Gå til innhold

Den store Stargate-tråden - ALT som ikke er sendt i USA puttes i spoiler-tags

Anbefalte innlegg

Det er lite poeng å se annen hver episode hvis man uansett ser episodene relativt fortløpende. Det eneste som knytter seriene til hverandre uten om de første episodene er små referanser i enkelte episoder. Men uten klisterhjerne kan det være greit at det ikke er flere måneder siden du har sett episoden der refereres til. Annen hver disk slik Groening anbefaler er greit. Hvis man likevel skal skifte disk i spilleren kan man like gjerne veksle mellom seriene. Men hvis man uansett skal se et par sesonger i løpet av kort tid er det heller ingen ting i veien for å se en hel sesong.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
mangler 2 filmer så er jeg happy

2 viktige flmer som knytter løse tråder :)

jeg så også atlantis først. og da jeg så Jack der tenkte jeg " hva gjør MCgyver her" :blush: det hadde ikke skjedd hvis jeg hadde sett SG1 først

Haha, samma med meg :p Begynte å lure litt!

Lenke til kommentar

Tviler på at TV2 er villige til å betale for rettigheter for førstegangs-sendinger på nett-kanal. Første-gangsrettigheter er mye dyrere enn repriserettigheter.

En annen ting er også at norske kanaler har begynt å vegre seg for å kjøpe inn amerikanske serier, siden de har ingen mulighet til å være med på å bestemme om serien blir fornyet eller ikke. Spesielt TV3 og TVNorge har brent seg på dette flere ganger. De har betalt mye for en serie som ikke engang lever ut sesongen, og må da kjøre en knallhard reklampekamp for å få dekt utgiftene.

TV3 har tidligere uttalt at de tabbet seg ut ang. Stargate SG1, da de trodde serien ikke ville slå ann, og dermed sendte serien kun på nattetid. Serien viste seg i ettertid at den kunne overleve på norske skjermer, men Viasat (altså, TV3) hadde droppet å kjøpe inn sesong-rettigheter, og fikk ikke mulighet til å kjøpe de inn igjen før etter serien ble kansellert.

Endret av Dragen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...