Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Den store Stargate-tråden - ALT som ikke er sendt i USA puttes i spoiler-tags

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Akkurat det der er det mange meninger om. Personlig så jeg SG1 ferdig 9 sesonger før jeg begynte å se SGA. MAnge mener at du bør se annen hver episode fra SG1 sesong 7 SGA sesong1. Men hvis du ser sesongene relativt fortløpende så synes jeg det holder ta det på sesong basis; altså sesong 7 sg1, sesong 1 SGA, sesong8 SG1, sesong2 SGA osv.

Men det er sikkert noen som ikke er enig. ;)

Lenke til kommentar

eneste argumentet jeg har for å se sesong pr. sesong er at når man ser de på dvd så går det ikke så mange dager fra man har sett en episode i den ene serien til man ser en episode i den andre som har en referanse. Altså det er ikke så lenge siden man så det, så man husker det godt og man mår bedre flyt i enkelt serien ved å se episodene etter hverandre. Også er det pes å bytte dvd for hver peisode :p Eventuelt kan man kanskje se en dvd av den ene serien (4-5 episoder) og så en dvd av den andre.

Lenke til kommentar

Om vi ser på teknologien ancients har lagt igjen etter seg, må vi nesten si Anciets. Allikevell har Asgards(som nå er borte) hatt 10 000 år ekstra på seg, og har klart å utvikle enkelte teknologier Ancients ikke hadde, slik som en den galaktiske hyperspace-motoren.

Vi står igjen med menneskeheten, da de har tilgang på alt Asgard hadde, og mye av det Ancients hadde.

Endret av Expired product
Lenke til kommentar
Om vi ser på teknologien ancients har lagt igjen etter seg, må vi nesten si Anciets. Allikevell har Asgards(som nå er borte) hatt 10 000 år ekstra på seg, og har klart å utvikle enkelte teknologier Ancients ikke hadde, slik som en den galaktiske hyperspace-motoren.

Vi står igjen med menneskeheten, da de har tilgang på alt Asgard hadde, og mye av det Ancients hadde.

Enig med de to første, men menneskene(oss) har ikke annet enn tek. de har funnet/fått. Vi skjønner ikke på langt nær like mye som ancientes eller asgard om tingene rundt oss.

Lenke til kommentar
Mens jeg er i siget, hva er den mest teknologisk avanserte rasen i SG1?

#1: Alteran

Etterfulgt av Nox, Asgard og Furlings

Med Gadmer, Tollan og Aschen på plassen etter..

"Travelers" kommer under der igen sammen med MANGE andre vi har sett de siste 11 årene

"Oss" og Goa'uld kan egentlig ikke telles med ettersom begge har nesten 100% "stjelt" teknologi

Endret av Kebab GUD
Lenke til kommentar

Jeg tenkte mest på kunnskap, ikke rent teknologisk. Har selv bare sett sesong 1 (Har sett mange enkeltepisoder i tidligere år) og så langt er jo Nox, Asgard og Tollan overlegne på det planet. Spesielt Tollan og Asgard virker interessante (husker en episode med replicators og et asgard-skip og noe slikt) så skal bli spennende å se mer av dem. Ser man noe mer til Tollan i senere episoder? (Helst prøv å unngå de helt store spoilerene da ;))

Lenke til kommentar

Okei. Må si det frister litt å se filmen men skal spare den til når jeg er ferdig med serien og den andre filmen. Jeg har uansett 9 usette sesonger å kose meg med i motsetning til dere som har sett alt, bare så synd det er sommer og sol. =)

Hvordan vil dere som er inni universet og slikt si at Atlantis har blitt mottatt av comunityet i forhold til SG1? Regnes SG1 som "den beste" eller er de likestilt? Jeg vil jo regne med at fraværet av RDA har litt å si?

Lenke til kommentar

alle savner vel RDA men er jo lett å se at han blir eldre utover i serien.. desuten dukker han jo opp nå og da i seriene

Atlantis har vel blitt ganske greit motatt egentlig..

Atlantis har mer store scene i rommet.. mens SG-1 var mer "Planet of the week" basert selv ut i sesong10.. er litt snakk om hva du foretrekker egentlig

PS: Nyeste filmen fortsetter egentlig en av plottene fra sesong10 (blir også nevnt i første episode av sesong5 av Atlantis )

Endret av Kebab GUD
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...