Gå til innhold

Den store Stargate-tråden - ALT som ikke er sendt i USA puttes i spoiler-tags


Anbefalte innlegg

Ikke det at eg helt kan se grunnen for at dette skipet som skal legge ut stargates på nye planeter kjører rundt i nærheten av allerede eksisterende stargates...

Det er jo et godt poeng.

 

En mulighet er at skipet IKKE oppfører seg som angitt - f.eks. at det "backtracker" automatisk langs den originale ruten, slik at man får et begrenset tidsrom til å utforske stedene.

 

Produsentene lover "alien" aliens, null "gummifjes som prater engelsk" i første sesong. Stargating blir det helt sikkert, spørsmålet er kanskje hvor mye det blir av utforskning kontra hvor mye krangling & knulling i kosmos det blir.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+89234341
Ikke det at eg helt kan se grunnen for at dette skipet som skal legge ut stargates på nye planeter kjører rundt i nærheten av allerede eksisterende stargates...

 

 

Både i pegasus og milky way har stargatene tilgang til hele nettverket i sin egen galakse. Dvs at ved mindre skipet driver med gate nr 1 i den galaksen, vil de kunne hoppe til de som allerede har blitt satt ut selv om skipet er opptatt med å sette ut nye.

Lenke til kommentar
Ikke det at eg helt kan se grunnen for at dette skipet som skal legge ut stargates på nye planeter kjører rundt i nærheten av allerede eksisterende stargates...

 

 

Både i pegasus og milky way har stargatene tilgang til hele nettverket i sin egen galakse. Dvs at ved mindre skipet driver med gate nr 1 i den galaksen, vil de kunne hoppe til de som allerede har blitt satt ut selv om skipet er opptatt med å sette ut nye.

De er nyere enn de i SGU, så de i SGU er ikke nødvendigvis sånn som de nyere.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341
Ikke det at eg helt kan se grunnen for at dette skipet som skal legge ut stargates på nye planeter kjører rundt i nærheten av allerede eksisterende stargates...

 

 

Både i pegasus og milky way har stargatene tilgang til hele nettverket i sin egen galakse. Dvs at ved mindre skipet driver med gate nr 1 i den galaksen, vil de kunne hoppe til de som allerede har blitt satt ut selv om skipet er opptatt med å sette ut nye.

De er nyere enn de i SGU, så de i SGU er ikke nødvendigvis sånn som de nyere.

1: Hvis de ikke fungerer på samme måte vil det jo overhodet ikke være mulig å bruke dem, så poenget er borte

2: Det er en TV serie. Poenget med kommentaren min var å vise at det ikke er noen grunn til at det skaper kontinuitetsproblemer/logikkfeil at de har tilgang til planeter fra der de er. At det i stargate-verdenen hadde vært teoretisk mulig at de ikke fungerte på samme måte er irrelevant da de som skriver serien selvfølgelig ikke lager slike umulige sperrer for seg selv (uten å ha en vei rundt, sef)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341
Hva får deg til å tro at de MÅ følge det som er satt tidligere, som gjelder for nyere versjoner av stargatene? Og hva får deg til å tro at å lage et nytt spenningsmoment er å lage "kontinuitetsproblemer/logikkfeil"?

 

Men herregud da mann. Posten jeg først svarte på var denne:

"Ikke det at eg helt kan se grunnen for at dette skipet som skal legge ut stargates på nye planeter kjører rundt i nærheten av allerede eksisterende stargates..."

 

Vi vet jo allerede fra trailerne at de bruker stargates, ergo er de innen rekkevidde av dem, noe som ikke er ulogisk siden det er slik det fungerer den dag i dag med gater som har tilgang til nettverket i en hel galakse. Er da ikke noe spenningsmoment å plutselig si at "vi får ikke brukt stargates overhodet i serien fordi de er så gamle at de ikke har rekkevidde nok til å få kontakt med noen ting".

Lenke til kommentar

http://io9.com/5323328/stargate-universe-i...-the-whole-cast << spoilers for Time.

 

Det jeg sier, Ødegård, er at bare fordi de har gates, betyr ikke at de funker som de skal. For eksempel så kan de ringe opp en, men finner ut etterpå at den ikke kan ringe ut, og dermed sitter fast. En annen ting jeg har lagt merke til er at på de få bildene vi har tilgang til, så er det ingen DHD i nærheten av gatene.

Endret av Dragen
Lenke til kommentar
Men herregud da mann. Posten jeg først svarte på var denne:

"Ikke det at eg helt kan se grunnen for at dette skipet som skal legge ut stargates på nye planeter kjører rundt i nærheten av allerede eksisterende stargates..."

 

Vi vet jo allerede fra trailerne at de bruker stargates, ergo er de innen rekkevidde av dem, noe som ikke er ulogisk siden det er slik det fungerer den dag i dag med gater som har tilgang til nettverket i en hel galakse. Er da ikke noe spenningsmoment å plutselig si at "vi får ikke brukt stargates overhodet i serien fordi de er så gamle at de ikke har rekkevidde nok til å få kontakt med noen ting".

 

Var vel mitt innlegg dette?

 

Vel, grunnen til at eg spurte som eg gjorde var jo ryktene helt i begynnelsen om at dette skipet hadde som oppdrag å legge ut nye gates. Siden den gang har eg ikke fulgt så mye med på ryktene om serien. So have som mercy on me ;)

 

Tror faktisk ikke eg kommer til å se flere trailere eller noe slikt, mye bedre å bare vente til serien kommer og se hva de kan bidra med. Det spm eg stilte over her var i en helt annen setting, og hadde ingenting med at eg trodde serien ville få et kontinuitets problem eller hva pokker dere babler om nå. Om eg ikke husker helt feil så var det en kommentar til et annet innlegg.

 

Dessuten, det vi ser i trailerne so far er vel mest gate bruk til skipet. Er jo en grunn for at de ikke kommer hjem. Hvis de kommer til det skipet via gate, og alt funker så burde de komme tilbake også vel?

Lenke til kommentar

Ny trailer til Universe, ser bra ut denne også... :dribble:

 

 

name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="
type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="660" height="525"></embed></object>">
name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="
type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="660" height="525"></embed></object>" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350">

Se filmen hos Youtube

 

Lenke til kommentar
La nettopp merke til at David Blue (Eli Wallace) nevner "the Hoth system". Noe som er en planet i Star Wars universet, som faktisk ble filmet i Norge. Yay! Første skikkelig indirekte nevning av Norge i SGU. :p

 

Ikke for å pirke(eller kankje for) men han never vel egentlig som du sier hoth systemet, ikke planeten. Men Hoth systemets 6. planet heter Hoth å den ble filmen i norge. Altså ble det enda litt til indirekte:P

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...