Gå til innhold

Den store Stargate-tråden - ALT som ikke er sendt i USA puttes i spoiler-tags

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du må også huske at etter de blir tatt ut av "prøvefasen" får de nye forbokstaver.

X302 blir F302 (fighter)

X303 blir DSC303 (Deep Space Carrier)

X304 blir BC304 (Battlecruiser)

Andre skip:

Replicatorskipet

Det skipet The Asurans hadde som kunne bruke cloak

Ori Fighter

Gateglider

Endret av Odd Ball
Lenke til kommentar

Hvilken episode var det som det ble foretatt intervjuer i Atlantis som skulle gå til famile,venner og millitæret hvis Atlantis skulle gå til helvete? Husker at han tjekkiske vitenskapsmannen sa masse greier om Atlantis og Ford sa: You are not saying anything that needs security clearence are you?

Lenke til kommentar
Hvilken episode var det som det ble foretatt intervjuer i Atlantis som skulle gå til famile,venner og millitæret hvis Atlantis skulle gå til helvete? Husker at han tjekkiske vitenskapsmannen sa masse greier om Atlantis og Ford sa: You are not saying anything that needs security clearence are you?

Siste episode i første sesongen.

Lenke til kommentar

Siste episode i første sesongen.

Du vet ikke hvor langt ute i episoden det er? Du snakker om The Siege Part II her ikkesant?

EDIT: Fant det ut. Det var i S01 Episode 17: Letters from Pegasus. 16 min og 55 sek ut i episoden. Ganske morsom scene.

Endret av 666=TRIPPLE-SEX
Lenke til kommentar

Okey, en ting jeg ikke helt fikk med meg. Var det "The Ancients" som skapte "The Creators" om igjen skapte "The Replicators"?

Eller er det sånn at det ER "The Ancients som er The Creators". Det ville ha gitt litt mer mening ettersom at SG-1 så var det en eller annen jente som var en robots som trodde at Replicators var leker. Hun sa også at det faren hennes som hadde bygget den, så var faren hennes da en Ancient?

I asgard episodene får vi ikke vite noe mer enn at "The Creators" bygget Replicators.

Endret av 666=TRIPPLE-SEX
Lenke til kommentar
Okey, en ting jeg ikke helt fikk med meg. Var det "The Ancients" som skapte "The Creators" om igjen skapte "The Replicators"?

Eller er det sånn at det ER "The Ancients som er The Creators". Det ville ha gitt litt mer mening ettersom at SG-1 så var det en eller annen jente som var en robots som trodde at Replicators var leker. Hun sa også at det faren hennes som hadde bygget den, så var faren hennes da en Ancient?

I asgard episodene får vi ikke vite noe mer enn at "The Creators" bygget Replicators.

Replicators i Pegasus ble skapt av "The Ancients" .. mens Replicators som herja i Ida ble skapt av hu roboten ..

de er ikke like i det hele tatt...

Lenke til kommentar
Assurans i SGA består vel av nannites. Og det er vel inspirert av denne kunnskapen at human form replicators klarer å "lage seg selv"? Inspirert av hu robotdamen som laget styr i SGC!

Det er feil. Asurans ble laget i menneskeform for å slå tilbake mot wraith. Hvis noen har blitt inspirert av noen, så måtte det vært omvendt. Men det er også feil.

Replicators ble inspirert til å lage seg selv om til mennesker når de fant sin skaper, altså hun jenten som lagde trøbbel på SGC. Ingenting i serien har indikert på at de to rasene av AI-maskiner har møtt hverandre eller at de vet om hverandres eksistens.

Lenke til kommentar
Assurans i SGA består vel av nannites. Og det er vel inspirert av denne kunnskapen at human form replicators klarer å "lage seg selv"? Inspirert av hu robotdamen som laget styr i SGC!

Det er feil. Asurans ble laget i menneskeform for å slå tilbake mot wraith. Hvis noen har blitt inspirert av noen, så måtte det vært omvendt. Men det er også feil.

Replicators ble inspirert til å lage seg selv om til mennesker når de fant sin skaper, altså hun jenten som lagde trøbbel på SGC. Ingenting i serien har indikert på at de to rasene av AI-maskiner har møtt hverandre eller at de vet om hverandres eksistens.

De kan jo kommunisere med hverandre via subspace communication da. Og så vidt jeg vet så er Replicator rasen/Asurans overlegne i intelligens, så det hadde vært veldig rart dersom det er 2 forskjellige AI raser hvor av ingen av dem har klart å kommunisere med hverandre.

Lenke til kommentar
De kan jo kommunisere med hverandre via subspace communication da. Og så vidt jeg vet så er Replicator rasen/Asurans overlegne i intelligens, så det hadde vært veldig rart dersom det er 2 forskjellige AI raser hvor av ingen av dem har klart å kommunisere med hverandre.

Hvorfor det? De trengte ikke å vite om hverandre, de levde jo tross alt i to forskjellige galakser.

Lenke til kommentar

Hvorfor det? De trengte ikke å vite om hverandre, de levde jo tross alt i to forskjellige galakser.

Nettop. Selv om sub-space kommunikasjon når omtrent gjennom hele universet, så kan de bruke forskjellige frekvenser osv.

Og husk, det er en TV-serie, så regn med en hel mengde logiske brister som den vi diskuterer nå. Hadde dette vært noe som var sant, så hadde de nok funnet hverandre kjapt, men det ville nok ødelagt seriens plott ganske mye.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...