Gå til innhold

Den store Stargate-tråden - ALT som ikke er sendt i USA puttes i spoiler-tags

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da har man sett ferdig Stargate Atlantis.

Kort oppsummert vil jeg si den var veldig bra. Mye likt som i SG-1, men crossover episodene er faktisk noen av de dårligste.

Det virker også som skuespillerene blir mer slepphendt etter hvert som de har "satt" seg i rollene. Mulig dette er fordi man blir vandt til å se dem, men jeg fikk samme feeling som fra Farscape hvor karakterene overprosjekterer de fremtredende trekkene. Det hele ble litt som amerikansk kontra fransk film, hvor det subtile må vike for det åpenbare.

Tror jeg synes de midtre sesongene var de beste og Rodney McKay er uten tvil min favoritt.

Lenke til kommentar

Stargate har litt kontinuitetsproblemer ...

I en av Stargate Atlantis episodene får vi vite at ting ikke sendes fra en port til en annen før hele objektet er inni malstrømmen, før hele objektet har entres buffres det i porten som skal sende. Men nå i Sg-1 sendte de en krukke gjennom porten ved hjelp av en stang den sitter på for så å ta stangen tilbake ... I is confused.

Lenke til kommentar

Har vært klar over denne tråden lenge nå, men ville ikke se pga spoilere hehe. Er snart ferdig med SG-1 S10 og SGA S03 (har sett annenhver.. småkult å se sammenhenger her å der).

Prøver å bli ferdig nå før SGU begynner. Jeg kan se Stargate filmene (The Ark of Truth og Continuum) etter jeg er ferdig med SG-1, sant? Trenger ikke å se ferdig SGA?

Litt off topic: Noen som følger med på Sanctuary forresten? Synes det var ganske kult. Sesong 2 skal visstnok være mye mer påkostet å bedre. Det premierer noen dager etter SGU (9. oktober) på SyFy. Litt lamt det nye navnet forresten lol.

Lenke til kommentar
Stargate har litt kontinuitetsproblemer ...

I en av Stargate Atlantis episodene får vi vite at ting ikke sendes fra en port til en annen før hele objektet er inni malstrømmen, før hele objektet har entres buffres det i porten som skal sende. Men nå i Sg-1 sendte de en krukke gjennom porten ved hjelp av en stang den sitter på for så å ta stangen tilbake ... I is confused.

Lignende ting gjør de vel flere ganger så vidt eg vet.

At folk kommer halvveis ut gjennom gaten og snapper tak i ting eller personer...

Er jo en bagatell. Litt frihet må man ha :)

Lenke til kommentar

Det er mange rare ting med stargaten. Den største feilen jeg har funnet er i episoden Red Sky (den når SG-1 gjør en sol rød).

Før og etter har vi mange ganger sett at en gate kan slå seg av rett etter noen har gått inn, men de kommer jo frem for det (energien må frigjøres et sted). Mens i Red Sky, skrur de av gaten etter rundt 3 sekunder for at stoffet skal havne inni solen.

Det stusser jeg på hver gang jeg ser den episoden, de kan jo ikke forandre så mye på det. :p

Lenke til kommentar

ja dette med at gaten slår seg av har jeg også lurt litt på. mer bestemt hva er det som får gaten til å slå seg av? Når man har fienden på hælene så slår gaten seg alltid av umiddelbart etter at sisteman har gått inn. Til tross for at det har vært lenger mellomrom mellom resten av teamet som har løpt i trygghet in i gaten. Hvordan vet gaten at dette var sistemann? Hvorfor er det aldri noen som blir stående igjenn i fiendens klør når gaten slår seg av?

Istapp: Har fulgt Sanctuary siden webisodene. S2 har premiere en uke etter SGU. Antageligvis fordi SGU piloten er dobbeltepisode (heter kanskje ikke pilot når det allerede er bestmt at serien skal gå?!?) og dermed bruker Sanctuary sin sendeslot i tv-planen.

Lenke til kommentar
Hvorfor er det aldri noen som blir stående igjenn i fiendens klør når gaten slår seg av?

Eller: Hvorfor er det aldri noen av FI som bare holder gaten åpen fra den andre siden? Med å holde handa inne...

Ser i noen episoder så sier de: Close the gate. Så tipper det er bare slik at de ikke gjør det hver gang. Men hvis FI f.eks ligger rett i hælene så er det jo bare å stappe en hand inn i gaten, så holdes den vel?

Lenke til kommentar

Jack gjorde nå det, men når du nevner at de sier "close the gate". Hvordan går det an? De har jo sagt at når en gate kobler seg til en en annen gate drar de kraft i fra begge sider, så egentlig burde det ikke nytte å slå av strømmen på vår side, for da trekker den bare kraft fra den andre gaten.

Men som sagt, de trenger litt frihet. Det er jo bare en TV-serie. :p

Or is it?

Lenke til kommentar

Dragen:

De har jo sagt at når en gate kobler seg til en en annen gate drar de kraft i fra begge sider, så egentlig burde det ikke nytte å slå av strømmen på vår side, for da trekker den bare kraft fra den andre gaten.

Da kunne de jo bare brukt den til å skru av gaten når den er knyttet til et svart hull. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...