Gå til innhold

Den store Stargate-tråden - ALT som ikke er sendt i USA puttes i spoiler-tags


Anbefalte innlegg

Da har jeg kommet til sesong 3, det er nå serien begynner å bli STØRRE,

Men sesong 2 har noen virklig fine, noen knakende gode sci-fi episoder, som a matter of time, mesasge in a bottle, samt god slagerne thoers chariet og 5th race

 

Holiday, hvordan kan du glemme Holiday?

Eller 1969 for den del.

Endret av Iceman™
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Når asgard-skipet kommer må være et av de heftigste øyeblikkene i de første sesongene for min del. 

 

Husker jeg fikk en skikkelig "WOW"-følelse i det det synker ned fra skyene. Noen andre som synes skipet virket mye større da enn i de senere episodene?

 

 

Må tenke på at skipet er nede ved bakkenivå, eneste gangene vi ser Asgards skip på bakkenivå senere er ved byggingen av O'neill class på hjemplaneten til Asgards, og da får vi ikke noe størrelsesforhold.

 

I rommet blir man jo snytt mtp avstander.

 

Vi ser vel O'neill class ilag med den gamle asgard klassen noen ganger, og den forskjellen er jo enorm. Tenk å sett O'neill class komme slik som i Thors Chariot?! :)

Lenke til kommentar

O'Neil class skipene var bygget på det yperste av ny asgard teknologi. Det var derfor Carter kom på å bruke den uferdige "O'Neil" som lokkemat siden Replicators absorberer teknologi som en måte å utvikle seg selv. Siden skipet var teknologisk overleget alt annet i Asgard flåten ville Raplicators følge dette og ignorere de andre.

 

Prosjektilvåpen fungerer stort sett bare på "småkrypa". Den virkelige trusselen mot Replicators ble jo Anti Replicator Gun bassert på Replicator disruptors som O'Neil bygger når han har fått fylt hjernen med litt for mye Ancient teknologi.

Endret av Xell
Lenke til kommentar

Jeg vet prosjektil våpen ikke er effektivt mot replicators i human form, men så var jo den første i O'neil classen bygget for å bekjempe de vanlige bugsa. Og jeg syntes å huske at de hadde bygd det med prosjektil våpen for å lettere beseire replicator skip. Men trenger ikke å være sånn, er ikke alltid jeg husker riktig.

Lenke til kommentar

Tror ikke de nevnte noe slikt.

 

O'NEILL, THE

An advanced Asgard space vessel, serving as the template for a new class of Asgard battleship. The Asgard named the craft after Colonel Jack O'Neill after a very effective impression, as the Asgard saw humanity's potential in him.

 

The vessel was equipped with advanced weapons and defenses that surpassed any of the previous Asgard starships -- the most advanced ship ever constructed by the Asgard. This was enough to make Replicators pursue it. A trio of Replicator-infested Asgard ships gave chase to the remotely controlled vessel, leading them away from an Asgard world under threat. Once in hyperspace, the O'Neill was blown up, oblitarating the Replicator-controlled ships that had been in pursuit.

Lenke til kommentar
Da har jeg kommet til sesong 3, det er nå serien begynner å bli STØRRE,

Men sesong 2 har noen virklig fine, noen knakende gode sci-fi episoder, som a matter of time, mesasge in a bottle, samt god slagerne thoers chariet og 5th race

 

Holiday, hvordan kan du glemme Holiday?

Eller 1969 for den del.

 

Det var bra du nevnte, jeg hadde greid å overse den, så måtte gå tilbake å se den nå

Lenke til kommentar

Akkurat startet en ny runde selv jeg. Denne gangen tenkte jeg å lage en liste over episoder man ikke trenger å se når man har sett serien et par ganger og er mest ute etter hovedhistorien og de "beste" av fillerene.

 

Så langt har jeg skrevet:

 

episoder som kan utelates:

1*03 Emancipation

1*04 Broca Divide (dog kommentaren til Teal'c når Jack sier "Lucy, I'm home" gjør det hele nesten verd å se en ekstra episode)

1*05 The First commandment

 

 

Episoder som forklarer bakgrunn osv, men som ikke driver hovedhistorien videre og kan droppes om man ikke er interrisert:

1*06 Cold Lazarus, Forteller bl.a. om hvordan sønnen til Jack døde

 

Hovedhistorien:

1*01 Children of the Gods

1*02 The enemy within

1*07 The Nox

 

Episoder som ikke driver hovedhistorien videre men som er fornøyelige og derfor bør taes med:

 

 

 

 

 

Skriver på etterhvert som jeg ser og har ikke kommet lenger enda.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...