Cyberfrog Skrevet 3. juli 2009 Del Skrevet 3. juli 2009 Ark of Truth avslutter Ori-historien, og Continuum passer også fint inn etter sesong 10 (selv om historien nesten utelukkende er en alternativ tidslinje-historie). Den originale Stargate-filmen har ikke så veldig mye med serien(e) å gjøre, men er grei underholdning. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 4. juli 2009 Del Skrevet 4. juli 2009 Continuum er ment som en avslutting på Baal-archen Lenke til kommentar
IKKE_I_BRUK!"!!! Skrevet 4. juli 2009 Del Skrevet 4. juli 2009 Så episode 22 sesong 7 av SG1 idag (igjen ) Syns den er uffatelig bra Enig, første gang etter at jeg så den tenkte jeg bare "WOW!" Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 4. juli 2009 Del Skrevet 4. juli 2009 Ja lost City er yndlings episoden min, på slutten år våpenet blir brukt sitter jeg å smiler og roper på skjermen take that fuckers, men jeg hopper opp og ned på sofaen. Lenke til kommentar
IKKE_I_BRUK!"!!! Skrevet 4. juli 2009 Del Skrevet 4. juli 2009 Ja lost City er yndlings episoden min, på slutten år våpenet blir brukt sitter jeg å smiler og roper på skjermen take that fuckers, men jeg hopper opp og ned på sofaen. Får alltid gåsehud og et stort smil om munnen når jeg hører sitatet "Thousands of bright yellow,... i dont know what they are. They are cutting the enemy fleet to shreeds! My god its beautiful!" EPIC! Lenke til kommentar
Xell Skrevet 4. juli 2009 Del Skrevet 4. juli 2009 Lost City sammen med Rising (Atlantis premiere dobbel-episoden) er en flott helaften. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 4. juli 2009 Del Skrevet 4. juli 2009 Ja lost City er yndlings episoden min, på slutten år våpenet blir brukt sitter jeg å smiler og roper på skjermen take that fuckers, men jeg hopper opp og ned på sofaen. Får alltid gåsehud og et stort smil om munnen når jeg hører sitatet "Thousands of bright yellow,... i dont know what they are. They are cutting the enemy fleet to shreeds! My god its beautiful!" EPIC! For meg er det the shields are of no use Lenke til kommentar
Cyberfrog Skrevet 4. juli 2009 Del Skrevet 4. juli 2009 Lost City er fantastiske episoder. Men personlig holder jeg fortsatt en knapp på Heroes - den kanskje mest hjerterivende (dobbelt)episode av science fiction jeg noensinne har sett - en verdig konkurrent selv til The Visitor (tror jeg den het) fra Star Trek DS9 mht. "hjerterivning". Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 4. juli 2009 Del Skrevet 4. juli 2009 Sesongfinalen til sesong 9. Helt orgasmisk. Første skikkelige spacefight i SG1. Lenke til kommentar
Najjom Skrevet 5. juli 2009 Del Skrevet 5. juli 2009 (endret) Skjønner jeg har mye å glede meg til. Ble akkurat ferdig med sesong 5 Endret 5. juli 2009 av LienK Lenke til kommentar
Glema Skrevet 5. juli 2009 Del Skrevet 5. juli 2009 Ja lost City er yndlings episoden min, på slutten år våpenet blir brukt sitter jeg å smiler og roper på skjermen take that fuckers, men jeg hopper opp og ned på sofaen. Får alltid gåsehud og et stort smil om munnen når jeg hører sitatet "Thousands of bright yellow,... i dont know what they are. They are cutting the enemy fleet to shreeds! My god its beautiful!" EPIC! Samme her det bare kribbler i kroppen og man sitter med et stort glis om munnen Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 5. juli 2009 Del Skrevet 5. juli 2009 der var jeg ferdig med ALT av stargate....... fine filmer som samler trådene men hva nå? farskape? babylon 5? battlestar galactica? Lenke til kommentar
LeGranDuc Skrevet 5. juli 2009 Del Skrevet 5. juli 2009 Farscape er meget bra. Babylon 5 er litt kjedelig i starten, men blir ganske bra etterhvert. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 5. juli 2009 Del Skrevet 5. juli 2009 der var jeg ferdig med ALT av stargate....... fine filmer som samler trådene men hva nå? farskape? babylon 5? battlestar galactica? Babylon 5 er nok nærmest Stargate, den har ikke samme humoren, men har aliid litt humor. Fantastisk serie, jeg bare setter SG1 og TNG over kanskje faktisk like stillt med TNG. De råe med Babylon 5 er at skaperen skrev noe som 85% av manusene, faktisk ser han ALLE manus for sesong 2,3 og 4. Noe som gjør at man for en utrolig følelse at serien altid viste hvor den skulle. Mens sg1 hadde dusinvis at manus forfatere, hadde B5 nesten bare en, serien blir utrolig epic etter vert. Bare en fantastisk serie. Ellers har du DS9 i star trek serien, ikke like bra som B5 eller TNG, men jeg setter den fremdeles langt over Atlantis. Serien begynner sakte, men tar seg virklig opp fra sesong 4, da får man en krig som har bygget seg opp siden sesong 2, og den krigen varer til siste episode av sesong 7. Serien har ikke så mye action som B5 eller SG1, men når det først er et rom slag er det EPIC, enorme slag med hundrevis av skip, naturlig nok ikke samme effekt på grafikken som i sg1 og atlantis da serien er 10 år eldre. Men fredmeles fine effekter og slagene er drit kule, faktisk finner jeg dem overlegene B5, atlanstis og SG1. Battlestar galactica er en ektremt humor løs serie som er kjedeligere enn enn å se maling tørke, action delen er også ektremt reprativ, greit det ser kult ut de første 5 episodene også er det bare gjentagelse etter gjentagelse. Hele greie har også en smak av days of our lives såpeopra jeg ikke liker. Lenke til kommentar
Cyberfrog Skrevet 5. juli 2009 Del Skrevet 5. juli 2009 farskape? babylon 5? battlestar galactica? Blant disse synes jeg personlig at B5 er den overlegent beste, til tross for alderen (kraftig utdadert CG, serien var blant de første som benyttet CG fullt ut istedet for miniatyrmodeller). Farscape er ikke så verst - ofte underholdende, men også sær. BSG er egentlig også veldig bra, men ofte veldig dyster og nesten helt humorløs, og såpeserietendenser trekker også litt ned.. Det som er dumt med B5 er at første sesong er betydelig svakere enn de andre sesongene (men verdt å se). For noen er det også dumt med en del gjesteskuespillere som er typiske teaterskuespillere og dermed "overspiller"; har aldri brydd meg om dette selv. Lenke til kommentar
genstian Skrevet 5. juli 2009 Del Skrevet 5. juli 2009 Selv liker jeg ikke slike over alienisterte serier. Derfor er BSG og Firefly gode alternativer til SG1/SGA. Lenke til kommentar
Groening Skrevet 5. juli 2009 Del Skrevet 5. juli 2009 der var jeg ferdig med ALT av stargate....... fine filmer som samler trådene men hva nå? farskape? babylon 5? battlestar galactica? Selv synes jeg Star Trek: ToS er konge. Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 5. juli 2009 Del Skrevet 5. juli 2009 Sporet av diskusjoen nå OK, blir først farskape, babylon 5 høres ut som en mørketids serie. battlestar galactica er ut. og startrek er inn takk for tips Lenke til kommentar
Weir Skrevet 5. juli 2009 Del Skrevet 5. juli 2009 Eg mangler 2 SG-1 sesonger (9-10), 3 Atlantis sesonger (3-5), Ark og Continuum Lenke til kommentar
Groening Skrevet 6. juli 2009 Del Skrevet 6. juli 2009 Det klarer du fint før Universe begynner. Lykke til, og happy viewing. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå