Gå til innhold

Den store Stargate-tråden - ALT som ikke er sendt i USA puttes i spoiler-tags

Anbefalte innlegg

Jeg kan skjønne at de ikke vil gå tilbake til 40t/året. Men å bytte ut Atlantis med Universe kommer til å ødelegge mer enn noe annet. Atlantis HAR bygget opp en fanskare.

Mange synes Atlantis var dårligere enn SG1 og sluttet å se når SG1 sluttet. Det jeg frykter er en videre utvanning av Stargatekonseptet. Skal det lages en ny serie så kan de ikke kutte ut Atlantis for å lage en ny. 40 timer er kanskje mye per år men de risikerer å tape så alt for mye om de går over til en ny serie uten å la den gamle fortsette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det har vel ikke blitt sagt at de skal bytte ut Atlantis med Universe, enda i alle fall. Bare at han ikke hadde lyst til å lage Universe før Atlantis var over. Å forhåpentligvis kanselerer de ikke Atlantis før sin tid bare for å starte en ny seri.

Er selv også litt skeptisk til denne nye serien. Høres veldig StarTrek ut spør du meg. Så de må trå forsiktig hvis de skal beholde stargate følelsen i den.

edit: Men er spent på hva resultatet blir, kan ha stort potensial

Endret av _Viper_
Lenke til kommentar

Det er opp til SciFi om det blir 2 serier samtidig, eller om vi må vente.

Han sa bare at han ikke har lyst til å gå tilbake til 40 episoder per sesong. Han nevner også at SGU vil være en veldig dyr serie.

Men det tror jeg ikke noe på. Star Trek klarte seg helt fint med "små" budsjetter til å være basert på skip.

Og det blir ikke noe særlig annerledes enn det SGA er, samme scenesett i så og si hver episode.

Lenke til kommentar
Det verst tenkelige alternativet blir om de velger å sette to fullstendig forskjellige team på saken for å unngå 40t/året saken. Da kan vi risikere å miste alt av stargate følelse i begge serier.

SG1 og SGA var to forskjellige teams, eneste folkene som var på begge team var produsentene.

Problemet med Atlantis er at de ikke lengre er underdogs. Jeg synes det meste av sjarmen til SG1 kom fra akkurat dette, og når jorden begynte å bygge skip selv, mistet mye av den sjarmen serien hadde.

Atlantis ER underdogs. De er 100ish stk mot en god del millioner wraiths, replicators, de som vil ha C-4, og den nye fienden som kommer i s5.

Lenke til kommentar
SG1 og SGA var to forskjellige teams, eneste folkene som var på begge team var produsentene.

Ok. Jeg har fått inntrykk av at det var en del sammarbeid mellom dem. Men så er ikke jeg den som sitter og trykker på F5 på gateworld 24/7 akkurat . :p

Lenke til kommentar
Problemet med Atlantis er at de ikke lengre er underdogs. Jeg synes det meste av sjarmen til SG1 kom fra akkurat dette, og når jorden begynte å bygge skip selv, mistet mye av den sjarmen serien hadde.

Atlantis ER underdogs. De er 100ish stk mot en god del millioner wraiths, replicators, de som vil ha C-4, og den nye fienden som kommer i s5.

De er teknologisk overlegen samtlige av disse foruten the replicators. Jeg mener ikke de er underdogs når de t.eks. har skip som lett knuser både to og tre av fiendens skip.

Lenke til kommentar

Det er den mest logiske bristen for meg... Hva i all verden er det som gjør oss mennesker så spesielle at vi er de eneste som klarer å organisere oss ordentlig. Ja, jeg er klar over at dette er den eneste reelle fordelen "vi" har i dette universet og de thadde blitt håpløst om vi ikke hadde denne fordelen, men likevel så skurrer det en del.

Lenke til kommentar

Vi er jo ikke det, replicators og goa'uld og wraiths er så og si like organiserte som oss.

Eneste grunnen til at wraiths sloss med hverandre er tilgangen til mat. Hvis vi mister 70% av mattilgangen vår så vil det samme skje med oss.

Goa'uld bruker ett militært hieratisk styre, med intern slossing. Samme gjelder for tau'ri, se bare på USAF og NID.

Lenke til kommentar

må også tenke på det at wraith ikke vet hvor atlantis er lengre...

og the ancients vant hver eneste kamp mot the wraith frem til de fant atlantis og begynte blokaden.. samme skjer nå.. "vi" vinner små slagene .. men finner de ut hvor atlantis er nå.. så vil de komme igjen.. og de vil ikke bli lurt 2 ganger av samme triksene

Lenke til kommentar

Sitter og ser s1ep2 The Enemy within nå.

Må bare si at jeg digger RDA sin humoristiske rolletolkning:

- Listen... I've gotta ask you something. It's not easy for me.

- we're friends

- If you don't make it, can I have your stereo?

Priceless! :wee:

Endret av L4r5
Lenke til kommentar
Har begynt på Sesong 2 av Atlantis nå, og er mildt sagt hekta. Det er nesten like bra som SG-1 men taper seg litt i at "wow"-effekten man fikk av å se SG-1 er litt borte. Men igjen så er det en spinoff.

Tilbake til serien. :wee:

Atlantis kan ALDRI erstatte Sg-1, det er klart du ikke kan forvente like mye av Atlantis som av Sg1... :no:

Ps. Håper foresten at de sender begge serien samtidig jeg... (SGA og SGU altså...)

Endret av StargateLOVER
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...