Jotun Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 (endret) Eid faktisk... Stilig. Nytt ord i forumsammenheng det? Som eg skrev i innlegg nummer to. Det var ikke denne retardasjonsmotoren eg meinte når eg sa at en sci fi serie uten en eneste nyoppfunnet ting fort kan bli litt sært. I denne settingen er jo Stargate i en litt spesiell posisjon der det foregår i nåtid. Noe som gjør at man faktisk bør bruke "normale" ord på ting og tang i serien. Noe annet enn startrek og andre serier der serien foregår i fremtiden og det da vil være sært om all teknologi omtales med ord man kjenner fra før. Men det er jo en balansegang. Endret 4. mars 2009 av Jotun Lenke til kommentar
Xell Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Stargate foregår i nåtid, men er sci-fi da det meste av teknologi er fiktivt. Man vil derme ha like mye "sære" begreper som i alle andre sci-fi. Samtidig så er det slik at jo mer man kan feste til kjente begreper jo mer sant vil det oppfattes av seerne. Men det er jo nettopp nåtid som gjør at Stargate virker mer reell enn feks Star Trek eller Battelstar Galactica. Lenke til kommentar
IKKE_I_BRUK!"!!! Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Trodde at du kunne bruke begrepet "akselerasjon" for både "å øke fart" og "å senke/bremse farten" er jeg helt på viddene nå eller? Mener å huske at jeg leste det et eller annet sted... Lenke til kommentar
hernil Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Trodde at du kunne bruke begrepet "akselerasjon" for både "å øke fart" og "å senke/bremse farten" er jeg helt på viddene nå eller? Mener å huske at jeg leste det et eller annet sted... Ja. akselerasjon akselerasjo'n m1 (fra lat., se *akselerere) 1 det å akselerere 2 fartsøkning pr tidsenhet a- ved fritt fall det at et legeme som faller i lufttomt rom, øker farten med 9,8 m/s2 Kilde Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 (endret) Akselerasjon trenger ikke være en økning nei. Akselerasjon er "hastighetsforandring pr. tidsenhet" som det så fint heter fra fysikk timene. Man kan ha en negativ akselerasjon. Men et annet ord for negativ akselerasjon er vel noe sånt som "decelerasjon" e.l. Endret 4. mars 2009 av Jotun Lenke til kommentar
Awesome X Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 I denne settingen er jo Stargate i en litt spesiell posisjon der det foregår i nåtid. Noe som gjør at man faktisk bør bruke "normale" ord på ting og tang i serien. Retardasjonsmotor hører til normal fagtermologi (innen feltet), og er det noe som hører sci-fi til er det noe upassende bruk av fagtermologi/fremmedord. Trodde at du kunne bruke begrepet "akselerasjon" for både "å øke fart" og "å senke/bremse farten" er jeg helt på viddene nå eller? Mener å huske at jeg leste det et eller annet sted... Ja. akselerasjon akselerasjo'n m1 (fra lat., se *akselerere) 1 det å akselerere 2 fartsøkning pr tidsenhet a- ved fritt fall det at et legeme som faller i lufttomt rom, øker farten med 9,8 m/s2 Kilde Akselerasjon er definert som den tidsderiverte til farten, og kan dermed vær både positiv og negativ. Å øke farten i positiv fartsrettning er positiv akselerasjon, mens å senke (les: bremse) farten er negativ akselerasjon. Lenke til kommentar
hernil Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Beklager, I stand corrected. Lenke til kommentar
IKKE_I_BRUK!"!!! Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Har noen av dere vært på noen form for Stargate convention? Det var tema på Gateworld for en stund siden... Bare lurer... Reiser normenn? Lenke til kommentar
Gjest bruker-182841 Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 (endret) x Endret 25. november 2017 av bruker-182841 Lenke til kommentar
Gjest bruker-182841 Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 (endret) x Endret 25. november 2017 av bruker-182841 Lenke til kommentar
Gjest bruker-182841 Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 (endret) x Endret 25. november 2017 av bruker-182841 Lenke til kommentar
IKKE_I_BRUK!"!!! Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 (endret) Her er en: name="allowFullScreen" value="true"></param><embed src=" type="application/x-shockwave-flash" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>"> name="allowFullScreen" value="true"></param><embed src=" type="application/x-shockwave-flash" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350">Se filmen hos Youtube (Carter: )Sir.... are you there? (Oneill: ) ......(long pause)........ no...... (Teal`c: )You are most transperent Oneill. I can se right through you! Endret 6. mars 2009 av StargateLOVER Lenke til kommentar
Xell Skrevet 7. mars 2009 Del Skrevet 7. mars 2009 (endret) hvor får jeg denne?? Ved å kjøpe dvdene. Den ligger som tillegsmateriale på en av sesongene. Husker ikke hvilken i farta. Det meste av "behind the scenes" som liggger på youtube er tilleggsmateriale på dvdene. Hvis ikke det vises tydelig at det er tatt fra en eller annen tvsending som f.eks E! Edit: har tydelig vis stått opp litt for tidlig i dag. Registrerte ikke at det selvsagt var selve ringetonene du mente før etter at jeg hadde posta. Å erverve seg den ringetonen vil nok kreve litt insats. Endret 7. mars 2009 av Xell Lenke til kommentar
Gjest bruker-182841 Skrevet 7. mars 2009 Del Skrevet 7. mars 2009 (endret) x Endret 25. november 2017 av bruker-182841 Lenke til kommentar
Gjest bruker-182841 Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 (endret) x Endret 25. november 2017 av bruker-182841 Lenke til kommentar
hvo91 Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Ahh oktober er så lenge til Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå