Awesome X Skrevet 31. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 31. juli 2008 Var ikke det av samme grunn som at man ikke kunne sende ZPM's gjennom Stargaten? Fordi den inneholdt for mye energi til at den kunne omdannes til energi? Det har ikke jeg fått med meg. Sikker på at det stemmer? Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 31. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 31. juli 2008 Jeg vet det ikke stemmer. Eller det kan hende det med ikke gjennom stargate, det har jeg ikke hørt noe om, men i sesongavslutningen til sesong 1 av Atlantis, stråler jo Daedalus ned en ZPM sammen med to soldater. Lenke til kommentar
genstian Skrevet 31. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 31. juli 2008 Mener at SG-3 tok en ZPM med til jorden i zero hour, men er ikke helt sikker på det Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 31. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 31. juli 2008 Hva skjedde med den zpm'en som de fant som var rigga til å sprenge? Lenke til kommentar
Awesome X Skrevet 31. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 31. juli 2008 Hva skjedde med den zpm'en som de fant som var rigga til å sprenge? Den ble fiksa. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 31. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 31. juli 2008 Den ble fiksa. Okay. Kunne bare ikke huske det. Husket bare at de oppdaget at den ville sprenge ved bruk. Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 31. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 31. juli 2008 (endret) Jeg mener å huske at de sendte den til en System Lord. Endret 31. juli 2008 av Dragen Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 31. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 31. juli 2008 Nei det var den tomme etter forsvaret av jorden de sendte var det ikke det? Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 31. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 31. juli 2008 Jo. De ville ikke risikere at den kunne bli brukt mot Jorden senere. Men jeg kan ikke huske å ha hørt noe om at den som var rigget, ble fikset. Lenke til kommentar
Kebab GUD Skrevet 1. august 2008 Rapporter Del Skrevet 1. august 2008 Daedalus bruker Asgard sin hyperspacemotor, og siden Apollo fikk Asgard-våpen er det også trygt å anta at det fikk motoren også. Ja alle skip fra jorda bruker motor fra Asgard.. eller hvorfor de ikke sendte ned 15 lag for å ta så mange ZPM de kunne klare når de angrep Asuras Fordi de hadde en jumper med begrenset hyperspacemulighet. Ikke 15. JEg snakkr om episoden "Be all my sins rememberd" i midten av sesong4.. ikke første episode av sesong4.. Problemet da var nok at det ikke er lett å finne en ZPM på en hel planet. Nå kan jo hvilket som helst av jordens skip scanne planetene på noen sekunder/minutter, og så stråle den opp. Vi har ikke fått noen forklaring på hvorfor de ikke bare gjør det. Var ikke det av samme grunn som at man ikke kunne sende ZPM's gjennom Stargaten? Fordi den inneholdt for mye energi til at den kunne omdannes til energi? ZPM kan godt fraktes igjennom en stargate.. eneste grunnen til at de ikke gjorde det i Lost City var fordi den Gaten var begravd.. og i sesongavsluttningen av SGA sesong1.. fordi de måtte bruke den for å ha en aktiv forbindelse.. kan ikke sende noe igjennom såm man bruker vetu.. den ZPM'en som var rigga for å eksplodere kunne de ikke bruke.. ettersom det var umulig å fikse den.. de som de sendte tilbake var den tomme fra Antarktis.. den som er tukklet med er nok gjemt unna en plass i Nervada ørkenen Lenke til kommentar
IKKE_I_BRUK!"!!! Skrevet 1. august 2008 Rapporter Del Skrevet 1. august 2008 (endret) den som er tukklet med er nok gjemt unna en plass i Nervada ørkenen Hehe den er nok det ja Endret 1. august 2008 av StargateLOVER Lenke til kommentar
SupremeX Skrevet 1. august 2008 Rapporter Del Skrevet 1. august 2008 Var ikke det av samme grunn som at man ikke kunne sende ZPM's gjennom Stargaten? Fordi den inneholdt for mye energi til at den kunne omdannes til energi? Det har ikke jeg fått med meg. Sikker på at det stemmer? Gjorde tydeligvis ikke det. Syntes bare jeg hadde snappet det opp en gang, fra SG-1. Men da har vi det avkreftet da. Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 1. august 2008 Rapporter Del Skrevet 1. august 2008 Vi har egentlig ikke det. Lenke til kommentar
Patrick de Maar Skrevet 1. august 2008 Rapporter Del Skrevet 1. august 2008 Nei, det har vi ikke. Skal se etter det neste gang jeg går i gjennom SG-1, men det blir nok en stund til. Lenke til kommentar
Kebab GUD Skrevet 1. august 2008 Rapporter Del Skrevet 1. august 2008 hvis ikke en ZPM kunne fraktes igjeoon om stargate hvordan kunne da Odyssey kjøre igjennom Supergaten? og hva var vitsen med å lete etter ZPM i sesong1 av atlantis? Lenke til kommentar
genstian Skrevet 1. august 2008 Rapporter Del Skrevet 1. august 2008 Få full utnyttelse av byen og de trenger en ZPM for at sjoldene skal virke Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 2. august 2008 Rapporter Del Skrevet 2. august 2008 (endret) De trenger to ZPMs for å få tilfredstillende utnyttelse av byen + skjold. Tror Rodney sa i s3 sin avslutning at Atlanteans var på vei til å bruke opp alt av ZPMs de hadde, og siden de var på vei til å tape krigen mot Wraiths hadde de ikke mulighet til å lage nye, så lagde de en kraftstasjon til å tappe energi fra kloden for å spare de siste 3 ZPMs. Dette tilsier at Atlantis trekker noen watt når alt brukes + skjold. Endret 2. august 2008 av Dragen Lenke til kommentar
Patrick de Maar Skrevet 2. august 2008 Rapporter Del Skrevet 2. august 2008 hvis ikke en ZPM kunne fraktes igjeoon om stargate hvordan kunne da Odyssey kjøre igjennom Supergaten?og hva var vitsen med å lete etter ZPM i sesong1 av atlantis? Det blirselvfølgelig å trekke slutninger. Vi har ingen veldig klare pekepinner på spørsmålet, så all forsøk på konkludering blir svada. Vi må nok bare vente og se. Lenke til kommentar
ArneJ. Skrevet 2. august 2008 Rapporter Del Skrevet 2. august 2008 (endret) Hva syns dere om dagens episode av Atlantis? Syns de nye aliene de møtte i dagens episode av atlantis i det ene alternative universet minte veldig om borg fra Star Trek Endret 2. august 2008 av Onanias Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 2. august 2008 Rapporter Del Skrevet 2. august 2008 Var det første jeg tenkte også. Og ifølge Kebab gud, så er disse en av de nye fiendene Atlantis skal være redde for. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå