Gå til innhold

Den store Stargate-tråden - ALT som ikke er sendt i USA puttes i spoiler-tags


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Daedalus bruker Asgard sin hyperspacemotor, og siden Apollo fikk Asgard-våpen er det også trygt å anta at det fikk motoren også.

Ja alle skip fra jorda bruker motor fra Asgard..

 

eller hvorfor de ikke sendte ned 15 lag for å ta så mange ZPM de kunne klare når de angrep Asuras

Fordi de hadde en jumper med begrenset hyperspacemulighet. Ikke 15.

JEg snakkr om episoden "Be all my sins rememberd" i midten av sesong4.. ikke første episode av sesong4..

 

Problemet da var nok at det ikke er lett å finne en ZPM på en hel planet. Nå kan jo hvilket som helst av jordens skip scanne planetene på noen sekunder/minutter, og så stråle den opp. Vi har ikke fått noen forklaring på hvorfor de ikke bare gjør det.

Var ikke det av samme grunn som at man ikke kunne sende ZPM's gjennom Stargaten? Fordi den inneholdt for mye energi til at den kunne omdannes til energi?

 

ZPM kan godt fraktes igjennom en stargate..

eneste grunnen til at de ikke gjorde det i Lost City var fordi den Gaten var begravd..

og i sesongavsluttningen av SGA sesong1.. fordi de måtte bruke den for å ha en aktiv forbindelse.. kan ikke sende noe igjennom såm man bruker vetu..

 

den ZPM'en som var rigga for å eksplodere kunne de ikke bruke.. ettersom det var umulig å fikse den..

de som de sendte tilbake var den tomme fra Antarktis..

den som er tukklet med er nok gjemt unna en plass i Nervada ørkenen :p

Lenke til kommentar
Var ikke det av samme grunn som at man ikke kunne sende ZPM's gjennom Stargaten? Fordi den inneholdt for mye energi til at den kunne omdannes til energi?

 

Det har ikke jeg fått med meg. Sikker på at det stemmer?

 

Gjorde tydeligvis ikke det. Syntes bare jeg hadde snappet det opp en gang, fra SG-1. Men da har vi det avkreftet da. :p

Lenke til kommentar

De trenger to ZPMs for å få tilfredstillende utnyttelse av byen + skjold.

Tror Rodney sa i s3 sin avslutning at Atlanteans var på vei til å bruke opp alt av ZPMs de hadde, og siden de var på vei til å tape krigen mot Wraiths hadde de ikke mulighet til å lage nye, så lagde de en kraftstasjon til å tappe energi fra kloden for å spare de siste 3 ZPMs.

 

Dette tilsier at Atlantis trekker noen watt når alt brukes + skjold.

Endret av Dragen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...