Reeve Skrevet 27. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 27. juli 2008 Nettop. Det er en av mange logiske brister, men faktum er at serien ville vært langt dårligere i mitt syn om alle skulle ha totalt forskjellige språk. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 28. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 28. juli 2008 Nett sett de to første... En ting eg lurte på ang. search and rescue... De senker shields for å kunne beame de to gutta opp... Så sier sjefen: Bare kom ombord med jumpers samtidig... Dette tolker eg som at de ikke kan kjøre jumpers ombord i deadulus uten at shields er nede...?? Men hvorfor kan de kjøre ut fra deadulus rett etterpå? Er det noe eg har gått glipp av eller var det en skrivefeil? Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 28. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 28. juli 2008 Det er logiske brister for å få storyen til å gå opp, kan man si. Lenke til kommentar
Patrick de Maar Skrevet 28. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 28. juli 2008 Nei. Man kan gå ut av shields uten at noe spesielt skjer, men man kan ikke gå igjennom de fra utsiden. Ingen logisk brist, har noe med hvordan skjoldet reagerer. Ikke at jeg kan noe særlig om skjoldteknologi, verken realistisk (plasma/elektromagnetisk) eller i stargate, men det er en logisk forkaring på det. Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 28. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 28. juli 2008 Men F-302 og jumpere kan gå inn gjennom skjoldene også, når de er under angrep. Jeg er også sikker på at jeg før har sett at menneskenes skip har beamet opp personer mens de har skjoldet på, litt lignende med sånn som Ha'tak gjør det. De bare forandre frekvensen på skjoldet litt, så kan de motta ting fra ringene. Lenke til kommentar
ArneJ. Skrevet 28. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 28. juli 2008 Hvordan vil dere ha det i forhold til språk da? Bruke 40 min å å lære seg språket kanskje, 5min på action Altså, jeg har da sett serien snart 2 ganger i løpet av de 8 siste årene. Men jeg har sett mange andre serier som det ble forklart over her at vi fikk et svar på hvordan folk skjønte hverandre. Lenke til kommentar
ArneJ. Skrevet 28. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 28. juli 2008 Nett sett de to første... En ting eg lurte på ang. search and rescue... De senker shields for å kunne beame de to gutta opp... Så sier sjefen: Bare kom ombord med jumpers samtidig... Dette tolker eg som at de ikke kan kjøre jumpers ombord i deadulus uten at shields er nede...?? Men hvorfor kan de kjøre ut fra deadulus rett etterpå? Er det noe eg har gått glipp av eller var det en skrivefeil? Kan være noe enkle brister her og der, men tenk på at de kan skyte våpen ut av skjoldet uten problemer. Ting mao. forlate skipet men ikke komme inn med skjoldet. Vil tro det funker litt som polariteten på en magnet. Den skyver fra seg masse med samme polaritet, mens ulik tiltrekkes eller noe i den duren. Lenke til kommentar
IKKE_I_BRUK!"!!! Skrevet 28. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 28. juli 2008 Nett sett de to første... En ting eg lurte på ang. search and rescue... De senker shields for å kunne beame de to gutta opp... Så sier sjefen: Bare kom ombord med jumpers samtidig... Dette tolker eg som at de ikke kan kjøre jumpers ombord i deadulus uten at shields er nede...?? Men hvorfor kan de kjøre ut fra deadulus rett etterpå? Er det noe eg har gått glipp av eller var det en skrivefeil? Kan være noe enkle brister her og der, men tenk på at de kan skyte våpen ut av skjoldet uten problemer. Ting mao. forlate skipet men ikke komme inn med skjoldet. Vil tro det funker litt som polariteten på en magnet. Den skyver fra seg masse med samme polaritet, mens ulik tiltrekkes eller noe i den duren. Det høres jo logisk ut ... Lenke til kommentar
Saddlefall Skrevet 28. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 28. juli 2008 Syns det har vært en god start på sesongen hvertfall, mye å glede seg til fremover håper jeg. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 28. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 28. juli 2008 Jepp! De to første var snacks hvertfall! Litt søkt med dette skipet som vokste inni atlantis men... Må ta tid å rydde opp det Lenke til kommentar
Patrick de Maar Skrevet 28. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 28. juli 2008 Ingenting søkt med det. Det er slik Hive-skipene blir "bygd". Lenke til kommentar
Gyr0 Skrevet 28. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 28. juli 2008 Jeg syntes ep02 var kjempebra jeg. God gammeldags stargate episode ! Lenke til kommentar
IKKE_I_BRUK!"!!! Skrevet 29. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 29. juli 2008 Jeg syntes ep02 var kjempebra jeg.God gammeldags stargate episode ! Helt enig god gammeldags episode! Lurer på om det hadde blitt mange hives eller bare en superstor?! Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 29. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 29. juli 2008 Ingenting søkt med det. Det er slik Hive-skipene blir "bygd". Ja, men vil tro wraiths bygger de i "øppe landskap" ?? Lenke til kommentar
Patrick de Maar Skrevet 29. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 29. juli 2008 Vel, poenget er at de er noe like replicators(milky way). De bruker materialene og metallene rundt seg til konstruksjonen sin. Da er Atlantis et veldig, veldig godt utgangspunkt. Samtidig kan det tenkes at dette var en slags "failsafe" for Michael eller hvilken som helst wraith. Et ekstra våpen en kan ødelegge fienden sin med. Lenke til kommentar
Kebab GUD Skrevet 29. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 29. juli 2008 (endret) Det er bra!! Trenger litt badguys! De nye i Deadalus variations er "THE FURLINGS"!!!! Det tror jeg nok ikke .. For det første.. de er helt nye.. for det andre.. husker ikke.. Men de i Midtsesongs 2dels episoden skal vist være en "gammel rase" (dvs fortsatt helt ny for oss.. men veldig gamel likevel) Endret 29. juli 2008 av Alastor Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 29. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 29. juli 2008 Og så husker vi på det med spoilere. Uansett om man liker det eller ei, tenk på din neste . Spoiler lagt til, 2 innlegg slettet. Lenke til kommentar
Patrick de Maar Skrevet 29. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 29. juli 2008 (endret) Jeg håper du ikke trodde han var seriøs Kebab GUD. Og det andre du skulle si var kanskje at furlings aldri kommer til å bli oppklart, nettopp på grunn av at det er litt av mystikken rundt det, og blir omdiskutert igjen og igjen. Gratis PR, kind'a. Endret 29. juli 2008 av Alastor Lenke til kommentar
IKKE_I_BRUK!"!!! Skrevet 29. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 29. juli 2008 Jeg håper du ikke trodde han var seriøs Kebab GUD. Og det andre du skulle si var kanskje at furlings aldri kommer til å bli oppklart, nettopp på grunn av at det er litt av mystikken rundt det, og blir omdiskutert igjen og igjen. Gratis PR, kind'a. Håper du ikke trodde det ja... Lenke til kommentar
Kebab GUD Skrevet 29. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 29. juli 2008 Hvis det blir mer filmer blir det ikke en ... men TO! http://www.cinemaspy.ca/article.php?id=1173 MGM, the studio that produces the Stargate properties, wants another spinoff series and another pair of movies. Wright said the only decision to be made is whether to make two more movies or start up another series. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå