Solefald Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 Størrelsen var litt artigt å sjå ja. The Ori sine skip er vel det største ? Lenke til kommentar
Sodd Ball Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 Syns egentlig at Deadlous og gjengen ser litt kjedelig ut i forhold til endel andre skip. Som f.eks dei som hadde flykta i mangen år. Med en realtivt deilig leder av dei dame. husker ikkje kva dei hette. De sa vel aldri navnet sitt. Uansett synes jeg Deadlous og jordskipene er de mest "realistiske". Krigsskip skal da ikke se pene ut, de skal være praktiske. De ble beygget for å gjøre en jobb, ikke se pene ut. I tillegg er det litt digg at de er så liten sammenlignet med de andre skipene. De kalles Travelers. Lenke til kommentar
Kebab GUD Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 Synes ikke noe særlig om disse jubeleumsepisodene, synes bare de for dumme. jubeleums episodene suger litt.. men ikke så mye som de episodene som bare viser klip fra tidligere i sesongen eller tidligere i serien.. MEN! en av de episodene er faktisk VELDIG bra.. og det er "Disclosure" fra sesong6 er da Amerikanerene (og russerene) forteller Britene, Franskmennene og Kineserene om Stargate programmet er er et kult klip fra den episoden Se filmen hos Youtube Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 jeg syns faktisk de clipshowene ikke er så ille, discloser og citezen joe er jo drit kule Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 To spørsmål eg har lurt litt på! Elsker disse seriene, men har fundert på dette: 1. Hvorfor ødelegger ikke vortexen "the iris" ? Den spiser jo alt annet, bl.a ori ships.... 2. Hva er det som avgjør hvor lenge et wormhole skal holde seg oppe før det lukker seg? I noen tilfeller så løper det jo flere hundre gjennom, andre tilfeller så står heltene våres og diskuterer meningen med livet i lange tider etter at de første har gått gjennom, så går heltene våre gjennom og wormholet lukker seg umiddelbart etterpå... Dette skjer både fra SGC og offworld... Noen fornuftige svar? Lenke til kommentar
Awesome X Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 (endret) 1) Irisen lukkes egentlig etter ormehullet er etablert, men det skjer ved fler anledninger at de "glemmer" dette. 2) 27 minutter (eller noe i den duren) er det lengste de kan holde ormehullet åpent. Da blir energikravene så store at man trenger et svart hull eller en ZPM for å opprettholde det. Hvor det er slik aner jeg ikke. Ormehullet holder seg åpent så lenge noen sendes igjennom. Radiosignal (som btw sendes uten forsinkelse gjennom hullet i motsettning til masse), en hånd, o.l. Det er også andre feil med ormehullet, t.eks. klarer både Tha Aasguard og The Nox å åpne ormehull uten denne vortexen. Kort sagt har serien svært mange kontinuitetsfeil. T.eks. kommer de forfrosset ut av ormehullet i både filmen og de første episodene, men dette var ikke praktisk så de sluttet med det. Endret 28. mars 2008 av Otth Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 Det siste løste de vel med å si at de hadde fått kalibrert stargaten i forhold til planetdrift eller noe. Husker ikke helt, men de kom med en forklaring på hvorfor de ikke var forfrosne lenger. Lenke til kommentar
Awesome X Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 Huske de tok opp mange av disse i Behind the Stargate/Science of the Stargate eller hva den het. Synes egentlig litt artig at de pirker opp glitchen med zatsene titt og ofte. De kunne enkelt latt den dø ut i det stille. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 1) Irisen lukkes egentlig etter ormehullet er etablert, men det skjer ved fler anledninger at de "glemmer" dette. 2) 27 minutter (eller noe i den duren) er det lengste de kan holde ormehullet åpent. Da blir energikravene så store at man trenger et svart hull eller en ZPM for å opprettholde det. Hvor det er slik aner jeg ikke. 1) Ormehullet holder seg åpent så lenge noen sendes igjennom. Radiosignal (som btw sendes uten forsinkelse gjennom hullet i motsettning til masse), en hånd, o.l. 2.)Det er også andre feil med ormehullet, t.eks. klarer både Tha Aasguard og The Nox å åpne ormehull uten denne vortexen. Kort sagt har serien svært mange kontinuitetsfeil. T.eks. kommer de forfrosset ut av ormehullet i både filmen og de første episodene, men dette var ikke praktisk så de