Gå til innhold

Den store Stargate-tråden - ALT som ikke er sendt i USA puttes i spoiler-tags


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Da er det egentlig ikke lenge til SGU, folkens.

Rett over måneden igjen nå.

 

Er det på viasat4 eller/og i USA?

skal bestille SG-1 s10, Ark og Continuum i mora for de er alt eg har igjen i Stargate verden. Dumt det ikke er flere sesonger av SG-1 og spesielt Atlantis. (Det var merkelig/spesiell avslutting i SGA s5)

Lenke til kommentar

Hei Stargetafolk

 

Jeg begynte å titte litt på Stargate Atlantis her om dagen etter å ha savnet SG-1 litt. Atlantis slår meg som hakket mørkere og mer "ekte". Folk har en tendens til å dø litt oftere, gjerne litt voldeligere og det hele virker veldig mye mindre PG13 og mer M rating.

 

Dette toppa seg når en figur faktisk begikk selvmord med pistol forleden. Det var noe jeg aldri trodde jeg skulle se i en Amerikansk TV-serie av denne typen.

 

 

Er jeg inne på noe, eller tar jeg totalt feil? Spør fordi jeg vurderer å bytte tilbake til SG-1 for å få med meg litt av grunnlaget Atlantis tydeligvis bygger på. Her om dagen skjedde feks en ting jeg ikke skjønte stort av:

Gjengen fant en portal på en planet full av tåke som gir nok energi til å sende de tilbake til jorden. Når de så lander på jorden er det snakk om et Prometheus jeg ikke aner hva er, men nå har funnet ut er et slagskip fra SG-1 sesong 9 eller der rundt. Dette skipet ble også nevnt tidligere i Atlantis uten at jeg tenkte noe spesielt over det hele.

 

 

Trenger jeg egentlig noe bakgrunnskunnskaper fra SG-1 for å se Atalantis? Tror jeg så opp til sesong 5 elns i SG-1, men ble litt lei av de samme plottene man har sett utallige ganger før i Star Trek, Farscape, Andromeda osv. bare i ny setting. Har også mer forkjærlighet for teamet i Atlantis med sine mange dialekter og rare særtrekk enn jeg hadde for SG-1 teamet hvor hele gjengen virker noe mer pastell.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...