Gå til innhold

Den store Stargate-tråden - ALT som ikke er sendt i USA puttes i spoiler-tags


Anbefalte innlegg

ok, takker for info :)

 

men har enda 7 sesonger SG1 igjenn her.

 

har tengt litt i de med SGA vs SG1. og SG1 er ikke så mye bedre enn SGA som folk skal ha det til. tror det mere handler om hva man ser først. og har man først sett 10 sesonger SG1 så skjønner jeg godt at SGA sser ut som litt ripoff. man jeg så av en rar og uviss grunn SGA førdt og fikk et fohold til de. synest det er mage meget fine karagterer i den serien også.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
har tengt litt i de med SGA vs SG1. og SG1 er ikke så mye bedre enn SGA som folk skal ha det til. tror det mere handler om hva man ser først. og har man først sett 10 sesonger SG1 så skjønner jeg godt at SGA sser ut som litt ripoff. man jeg så av en rar og uviss grunn SGA førdt og fikk et fohold til de. synest det er mage meget fine karagterer i den serien også.

Jeg tror heller ikke jeg har sagt at SG-1 er mye bedre enn Atlantis. Men jeg mener at

1) SG-1 er bedre på humor.

 

2) SG-1 holder jevnt over litt høyere kvalitet på historiene, selv om det ikke er fritt for begredelige episoder.

 

3) SG-1 har et sterkere skuespillerensemble, og det brukes bedre av manusforfatterne. Teamet SG-1 utfyller hverandre helt utmerket og det føles som om noe mangler hvis ett medlem ikke er med på oppdrag. Sheppards team kan mangle Teyla og/eller Ronon uten at det nødvendivis er et stort tap (Sheppard skyter eller bruker kjeften, McKay løser alle problemer som krever teknisk innsikt). På et tidspunkt utbryter Teyla: "I'm not invisible!" Ikke langt ifra.

 

Kyniske folk lurer på når i SGU replicators introduseres og når man første gang vil løpe rundt i en kanadisk skog som skal befinne seg på en annen klode. Når SG-1 var først, så rammer kritikken om manusforfatternes påståtte idétørke mest senere produksjoner.

Endret av Cyberfrog
Lenke til kommentar

Enig. Hva syntes dere egentlig om Ori?

 

Jeg syntes de var en verdig erstatter til Goa'uld. Bare det at vi fikk innført en ny og totalt ukjent fiende som var så mektig og som har blitt flettet godt inn i storyen til ancients, gjorde det bra. Jeg syntes også at det var episk å se disse tre-fire Ori-skipene komme gjennom supergaten og totalt knuse alt av forsvar som hele melkeveien kunne rutte med. Et Asgard O'Neill-klasse skip, to eller tre X-304(DSC-304?), og et utall Ha'tak, uten å selv ta skade. Det var bare fantastisk for meg.

 

I tillegg kom jo flere hint på hvor mektige de faktisk var. Kontrollstolen på Jorden som tok knekken på hele Anubis sin flåte uten problemer, klarte så vidt å holde et eneste Ori-mothersip unna.

 

For meg er dette bare fantastisk. :)

Lenke til kommentar
Enig. Hva syntes dere egentlig om Ori?

 

Jeg syntes de var en verdig erstatter til Goa'uld. Bare det at vi fikk innført en ny og totalt ukjent fiende som var så mektig og som har blitt flettet godt inn i storyen til ancients, gjorde det bra. Jeg syntes også at det var episk å se disse tre-fire Ori-skipene komme gjennom supergaten og totalt knuse alt av forsvar som hele melkeveien kunne rutte med. Et Asgard O'Neill-klasse skip, to eller tre X-304(DSC-304?), og et utall Ha'tak, uten å selv ta skade. Det var bare fantastisk for meg.

 

I tillegg kom jo flere hint på hvor mektige de faktisk var. Kontrollstolen på Jorden som tok knekken på hele Anubis sin flåte uten problemer, klarte så vidt å holde et eneste Ori-mothersip unna.

 

For meg er dette bare fantastisk. :)

 

Jeg syns sesong 9 var den svakete sesongen, det var mye død tid, men syns det VIRKELIG tok seg opp i 10, det var en herlig sesong på samme invå som 7 og 8, var virkelig syns vi ikke fikk flere sesonger når det endelig hadde kommer igjen. Ori arcen hadde minst 3 sesonger til i seg

 

10 år var kanskje en liten overdrivelse

Replicators dukket opp i sesong 3 av SG1 og sesong 3 av Atlantis, SG1 var i sesong 8 når atlantis startet, så det er vel da 8 år før

Lenke til kommentar
B5 er en veldig fin serie, men langt unna SG1

 

Jeg elsker SG-1 over det meste, men Babylon 5 er gullstandarden for Scifi på TV - særlig budsjett tatt i betraktning. Det er et nivå av historiefortelling jeg ikke har sett noe annet show nærme seg. Nærmest Shakespearean. B5 er høyden av Space Opera, mens SG-1 er mer moderne og "realistisk", og har et desidert action-preg.

Lenke til kommentar
Kyniske folk lurer på når i SGU replicators introduseres og når man første gang vil løpe rundt i en kanadisk skog som skal befinne seg på en annen klode.

Forhåpentligvis vil de løpe fra replicators i skogen, samtidig som jentungen roper "Å nei, vennene mine liker meg ikke" XD :thumbdown:

 

 

Tenk om replicator blir main villain! Nei, huff for en stygg tanke :ermm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...