sluttet med det. 1) Jepp! Det er dette eg har forstått også... Det er derfor så sinnsykt irriterendes at jack og co kan stå og drøse over lengre tid uten at hullet lukker seg, mens med en gang de stiger inn så lukker det seg... 2) Ser ikke på det som en feil igrunn.... At nox klarer dette (i episoden der de møter tollan første gang) er ikke mindre å forvente av en av de eldste rasene.... Asgard også! Seff kan de åpne et slikt hull uten at vortexen blåser ut! Skal jo være litt mystifistisk med disse Det med irisen som lukkes etter dannelsen av vortexen kan eg ikke huske å ha sett, så det skjer mer enn av og til at de glemmer dette isåfall! Liker mye bedre beskyttelsen de har på atlantis! Lenke til kommentar
Awesome X Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 Kan ikke si at jeg har sett at de har lukket irisen etter ormehullet er åpnet, men jeg har flere gang er sett at ormehullet har åpnet seg, hvorpå de sier lukk irisen. En unødvendig kommentar egentlig siden irisen skal egentlig bare være åpen når de har mottatt en IDC(?). Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 (endret) Et lite spm til: I episode 3 sesong 3, forhandlinger mellom asgard, earth og goa'uld (whatever) så snakker Thor om en fiende som er mye verre enn goa'uld... Hvem er det? Edit: Sucker... replicators seff... Endret 28. mars 2008 av Jotun Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 (endret) Kan det være replicators kanskje? edit: 2late Endret 28. mars 2008 av L4r5 Lenke til kommentar
Awesome X Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 The Replicators er fienden til The Aasguard Størrelsen var litt artigt å sjå ja. The Ori sine skip er vel det største ? Er det ikke Wraith Hiveships som er de strøste? Lenke til kommentar
Kebab GUD Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 Jeg ville nå sagt at Atlantis var største men av romskip og ikke byer så er vel Anubis sit skip var størst... Altså den nederste Lenke til kommentar
IKKE_I_BRUK!"!!! Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 Jeg ville nå sagt at Atlantis var største men av romskip og ikke byer så er vel Anubis sit skip var størst... Altså den nederste Ja, det er vell så... Lenke til kommentar
Vipera Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 Hvis jeg ikke husker helt feil nå så mener jeg at grunnen til at vortexen ikke spiser opp irisen at den er for nerme eventhorizsonen. Slikt som det er med partikler, de blir ikke satt sammen riktig før et lite skykke unna eventhorizon. Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 Jeg ville nå sagt at Atlantis var største men av romskip og ikke byer så er vel Anubis sit skip var størst... Altså den nederste Ja, det er vell så... Jeg vil ikke tro dette er riktig. Et Ha'tak (vanlig Goa'uld mothership) er nokså nøyaktig 1 km i diameter. Jeg måtte se episoden der man ser det store skipet til anubis sloss mot en gruppe vanlige motherships, og det ser ut til at det er mellom 4 og 8 ganger så stort, altså en diameter på mellom 4 og 8 km. VI har hørt før at både Wraith Hive ship og Ori skip er rundt eller over 10 km, hvertfall på langs, så jeg tror en av dem er størst. Ori sitt skip er jo grovt sett bare en ring, så min konklusjon er at Hive ship kanskje er det mest massive skipet. Men fortsatt bare gjetting basert på en konstant, at Ha'tak skip er 1 km i diameter Hvis jeg ikke husker helt feil nå så mener jeg at grunnen til at vortexen ikke spiser opp irisen at den er for nerme eventhorizsonen. Slikt som det er med partikler, de blir ikke satt sammen riktig før et lite skykke unna eventhorizon. Dette har jeg og hørt, altså at når irisen er lukket, så vil ikke vortexen bli dannet. Lenke til kommentar
Xell Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 men på en annen side så hører vi dunket i irisen når noe kommer i gjennom når den er lukket. Men den "offisielle" forklaringen er vel at irisen er for nerme. Angående størrelser: For its size, the Ori mothership is superior to any ship known to the SGC. The Wraith Hive-Ship, Ancient City Ship and Aurora class battleship are probably the only ships comparable to the Ori mothership in size. Lenke til kommentar
Vipera Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 Vi hører dunket ja, for atomene er der, de er bare ikke satt sammen rett Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå