Gå til innhold

Den store Stargate-tråden - ALT som ikke er sendt i USA puttes i spoiler-tags


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

http://community.tvguide.com/blog-entry/TV...eview/800042483

"We've yet to break the one hundredth episode. However, in our initial spinning, we have discussed the possibility of having the best of both worlds -- or galaxies, as the case may be."

Atlantis episode Etthundre er siste i Sesong5.. (Stargate sin trehundrende episode er Sjette episoden denne sesongen kalt "The Shrine".. ser ut til å bli en humor/trist episode)

 

 

 

Filmen var ikke så altfor god, spør du meg. De har fokusert for mye på å få "stand-alone", i stedet for å bygge mye på tidligere historier. Vanligvis har jeg ikke noe i mot tidsreiser, men det her ble helt søkt.

er jo ganske godt tilknyttet Ba'al historien i sesong 9 og 10 da..

men endte opp som så ogsi nøyaktig det samme som de gjorde i slutten av sesong8...

Lenke til kommentar
Om det er noen som begynner å spoile her så blir jeg sur og sint :mad:

EDIT: too late! Scrolla litt opp. Artige greier... kan du Kebab-gutten for helvette se til å få teksten inn i spoilers?!

hvorfor det? er jo godt kjent at den handler om Ba'al .. er jo ffs så og si den eneste figuren du ser i traileren.. og det at den fortsetter fra sesong9 og 10 er også godt kjent.. ettersom begge filmene kom nettop for å avslutte begge plottene i serien som de ikke rakkt å avslutte selv..

skal jeg begyne å spoile så ville jeg jo sagt noe som

 

Ba'al dør 3 ganger i filmen :p

og det er egentlig Vala som er badguyen .. Ba'al kommer ikke engnag for å angripe jorda.. han prøver faktisk å ta kontroll fredlig.. helt til Vala dreper han og ber flåten utrydde hele skiten :p

 

 

Endret av Kebab GUD
Lenke til kommentar

Du fortalte hvordan den endte opp, det var det jeg reagerte på. Ikke detaljert, men likevel nok. Er bare litt lei av at folk spoiler i tråder der de ikke skal gjøre det, har truffet på et par på imdb (der det ble diskutert om filmen var verdt å se).

Lenke til kommentar

Nådde forventningene, var vel også fordi jeg hadde lave forventninger. Liker rett og slett ikke timetravel historier, har aldri vært noe for meg. Spesialeffekten var jævla kule, spesielt delen hvor Washington får gjennomgå. Ellers, så ehm. Skulle gjort noe mer ut av slagene. Blir vel også Don S Davis siste apperence i noen serie/film før han døde;(?

Lenke til kommentar
Mens jeg er i siget, hva er den mest teknologisk avanserte rasen i SG1?

#1: Alteran

Etterfulgt av Nox, Asgard og Furlings

Med Gadmer, Tollan og Aschen på plassen etter..

"Travelers" kommer under der igen sammen med MANGE andre vi har sett de siste 11 årene

 

"Oss" og Goa'uld kan egentlig ikke telles med ettersom begge har nesten 100% "stjelt" teknologi

 

Jeg vil påstå at Tollan er den mest avanserte ;) Eneste grunnen til det er at de har oppfunnet en uendelig energikilde. Det har ikke noen av de andre klart enda. (Alterans var vel nærmt med ZP-energi fra vårt univers) Det får man vite i den første episoden hvor vi møter dem. Det var sånn deres planet ble ødelagt. I solsystemet der planeten til Tollan lå, var det enda en planet med mennesker på. Disse var mindre teknologisk avanserte, og fikk denne uendelige energikilden av Tollan. Men den ble brukt som et våpen som ødela deres planet, og skadet Tollan-folkets planet.

 

En uendelig energikilde må jo være det ultimate. Bruk den til å gi kraft til skjold, hyperdrive og våpen, så er det ingen som kan ta dem.

 

Men dette er jo fra de tidligere sesongene, og slike ting er forandret på med årene, på lik linje med tre skudd fra en Zat fikk ting til å forsvinne.

 

Men hva med wraith? De må jo score høyt. Min liste ville vært:

Alterans

Asgard (Nox og Furlings kan jo forsovet være over Alterans, eller under Asgard. Jeg velger å ikke putte dem et spesielt sted siden vi vet så lite om dem)

Wraith

Tollan

Gadmer (hvis det er det helautomatiske skipet som omformer en hel planet, husker ikke helt)

Aschen

 

Resten er jeg veldig usikker på.

Lenke til kommentar

Tror du har misforstått litt. Tollan har ikke oppfunnet en uendelig energikilde, men en som relativt sett ga en uendelig mengde energi (det var altså sett i forhold til energibehov). Husker jeg rett sa de "virtually unlimited source of power", altså ikke "unlimited source of power".

Lenke til kommentar

Er det noe poeng i å dra opp Furlings som en egen rase? Var ikke de bare et "morsomt innslag"? Nox skulle jeg likt å se mer til. Men hvem var de fire rasene "of the universe" da? Første gangen RDA støter på the Asgard, så sier en av Asgardene at "you have taken the first step towards becoming the fifth race", så hvem er de fire andre?

 

Skal se Continuum i morgen, gleder meg! :)

Lenke til kommentar

Egentlig Furlings blir først nevnt i Sesong2 i Episoden "The Fifth Race"

men vi ser skriftspråket demmes for første gang i "The Torment of Tantalus"..

og teknologien demmes ser vi for første gang i sesong6 i episoden "Paradise Lost"..

Ellers har vi ikke sett/hørt mye til de..

 

Sies også at planeten fra "Touchstone" ble tarraformet av Furlings og den værkontroll saken var noe de lot bli igjen..

Lenke til kommentar

De sa aldri i episoden hvem som lagde den.. det ble sagt i en RPG som det sies regnes som en del av universet..

 

EDIT: det Jackson sa var

 

"Its an Ancient artifact,. Probably made by another alien race"

altså den er gammel.. ikke laget av "Ancients" .. den er bare "Ancient"

Endret av Kebab GUD
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...