Gå til innhold

Den store Stargate-tråden - ALT som ikke er sendt i USA puttes i spoiler-tags


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vi har jo enda ikke fått se hvordan gatene blir laget, og for oss technogeeks kan det være veldig gøy å bli introdusert til teknologi som er ny for oss =D

Hvorfor ville Alterans bruke tid på a lage et skip som lager og plaserer stargates på planeter i andre galakser!? Siden Milky-way stargates har 9cheveron, er det jo stor sjanse for at de har laget gatenetwork i andre galakser før milky-way, td. i Alteran/Ori home galaxy (Kanskje disse bare har 7cheveron...?) ol. Kan jo lage mange fine storylines ut av det da, men sånn jeg forstod det skulle SU være en (ny) spin-off av SGC/Sg1 ikke av SGA?! At Atlantis skulle være parallelt (selv om det ble kanselert) med Su og ikke en spin-off av Sga... Forstår??!

Endret av StargateLOVER
Lenke til kommentar

Ja, jeg forstår, selv om det ikke var lett å komme seg gjennom jungelen av spørsmålstegn og utropstegn.

 

Hvorfor de ville bruke tid på det? For å utforske andre galakser. Vi vet jo om tre, kanskje fire (Asgard sin galakse, er minst en der i alle fall) galakser hvor det er stargater, men det finnes milliarder av galakser. Tror du at Alterans ville gitt seg med å utforske resten av universet, hvis de ikke hadde blitt opptatt av wraith og krigen mot the Ori?

 

Ja, de kunne lett fortsatt både storyen i SG-1, og i Atlantis, men det kunne blitt litt problematisk i Atlantis, siden de nå er totalt overlegen alle andre raser, og det ville vært dumt om det var en rase som var enda farligere enn både wraith og replicators, men fortsatt gjemte seg i Pegasus-galaksen. Så sånn sett er det greit med nye historier.

 

Selv ville jeg jo helst at SG-1 aldri skulle sluttet, og at Atlantis heller ikke skulle sluttet, og at SGU også skulle gå paralelt med de to andre seriene, men det er selvsagt ikke mulig. For min del har jeg godtatt at SG-1 er ferdig som serie, og at Atlantis har lite story igjen, og derfor også snart er ferdig som serie. Hvis jeg da tenker realistisk, så passer det fint å konvertere den serien også til film, for å så gi plass til den nye Stargate Universe. Jeg kan nok leve med 3-4 Stargate-filmer hvert år, pluss 20 episoder av helt ny Stargate-story. ;)

 

EDIT: Jeg vet ikke om det er eller har vært planlagt om SGU skal være spinoff fra SG-1/SGC, eller SGA. Uansett, så spiller det liten rolle.

Endret av _Zeke
Lenke til kommentar

Har det ikke egentlig blitt sagt at SGU ikke skal være en spinoff i det hele tatt, verken av sg-1 eller sga. Det skulle vel bli en helt ny serie i stargate universet.

 

edit: Spørs så klart hvordan man definerer spin-off. Men mener de har sagt at de ikke kalte det en spinoff på samme måte som atlantis fordi storylinen ikke var integert med resten av seriene på samme vis som atlantis var

Endret av Vipera
Lenke til kommentar
Mener du en spin-off til en spin-off?

Tror ikke det hadde blitt så bra.

 

Det spørs hva du mener med spin-off. Selv mener jeg en spin-off er når de lager en ny serie direkte basert på en annen, for eksempel ved å bruke noen av de samme folkene. Nå har jeg bare sett enkelte episoder av Atlantis, men mener jeg så Sam fra SG-1 der.

 

Hva om de i stedet kun beholdt konseptet med portene og lagde resten helt frittstående? Det kan foregå noen hundre år etter de to andre seriene og kun ha nye folk og steder, for eksempel. Selvsagt må en ny serie være "enig" med resten av seriene og filmene, men den trenger ikke ha noe med dem å gjøre. For den saks skyld kan det ha dukket opp en ny fiende, en enorm krig brutt ut og menneskene sliter, mildt sagt. Resultatet er en blanding av StarGate, Battlestar: Galactica, Babylon 5 og Star Trek DS9. Litt for enhver smak, med andre ord. Ikke vil det være en spin-off heller, da den eneste sammenhengen med resten av seriene er selve portene. ;) (de trenger ikke engang stå i fokus, men være en annen måte å komme seg frem på i tillegg til romskip.)

Lenke til kommentar

Noen hundre år inn i tid hadde ikke fungert, det som gjør Stargate unikt er at det er i vår tid. Det er "oss" som reiser rundt i galaksen, ikke noen folk langt inn i fremtiden.

 

Men jeg definerer egentlig spin-off som en serie (eller film) som er laget ut av en annen serie (eller film). Så da er SG-1 teknisk en spin-off, men pga. at det er forandret så mye, er det mer basert på.

Lenke til kommentar
Cool. Stargate: Voyager.

 

I wonder what season the replicators will be introduced?

 

haha, jeg lo litt av den :p,

 

edit: men den her skremte meg litt. "The new series will also be aimed at a slightly younger audience, SCI FI president Dave Howe said."

Endret av Vipera
Lenke til kommentar

Ja, den likte ikke jeg heller. Det ville jo vært forferdelig om man noen gang lagde ting på film eller tv som det ikke var meningen at 11-åringer skal se. Jeg liker det bedre når serier vokser med seerene (seerbasen blir mer voksen fører til at serien får mer voksent innhold). Det behøver ikke å gå på sex og vold, men rett og slett være rettet mot et mer voksent publikum. Men Hollywoodtrenden er jo som sagt at alt skal redigeres ned til å være passende for 11-åringer. Likte det bedre før når det faktisk var en del filmer med 18-årsgrense.

 

For all del jeg ser grunnen til hvorfor de gjør det, men det er rein kommersialisering og det liker jeg ikke. Det er nok også lettere at å lage en serie for et yngere publikum. Man mister ikke så mange seere selvom mellommenneskelige forhold blir kjedelige og endimensjonale.

Endret av Xell
Lenke til kommentar

vel, nå er de fleste episodene i SG1 og SGA ratet PG på det værste (mange er unrated), så det var ønske om å "rette det mot et yngere publikum" jeg reagerte på. Det får jeg ikke til å falle helt sammen med en målgruppe på 18-24.

Endret av Xell
Lenke til kommentar

Nå har vel ikke parental advisoryen det som legges vekt på om en serie er rettet mot barn eller voksne...

 

En kjærlighetsdrama film kan være unrated, klar for små barn fordet om temaer og alt ikke vil bli forstått av mindreårige...

 

Rettet mot 18-24 må da ikke bety grov vold og sex...

Endret av Jotun
Lenke til kommentar

Det behøver ikke på få noe utfall for oss ihugga fan, men stort sett alltid når filmselskapet krever en edit for "å nå et bredere publikum" handler det om å klippe vekk ting som ikke er passende for barn, eller gjøre produktet til litt mer hjernedød underholdning fordi det er det folk fleste vil ha. Det er jo mye av grunnen til at man ender opp med Directors cut på film i ettertid; det er den opplevelsen regissøren ønsket å gi, men som måtte vike kommersialiseringen for kinorelease. Så når jeg hører utsagn som "The new series will also be aimed at a slightly younger audience" blir jeg rett og slett litt paranoid med en gang. Helt sikkert unødvendig, men jeg frykter for hva slags endringer de mener det er behov for å gjøre og hvilket publikum de egentlig prøver å nå. Siden jeg liker seriene slik de er frykter jeg selvsagt at de lager en serie som ikke treffer meg som seer i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...