 26. september 2009 av Frexxia Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 26. september 2009 Del Skrevet 26. september 2009 Stargate er egentlig ikke HD, da den ikke ble spilt inn i HD. Lenke til kommentar
Xell Skrevet 26. september 2009 Del Skrevet 26. september 2009 Som nevnt over så er SG1 filmet i HD fra sesong 8. Sesong 4-7 ble filmet i 35mm så det bør også kunne gjøres gode HD-releaser av. Sesong 1-3 bli filmet i 16mm (alle spesialeffekter filmet i 35mm) s der er jeg litt mer usikker på hvor gode releaser man klarer å lage til en eventuelt HD-utgivelse, men det er mulig dette også går greit. Jeg tror det er mening at remaken av piloten (Children of the Gods) skal gies ut på bluray så da får vi vel se. Lenke til kommentar
Groening Skrevet 26. september 2009 Del Skrevet 26. september 2009 Vi har jo egentlig blitt sagt at ingen av seriene får en HD-release. Fan's Choice er det nærmeste vi kommer til noe i HD (bortsett fra filmer osv.). Lenke til kommentar
Xell Skrevet 26. september 2009 Del Skrevet 26. september 2009 Kilde? Amazon har jo produktposter for alle SG1 sesongene, for "sign op to be notified.."-hensikter. Jeg trodde de gjorde det når det minst var rykter om release. Lenke til kommentar
Groening Skrevet 26. september 2009 Del Skrevet 26. september 2009 (endret) Det stod når Fan's Choice ble utgitt, skal se om jeg finner det. Det var Atlantis det var snakk om, men tviler på at SG-1 kommer i HD når SGA ikke gjør det. Gateworld Endret 26. september 2009 av Groening Lenke til kommentar
Xell Skrevet 26. september 2009 Del Skrevet 26. september 2009 Nåja, det er mange filmer som pr dags dato ikke er planlagt release på BluRay. Det eneste man kan tolke av det utsagnet er at man ikke bør forvente release i nær framtid. De har mye å tjene på et slikt utsagn kombinert med releaser av enkeltkompilasjoner. Hvis man kan overbevise at det ikke er noen vits å vente på at hele sesonger kommer i HD så vil man selge mer av enkeltkompilasjonene. Lenke til kommentar
Groening Skrevet 26. september 2009 Del Skrevet 26. september 2009 Da var jeg ferdig med SG-1, tok meg en måned og en uke (cirka). Da var det å sett i gang med SGA, skal klare å akkuratt bli ferdig hvis jeg ser i hele dag og i hele morgen. Lenke til kommentar
Istapp Skrevet 26. september 2009 Del Skrevet 26. september 2009 Himmel og hav! Jeg hadde blitt møkk lei skulle jeg sett alt på en gang hehe. Lykke til. Lenke til kommentar
Groening Skrevet 26. september 2009 Del Skrevet 26. september 2009 Det som er greit med SGA at det er drit i forhold til SG-1, det gjør at jeg ikke "trenger" å følge med hele tiden. Når jeg ser SG-1 må jeg ta pauser hver gang jeg må på do eller hente noe, nå bare står det på. Lenke til kommentar
Frexxia Skrevet 26. september 2009 Del Skrevet 26. september 2009 (endret) Stargate er egentlig ikke HD, da den ikke ble spilt inn i HD. Stargate ble spilt inn på film, ikke digitalt, så å scanne inn filmen i HD er ikke spesielt vanskelig. Det er mange gamle filmer som er gitt ut på bluray, og som ser fantastiske ut. Jeg har selv Stargate på disken, og VET at den er i HD. Riktignok ikke blant de beste, men fortsatt HD. http://www.imagebam.com/image/a90bfd18425186/ http://www.imagebam.com/image/2d774118425167/ http://www.imagebam.com/image/db7a3018425269/ http://www.imagebam.com/image/a8479d18425307/ http://www.imagebam.com/image/98187b18425418/ Et annet eksempel er Wizard of Oz fra 1939: http://achumpatoxford.com/u/files/150/aa94...bb99cffb3cf.png Endret 26. september 2009 av Frexxia Lenke til kommentar
Istapp Skrevet 26. september 2009 Del Skrevet 26. september 2009 Uff, det er ikke bra. Kanskje det vokser på deg, hvem vet. Jeg for min del spoler tilbake når jeg ikke får med meg noe lol. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå