Gå til innhold

Den store Stargate-tråden - ALT som ikke er sendt i USA puttes i spoiler-tags


Anbefalte innlegg

Lars:

Hva skjedde med den listen du jobbet med? Den der du skrev ned alle episodene som bare var viktig for hovedplottet. Har faktisk en lærer som venter på den. :p

Hadde et lite uhell når jeg reinstallerte. Det var en del dokumenter som ikke ble kopiert. Hadde kommet nesten til sesong fem på lista.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Liten morsom ting jeg kom over idag:

 

 

 

Lt. Colonel Cameron Mitchell: It's a Norwegian cheese, I think. Spelled with a "G" or a "J", maybe both. Jgetost, Gjetost, something like that. So then, what you do is you dice up the cheese, you toss it in with egg whites, then you chop up some avocado, throw it all together... whoa, daddy! You've got yourself a wicked omelet. General! We were just exchanging recipes.

Lenke til kommentar
Husker den scenen ja. :) Koser meg alltid når den kommer, er vel den eneste Norgekommentaren gjennom hele serien? Bortsett fra det flagget RDA har i behind-the-scenes.

 

Nja, de hadde vel en del i første sesong om Vikingene iallefall. De sa ikke Norge direkte men norrønsk.

Lenke til kommentar
Hele Asgard er jo norrønt. ;)

Men norrønt er vel strengt tatt Skandinavia, ikke bare Norge.

 

Nei, Norrønt var Norsk og tildels Islandsk. Men Islendingene var også nordmenn på ferie :thumbup:

 

En annen gang Norge er bak kulissene:

"Red Sky"(5X5). Den byen der er inspirert av Norge.

"After a particularly rough ride through the Stargate, SG-1 arrives on a planet with a Norwegian-like society. As they meet the villagers, the sky and the sun suddenly change to an orange-red color, rendering the whole planet in an orange glow. The villagers immediately think it's Ragnarok, the End of Dawn, while Samantha discovers that the wormhole they came through must have gone directly through the sun. Some heavy elements must have triggered a reaction inside the sun, so that its light pattern changed, and the planet's plant life will be destroyed. While the locals start praying to Freyr, an Asgard posing as a god, SG-1 tries contacting the Asgard in a more effective way. When the Asgard decline to intervene, the team needs to try and reverse the reaction in the sun on their own."

Lenke til kommentar

Navnet "asgard" stammer vel fra det norske "Åsgard" (norrønt: Ásgarðr). Asgardene har også norrøne navn som "Thor" (Tor), "Freyr" (Freia), "Loki" (Loke), "Heimdall" og "Kvasir".

 

Selve asgard folket kan vel sammenlignes med Æserne, eller gudene. Husker ikke i farten hva planetene deres hete, men mener de var norrøne de også.

Lenke til kommentar

Jeg tviler på at han kommer til å være med på mye av serien. Det ble sagt tidlig i utviklingsfasen at denne serien skulle være helt uavhengig av de andre, men etter hva jeg har lest det siste året om handlingen ser jeg for meg at dette også får en spinnoff-vri der et nytt mannskap blir sendt avgårde på denne ferden. Da vil nok O'Neil være der i de første episodene.

Lenke til kommentar
Har du lest saken?

Det står at han er med i flere episoder. Gary Jones skal også være med i noen episoder. Gleder meg. :D

 

edit: sorry leste posten din litt fort (leste fire i stede for flere). Flere, altså 2 i stede for bare en, gir oss ofrtsatt bare en spinnoff-deltakelse.

 

 

Det står at han er med å filmer en episode nå. Som muligens er epsisoden kalt "Earth" som er episodenummer 5 eller 6. Også står det at han muligen skal være med i den første episoden. Hva gjelder Gary Jones så har an tildliger bekreftet at han ble spurt om å vøre med i primieren, og han bekreftet nå at han her filmet en peisode med RDA. Selvagt er det mulig at det er flere episoder de er med i. De tjener jo på å være hemmelighetfulle og la oss spekulere.

 

Jeg står ved det jeg sier ovenfor. Det vil jo være naturlig at en hver kontakt med SGC vil gi oss kjente fjes på skjermen. Men etter hva jeg har lest av storyline så langt vil det ikke være noe kontakt med Jorden utover helt i starten av serien. Ergo er kjente karaktere kun med i en spinnoff sammenheng.

Endret av Xell
Lenke til kommentar

Må si meg enig med deg Xell, det går ikke an å lage en Stargate serie som begynner i SGC uten at det blir noe spin-off. Vi må innse fakta, Destiny kommer mest sannsynelig i kontakt med jorda på en eller annen måte (om det er i en drøm eller en en annen måte), og da ser vi personer vi kjenner. F.eks. er jo Landry sjef for SGC, så han må jo på en eller annen måte bli representert hvis de kontakter jorda igjen.

Star Trek har jo løst selve spin-off problemet med at showet er satt i forskjellige tidsepoker (av og til), og at de jobber for en skikkelig stor organisasjon, slik kommer de seg rundt. Men vi har jo egentli bare SGC på jorda, og noen småbaser rundt omkring, så kjente fjes er nærmest uunngåelig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...