Gå til innhold

Den store Stargate-tråden - ALT som ikke er sendt i USA puttes i spoiler-tags


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

tror kanskje ikke det er enten eller men spørsmål om de skal lage noen nye filmer før de starter en spinn-off.

 

Jeg vil heller ha filmer. Filmene får en helt annen kvalitet over seg, både i manus og sluttprodukt, grunnet andre rammer over tid og budsjett enn det vi ser i serien. Dessuten; hvis det blir ny serie og ikke flere filmer får vi jo ikke se noe mer til våre gamle helter. :cry:

 

Det hadde vært rått med en film som er en SG1/Atlantis-combo :D

Lenke til kommentar
tror kanskje ikke det er enten eller men spørsmål om de skal lage noen nye filmer før de starter en spinn-off.

 

Jeg vil heller ha filmer. Filmene får en helt annen kvalitet over seg, både i manus og sluttprodukt, grunnet andre rammer over tid og budsjett enn det vi ser i serien. Dessuten; hvis det blir ny serie og ikke flere filmer får vi jo ikke se noe mer til våre gamle helter. :cry:

 

Det hadde vært rått med en film som er en SG1/Atlantis-combo :D

Hva med to filmer til der den siste filmen "åpner" for stargate Univers ? (Litt som Lost city (?!?!)) Det hadde jo vært kult med film OG begynnelsen på en ny tvserie?!

Lenke til kommentar

Det er også fornuftig. Lost City var jo i utgangspunktet skrevet til å være en "mellom sesongene"-film, men som de endte opp og lage en 2-parter av, med nær film-budsjett. (grunnen var vel at de ikke hadde mulighet/tid til å lage en film mellom sesongene). Så de å lage en film som kan brukes som en pilotepisode/intro til en ny serie kan være lurt.

 

Men jeg regner egentlig med at siden MGM allerede prater om 2 filmer at Brad or Robert allerede har pitchet noen historier de er intressert i å utvikle videre og at MGM har bitt på kroken på 2 av de. Og siden det er usikkerhet i om de skal lage filmer før serien eller begynne serien med en gang vil jeg si at det er en svak sansynlighet for den type storyline. Men tiden vil vise hva vi får. Det blir helt sikkert bra uansett.

Lenke til kommentar
Det er også fornuftig. Lost City var jo i utgangspunktet skrevet til å være en "mellom sesongene"-film, men som de endte opp og lage en 2-parter av, med nær film-budsjett. (grunnen var vel at de ikke hadde mulighet/tid til å lage en film mellom sesongene). Så de å lage en film som kan brukes som en pilotepisode/intro til en ny serie kan være lurt.

 

Men jeg regner egentlig med at siden MGM allerede prater om 2 filmer at Brad or Robert allerede har pitchet noen historier de er intressert i å utvikle videre og at MGM har bitt på kroken på 2 av de. Og siden det er usikkerhet i om de skal lage filmer før serien eller begynne serien med en gang vil jeg si at det er en svak sansynlighet for den type storyline. Men tiden vil vise hva vi får. Det blir helt sikkert bra uansett.

Håper på det ja... :cry:

Lenke til kommentar
ah, men det er jo snakk om "gate-byggerene" så det hele kan jo starte med at man finner noe om "prosjektet" på Atlantis. Deter jo stadig noe nytt man oppdager i databasen der.

Apropo det... Hvorfor har de ikke tatt med seg alt det som er lagra i atlantis tilbake til jorda? De burde da ha nok hardisker ol. nå??

 

Vel, med tanke på hvor mange ZPM de har funnet kunne de lett tatt med hele byen tilbake til jorden, men da ville det ikke være mye av en serie igjen.

Lenke til kommentar

Vi har bare tre ZPM. En på Jorda (Antarktis) og en i Atlantis. Og den tredje brukes på Odessy.

 

Og som vi vet, så bruker ett vanlig skip 1 stk ZPM for å genere intergalaktiske reiser. Noe på str. med Atlantis ville brukt minst 3 stk, om ikke flere.

 

Det jeg ikke skjønner er hvorfor vi ikke søker etter ZPM i databasen. Må da være en liste en plass.

Lenke til kommentar
Det jeg ikke skjønner er hvorfor vi ikke søker etter ZPM i databasen. Må da være en liste en plass.
Det skjønner jeg godt. Det er gigantiske mengder informasjon i den databasen som de har nevnt flere ganger. Og det er kanskje ikke så lett å leite når de ikke helt vet hvor de skal begynne. Det kalles "information overload". Det er faktisk noe som heter å ha for mye informasjon.
Lenke til kommentar
Og som vi vet, så bruker ett vanlig skip 1 stk ZPM for å genere intergalaktiske reiser. Noe på str. med Atlantis ville brukt minst 3 stk, om ikke flere.

Vell nei.. men det å ha en ZPM gjør at de kan presse motopren til det ytterste..

verken Deadalus eller Apollo har ZPM og de tar turen mellom jorda og atlantis gjevnlig..

Det jeg ikke skjønner er hvorfor vi ikke søker etter ZPM i databasen. Må da være en liste en plass.

De har nok gjort det .. og de fikk en Liste i sesong1..

Lenke til kommentar

Daedalus bruker Asgard sin hyperspacemotor, og siden Apollo fikk Asgard-våpen er det også trygt å anta at det fikk motoren også.

 

eller hvorfor de ikke sendte ned 15 lag for å ta så mange ZPM de kunne klare når de angrep Asuras

Fordi de hadde en jumper med begrenset hyperspacemulighet. Ikke 15.

Lenke til kommentar
Problemet da var nok at det ikke er lett å finne en ZPM på en hel planet. Nå kan jo hvilket som helst av jordens skip scanne planetene på noen sekunder/minutter, og så stråle den opp. Vi har ikke fått noen forklaring på hvorfor de ikke bare gjør det.

Var ikke det av samme grunn som at man ikke kunne sende ZPM's gjennom Stargaten? Fordi den inneholdt for mye energi til at den kunne omdannes til energi?

 

 

 

Ellers, snart ferdig med sesong 4 av Atlantis. Savner fortsatt SG-1 da, men hva skal man gjøre... :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...