Gå til innhold

Den store Stargate-tråden - ALT som ikke er sendt i USA puttes i spoiler-tags

Anbefalte innlegg

De kan jo kommunisere med hverandre via subspace communication da. Og så vidt jeg vet så er Replicator rasen/Asurans overlegne i intelligens, så det hadde vært veldig rart dersom det er 2 forskjellige AI raser hvor av ingen av dem har klart å kommunisere med hverandre.

Hvorfor det? De trengte ikke å vite om hverandre, de levde jo tross alt i to forskjellige galakser.

Nettop. Selv om sub-space kommunikasjon når omtrent gjennom hele universet, så kan de bruke forskjellige frekvenser osv.

Og husk, det er en TV-serie, så regn med en hel mengde logiske brister som den vi diskuterer nå. Hadde dette vært noe som var sant, så hadde de nok funnet hverandre kjapt, men det ville nok ødelagt seriens plott ganske mye.

Denne logiske bristen som vi diskuterer er i grunn ikke en logisk brist. Dere har jo allerede funnet ut hvorfor de ikke viste om hverandre. De har rett og slett ikke snublet over hverandre enda. Dessuten var jo Asurans ikke spesielt aktive før de møtte atlantisekspidisjonen. Asurans ble jo ikke agresive før de ble tuklet med. Det kan rett og slett hende at Asurans f.eks. var programert til å ikke ta kontakt med andre raser via fjernkomunikasjon (sub-space sendinger fra andre galakser og planeter f.eks.).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vi må også huske at sub-space kommunikasjon ikke er grenseløs. T.eks. måtte de sende et team til enden av melkeveien for å sende en melling til Deadalus da den var midt i mellom melkeveien og pegasus.

Eneste apparatet som vi vet kan kommunisere mellom galakser er den kroppskifte-greia.

Endret av Otth
Lenke til kommentar
Vi må også huske at sub-space kommunikasjon ikke er grenseløs. T.eks. måtte de sende et team til enden av melkeveien for å sende en melling til Deadalus da den var midt i mellom melkeveien og pegasus.

Eneste apparatet som vi vet kan kommunisere mellom galakser er den kroppskifte-greia.

Det kommer an på styrken på signalet. I en episode sa Thor at replicatorene hadde sendt et signal gjennom hele det kjente universet (som er mange, mange galakser). Det var det signalet om at alle skulle komme frem.

Lenke til kommentar
Ang spm. 2: Er ikke det juks å spørre her når jeg akkurat har spurt det spørsmålet i quiz-tråden? :hmm:

:tease:

Det sto INGENTING om at man ikke har lov til å bruke Stargate tråden. Men jeg kan sikkert finne ut av det ved å se episoden en gang til. Har alle 10 sesongene av SG1 på dvd så det burde neppe bli et stort problem.

Lenke til kommentar

Burde vel vært i en spoilertag trippel.

Verken Rodney eller Rodney er egnet til å lede ekspedisjonen siden de aktive off-world. Skulle en av disse tatt over, ville de ikke kunne gjøre dette lengre (på samme måte som med O'Neill). Jeg skal innrømme at Sam ikke er et god valg, men det kunne vært verre.

Ifølge ryktene skal Wolsy(?) ta over i neste sesong.

Lenke til kommentar

Verken Rodney eller Rodney er egnet til å lede ekspedisjonen siden de aktive off-world. Skulle en av disse tatt over, ville de ikke kunne gjøre dette lengre (på samme måte som med O'Neill). Jeg skal innrømme at Sam ikke er et god valg, men det kunne vært verre.

Det står spoilere i emne tittelen så jeg er ikke nødt til å sette slikt i spoiler tags. Men, jeg vil fortsette å se på. Blir Wolsey ekspedisjons leder i sesong 5 har jeg ikke noe i mot det. Han har bevist at han kan ta de rette handlingene, dermed er han en sterk karakter i serien. Jeg tror også at han vil antagelig være mer villig til ta og gi grønt lys til høy risiko oppdrag i motsetning til Sam.

Lenke til kommentar

Det står spoilere i emne tittelen så jeg er ikke nødt til å sette slikt i spoiler tags. Men, jeg vil fortsette å se på. Blir Wolsey ekspedisjons leder i sesong 5 har jeg ikke noe i mot det. Han har bevist at han kan ta de rette handlingene, dermed er han en sterk karakter i serien. Jeg tror også at han vil antagelig være mer villig til ta og gi grønt lys til høy risiko oppdrag i motsetning til Sam.

At det er en spoiler-advarsel i tittelen betyr ikke at man ikke trenger å bruke spoilertags, men står som en advarsel for de som går inn. Siden det ikke finnes noe aktiv stargate-tråd uten spoiler-advarsel synes jeg det er berettiget å bruke spoilertags. Med tanke på hvor lite arbeide det er og at det er svært mange som ikke har sett ferdig alle episodene her, synes jeg ikke det er så alt for mye å kreve.

Wolsey har flere ganger vist at han ikke liker høyrisikoprosjekter.

Lenke til kommentar

Vi har hatt oppe diskusjon om hvorvodt man skal bruke spoilertags eller ikke, og jeg tror vi ble enige i om at spekulasjoner (ja, selv om det BARE er spekulasjoner) om episoder som ikke enda er blitt sendt, skal settes i spoiler.

Diskusjon rundt episoder som har blitt sendt allerede, trenger ikke puttes i spoiler. Jeg ser ikke noe problem i det. Vi er her for å kunne diskutere fritt rundt allerede sendte episoder av Stargate, og de i denne tråden regner med at man har sett alt av stargate frem til denne dagen. Derfor bør man gå inn i tråden og lese på eget ansvar om man enten ikke har begynt å se på Stargate enda, eller om man bare har misset siste episode.

Lenke til kommentar
Det står spoilere i emne tittelen så jeg er ikke nødt til å sette slikt i spoiler tags.

De står spoiler i tittelen på tråden da den ble startet før spoilertags var tilgjengelig "editoren". Spoilertags eksisterte vel, men man måtte vite at det var tags som het "spoiler" eller "skjul" og skrive dem inn manuelt. "sjul" eksisterer enda, men ligger ikke på lista. Denne kan man bruke dersom man ønsker å skjule mye tekst (feks logger) slik at postene ikke blir så lange. Nå som spoilertags er allment tilgjenelig er det ren høffelighet å bruke de når man snakker om rykter eller ting i episoder som nettopp har blitt sendt. Dersom det blir postet mye spoilers uten tags er det eneste man oppnår at de som ikke ønsker å lese spoilers kutter ut å lese denne tråden og man får mindere aktivitet.

For at denne posten ikke skal bli helt off topic kan jeg jo nevne en gledelig nyhet for oss HD-entusiaster; Blu-ray releasen for Continuum blir samtidig som DVD, så da slipper vi å vente :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...