Gå til innhold

Den store Stargate-tråden - ALT som ikke er sendt i USA puttes i spoiler-tags


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg vet ikke helt jeg, Atlantis sleit altid med mangel på det fantastiske samspillet mellom karaternee, jeg er redd for at en tredie serie som ser ut til å ha veldig liten kontakt med de orginale folka kommer til å være enda svakere.

Jeg ville heller se en serie satt til SG1 universet med et nytt team som har en del kontakt med selve SG1

Lenke til kommentar
Chloe and Eli, meanwhile, have found an Ancient long-range communications device, the technology first introduced in the SG-1 ninth season episode “Avalon, Part 2″ — used by Daniel and Vala to reach the Ori home galaxy with their minds. Their consciences assumed the bodies of two people who had recently been exposed to the technology. For Chloe and Eli, it connects them to people on Earth.

http://www.gateworld.net/news/2009/01/new-...ing-characters/

Lenke til kommentar

Atlantis var alltid litt SG-1 light. Særlig når de ikke lenger var helt isolert i en fremmed galakse. Ikke nødvendigvis en dum ting om man prøver noe litt nytt med SGU.

 

Ja, når karakter beskrives som "stunning and sexy" eller "every teen girl's dream" så blir man selvfølgelig skeptisk. Men dette er overfladiske beskrivelser ment for muligens overfladiske folk (casting-folk), og trenger ikke bety stort for kvaliteten man ender opp med (på skuespillere/historier).

 

Kan selvfølgelig bli en smørje av en såpeopera, men jeg er blitt bittelitt mer optimistisk.

Lenke til kommentar
Nå skal jeg snart gå løs på SG1 igjen, venter bare til jeg har sett ferdig MASH.(har under 3 sesonger igjen) Gleder meg, nå er det vel 9-10 måneder siden sist jeg så en hel SG1 episode, da skal jeg endelig få opnet min nye 1-10 boks

Tenkte jeg kanskje skulle gå igjennom kommentarsporene snart jeg. Selv om jeg strengt tatt ikke er helt ferdig med andre gjennomgang enda.

Lenke til kommentar

SG-1 var jo samme saken om og om igjen, litt som Star Trek...

 

Mennesker møter aliens, aliens har overlegen teknologi, mennesker må bruke huet, menneskene ødelegger fienden i en sesongavslutning.

 

Og innimellom - masse filler-episoder av mennesker som drar til forskjellige planeter og gjenopplever absolutt alle plott som noen gang er blitt prøvd innen scifi.

Lenke til kommentar

Dette gjelder jo forsåvidt (nesten) alle serier som er laget. Tror ikke jeg kan nevne en serie jeg noensinne har fulgt med på som ikke kjører i samme stien. Er slik en TV-serie skal være virker det som.

Når er det denne nye Stargate serien kommer med pilot? Er sikkert besvart flere ganger de siste sidene, men jeg vet noen har litt lyst å fortelle meg det :p

Lenke til kommentar

Eldre ;). Samt lavere budsjett, såvidt jeg vet. Babylon 5 ser man ikke på p.g.a av fine spesialeffekter/CG, for å si det slik (selv om jeg synes den har flere stilige og kreative aliens, mens SG-1 mye holder seg til Jaffa-folket med sine rare drakter og sølvfargede badehetter). Er vel også for et smalere publikum, da velskrevet (innimellom actionfylt) politisk drama (ispedt litt filosofi) med aliens ikke funker for alle.

 

SG-1 er actioneventyr med masse humor, og tar ikke seg selv så seriøst. B5 er mer "voksen". Med det mener jeg ikke at den er bedre, bare annerledes.

Endret av Cyberfrog
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...