Gå til innhold

Den store Stargate-tråden - ALT som ikke er sendt i USA puttes i spoiler-tags


Anbefalte innlegg

Er det noen her som har funnet ut hva
If you immediately know the candlelight is fire, the meal was cooked a long time ago.

betyr?

For når jeg klarte å finne det ut følte jeg meg dum for at jeg ikke hadde klart det før. Er egentlig ganske så åpenbart når man først vet det.

 

De første gangene jeg hørte strofen tenkte jeg ikke noe videre over den. Jeg kunne liksom ikke se poenget i å gjøre det siden den liksom skulle være uforståelig for oss dødlige mennesker. Da jeg så tok meg noen sekunder å tenke over den ble jeg ganske skuffet. Strofen var da på ingen måte så uforståelig og dyp som de skulle ha det til.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Slik jeg forstår ordtaket i hvertfall:

Hvis du med en gang skjønner at stearinlyset var ild, ble måltidet laget lenge siden
=
Hvis du med en gang forstår noe, er det stor sjanse for at andre forstod det for lenge siden. Og derfor gjorde noe med det, for lenge siden.

Ganske kjedelig egentlig. :(

Endret av Groening
Lenke til kommentar

Dette er utvilsomt et sitat åpent for tolkning. Men jeg er ikke enig i Groenning sin konklusjon av betytdningen. Jeg tror det har en mye mer filosofisk vinkling og har noe med hvordan vi opplever verden rundt oss i forhold til fakta og tro. Hvis du uniddelbart "vet" hva noe er har du bestemt deg for hva det betyr uten å tenke over det. Altså konklusjonen er allerede tatt (the meal was cooced a long time ago) hvis du umiddelbart ser hva en situasjon omhandler (If you immediately know the candlelight is fire).

 

Dette ble sagt til Daniel for å få han til å se at verden rundt oss er ikke alltid slik vi først oppfatter den.

 

Egentlig et vedlig bra og filosofisk utsagn som alle som deltar i debatter her på forumet og andre steder bør passe på å aldri glemme.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...