cbastus Skrevet 25. august 2009 Del Skrevet 25. august 2009 Men trenger mann ha sett mye SG-1 for å se Atlantis? Har hørt noe rykter om noen filmer også. Lenke til kommentar
LeGranDuc Skrevet 25. august 2009 Del Skrevet 25. august 2009 Du burde iallefall se sesong 7 av SG-1 Det er og 2 stk SG-1 Filmer. Disse har forsåvidt ikke så mye med Atlantis å gjøre. Det er dog en liten sammenheng med filmen Continuum og sesong 5 av Atlantis. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 25. august 2009 Del Skrevet 25. august 2009 Men trenger mann ha sett mye SG-1 for å se Atlantis? Har hørt noe rykter om noen filmer også. Siden SG1 er ca. 1000 ganger bedre og kulere, ja, du bør se mye SG1 før du ser atlantis Lenke til kommentar
Cyberfrog Skrevet 25. august 2009 Del Skrevet 25. august 2009 Er ikke nødvendig å se SG-1 først, men Atlantis blir ihvertfall litt bedre når du har hele bakgrunnen fra SG-1 sesong 1-7. Filmene synes jeg er ganske bra, men de har lite om noe med Atlantis å gjøre. SG-1 er også en bedre serie, ifølge de fleste. Lenke til kommentar
cbastus Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 Så ferdig sesong 1 av Atlantis i går, og det gikk over all forventning. Eneste som fortsatt forvirrer er hvor langt jorden har kommet med teknologien sin, det er vel her det er lurt å ha litt bakgrunn fra SG-1? Jeg kommer nok uansett til å fortsette med atlantis, liker at den er litt dyster og folk dør i ny og ne. For meg ble SG-1 for happy og hadde for enkle løsninger på ting. Atlantis er på ingen måte Battlestar Galactica i forhold, men den en viss appell i at alt ikke har en enkel og "åpenbar" løsning. Liker at mange av mysteriene forblir uløst og at vitenskapsmennene ikke er overnaturlig smarte slik som Daniel i SG-1. Den canadiske doktoren er kanskje noe vel smart til tider, men han veier opp for det med å være sabla arrogant. Det er riktignok litt synd hvor opplagt Stargate (både SG-1 og Atlantis) innimellom er: I siste episode av Atlantis sesong 1 kommer det en ny Oberst inn og redder dagen. Allerede fra første sekund er det mer eller mindre opplagt at han ikke vil ha kontroll særlig lenge, så hvorfor lage alt så melodramatisk? Den siste episoden i en ellers realistisk sesong virker liksom litt for enkel og rett frem. Håper bare for guds skyld de ikke finner en eller annen ny romkompis som blir del av teamet i sesong 2, holder for meg at den ene er del Wraith og kan lese tankene deres. Hva mener dere gjør SG-1 til en bedre serie? Er det bare mine preferanser med at folk bør ha litt varierte problemer, bitre og ubalanserte sider, kanskje noen psykotiske trekk og ikke lykkes til en hver tid, som gjør at jeg liker Atlantis best av de to? Eller har jeg bare gått glipp av noe når jeg så SG-1? Siste jeg husker fra denne var at O'Neil var om bord i et pyramideskip på vei til jorden, tror muligens Daniel også var der. Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 Hva mener dere gjør SG-1 til en bedre serie? Tror det hovedsakelig er karakterene i SG.1 jeg liker bedre, og da spesielt Richard Dean Anderson, og samspillet han har med de andre. Er nok derfor jeg synes SG.1 falt veldig når han sluttet å ble erstattet av Ben Browder. Når dette skjedde gikk Atlantis forbi for meg ihvertfall. Eller har jeg bare gått glipp av noe når jeg så SG-1? Siste jeg husker fra denne var at O'Neil var om bord i et pyramideskip på vei til jorden, tror muligens Daniel også var der. Episoden du beskriver høres ut som Season 1, Episode 21: Within the Serpent's Grasp Altså siste episoden av sesong 1. Gått glipp av endel da ja. Første sesong av SG.1 er forøvrig den sesongen jeg synes er dårligst av de som Richard Dean Anderson er med i. Tar seg godt opp fra sesong 2 og utover. Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 Episoden du beskriver er sesongavslutningen til SG1 sesong 1, som gikk 20-30 ganger på TV3. SG1 er mye mer realistisk enn andre serier i sjangeren, teknologisk og realistisk sett hvis man ser på åssen jorden er opp til sesong 7. Vi har kun det vi har, og noen små leketøy vi har funnet. Andre serier så har vi plutselig det man trenger for å vinne. I SG1 så bruker vi vår dårlige teknologi til å vinne. Hvis man tenker på det, så er det ikke ofte SG-1 bruker utenjordisk teknologi til å vinne, vanligvis ble E.T-tech brukt i større episoder, som sesongåpninger og avslutninger. Selve porten er selvfølgelig ikke med i denne tankegangen. Hva mener dere gjør SG-1 til en bedre serie? Tror det hovedsakelig er karakterene i SG.1 jeg liker bedre, og da spesielt Richard Dean Anderson, og samspillet han har med de andre. Er nok derfor jeg synes SG.1 falt veldig når han sluttet å ble erstattet av Ben Browder. Når dette skjedde gikk Atlantis forbi for meg ihvertfall. Eller har jeg bare gått glipp av noe når jeg så SG-1? Siste jeg husker fra denne var at O'Neil var om bord i et pyramideskip på vei til jorden, tror muligens Daniel også var der. Episoden du beskriver høres ut som Season 1, Episode 21: Within the Serpent's Grasp Altså siste episoden av sesong 1. Gått glipp av endel da ja. Første sesong av SG.1 er forøvrig den sesongen jeg synes er dårligst av de som Richard Dean Anderson er med i. Tar seg godt opp fra sesong 2 og utover. Mitchell er stokk dum, Jack er et geni. Jack bare viste det ikke sånn som Daniel og Sam. Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 Mitchell er stokk dum, Jack er et geni. Jack bare viste det ikke sånn som Daniel og Sam. O'Neill og Sheppard har noe til felles der. De liker begge å late som de er dummere enn de egentlig er. Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 Husker dere 801 og 2 hvor Mitchell ikke skjønte den simple IQ-testen? Tall med speilbilde er jo IQ-tester man gir til 5-åringer. Lenke til kommentar
Joakim vas Normandy Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 Håper bare for guds skyld de ikke finner en eller annen ny romkompis som blir del av teamet i sesong 2 :!: Husker dere 801 og 2 hvor Mitchell ikke skjønte den simple IQ-testen? Tall med speilbilde er jo IQ-tester man gir til 5-åringer. Mulig man ikke tenker ikke slike enkle baner når man får en gåte som tilsynelatende kommer fra den mest avanserte rasen de har møtt. Liker Mitchell godt, koselig kar. Lenke til kommentar
cbastus Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 (endret) Kan stemme at det er siste episode i sesong 1, det var i alle fall en sesongavslutning. Trodde jeg hadde sett mer enn én sesong, men med 22 episoder forklarer det saken. Sheppard nevner i en episode at han fikk tilbud om opptak i Mensa men avslo, så han er på ingen måte en dum kar. Når han i tillegg er ekstremt praktisk og god menneskekjenner/manipulatør vil jeg si han er langt over gjennomsnittet. Han som spiller Mitchell er forøvrig samme kar som spiller Crichton i Farscape, og jeg har aldri helt trodd på måten han portretterer. Han mangler noen lag, rett og slett, det er for enkelt å vite hvordan han vil reagere på ting og følelsene er for overspilt, spesielt når han skal spille litt smågal/dritt lei. Regissøren bør sikkert ta mye av skylden, men om det er likt i SG-1 er det nok ikke bare det. (edit: skrivefeil) Endret 26. august 2009 av cbastus Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 Han som spiller Mitchell er forøvrig samme kar som spiller Crichton i Farscape Men i Farscape likte jeg han derimot godt. Synes han funket mye bedre i den rollen Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 SG1 er bedre fordi serien har ekstemt gode karakterer og utrolig bra samspill mellom dem. Jeg syns også overgangen fra Jack som hoved karakter til Daniel gikk veldig greit, jeg savnet ikke Jack noe serlig, han hadde egentlig gjort jobben sin, og Daniel passet prefekt til å være den nye hoven karakteren med tanke på hva temaet var i sesong 9 og 10. Sg1. er jo også ekstemt EPIC!! Spesielt fra sesong 7-10. Jeg greide aldri bry meg like mye om atlantis som jeg gjrode for Jorda og melkeveien i SG1. Jeg fant også wraith folka kjedelige(de prøvde å fikse dette fra sesong 3 og utover ved å gi dem mer persjonlighet og sentrale roller, men de er bare ikke like kule som Goa'uld da spesielt karakterer som Apophis, og Baal. Replicators i Atlantis var også en nedtur, vi fikk den perfekte slutten på dem i sesong 8 og trengtes ikke dukke opp i atlantis. Det er en grunn til at SG1 er på toppen av ALLE serier jeg liker, mens Atlantis havnet langt nede selv om jeg bare skulle rangsere Sci-fi Lenke til kommentar
lceman™ Skrevet 26. august 2009 Forfatter Del Skrevet 26. august 2009 Atlantis var så vidt morsomt i halvannen sesong, etter det har det kun vært oppgulp av det gamle (både fra SG-1 og Atlantis) igjen og igjen og igjen, helt til de omsider finner på noe gøy i siste episode av sesong 5. Alvorlig talt, Atlantis kunne fint vært kansellert etter sesong 2 uten at vi hadde tapt noe, ikke klarer de å ta ordentlig livet av hovedpersoner der heller. Lenke til kommentar
Cyberfrog Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 Tull. Atlantis var fantastisk innimellom, særlig etter sesong 2, som for meg ble litt kjedelig. Det hjalp nok ikke at jeg mislikte den nye "romkompisen" sterkt, lenge. Jo, jeg var heller ikke så glad i replicators. Jo, Carter som sjef kunne vært et friskt pust, men ble det ikke. Wolsey, derimot, var et velkomment tillegg. Noe av det morsomme med SG-1 i de tidlige sesongene er at de er "oss" som skal prøve å klare seg i en fiendtlig galakse. Det virker jo som en helt umulig oppgave, og desto mer spennende er det. Lenke til kommentar
cbastus Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 Ok, skjønner hva dere mener. Sitter å ser på Atlantis S02E04 nå, det er en hel "Hot Chick" sak gående her hvor McKay har en dame inni hodet sitt. Dæven for noe ræl. Lenke til kommentar
Groening Skrevet 27. august 2009 Del Skrevet 27. august 2009 Personlig synes jeg at Atlantis var best etter vinterpausen i sesong 4. Men Atlantis kom sjelden nærme nivået til SG-1. Lenke til kommentar
Weir Skrevet 27. august 2009 Del Skrevet 27. august 2009 (endret) Fikk SG-1 s10, Ark og Continuum i dag. Har nettopp sett ferdig Flesh and blood og skal til å se Morpheus Endret 27. august 2009 av Gammel Partert Purke Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 27. august 2009 Del Skrevet 27. august 2009 Ja, sesong 4 av atlantis var høydepunktet i serien, nesten på nivå med den dårligste sesongen av SG1. Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 27. august 2009 Del Skrevet 27. august 2009 Han som spiller Mitchell er forøvrig samme kar som spiller Crichton i Farscape Men i Farscape likte jeg han derimot godt. Synes han funket mye bedre i den rollen Enig der. Jeg gikk litt lei etter ca seks sesonger, men begynte å se igjen på viasat for en stund siden med sesong 9. Liker Ben Browder veldig mye i Farscape, men SG-1 ble for forskjellig fra hva det var med alt det tullet de driver med nå og alle de nye folkene. Når det er sagt spiller Claudia Black i en del episoder i sesong 9 (og sannsynligvis 10?). Hun spiller Aeryn Sun i Farscape, og det merkes fort at hun og Ben Browder har en viss kjemi seg imellom. Det gjør at de episodene hvor de får spille sammen i SG-1 er blandt mine favoritter, men resten av sesong 9 ble for kjedelig. Savner o'Neil oh general Hammond... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå