Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Den store Stargate-tråden - ALT som ikke er sendt i USA puttes i spoiler-tags

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Man ser på serien i stedet for å bare "se" på den. Altså følg med. Skal du se SG-1/Atlantis er det veldig viktig at du får med deg alt, og ofte små detaljer, ellers blir seriene ganske kjedelige. For øvrig kan du kjøre hele SG-1 først, så hele Atlantis, slik jeg gjorde begge gangene jeg så gjennom serien, men jeg merket første gangen at det var ting som ble snakket om, og hele episoden Pegasus Project var litt "hæ?".

For øvrig er grunnen til at du skal se de to første episodene av S8, SG-1 før du ser Atlantis på grunn av plottet. Det er trossalt en spinoff, og ikke en helt ny serie med stargate, dermed er det "hele tiden" kontakt med SGC, og karakterer fra SG-1 kommer på besøk osv, sier ikke mer for å ikke ødelegge noe av opplevelsen.

Lenke til kommentar

Så også hele SG-1 før jeg begynte på Atlantis, og det var ikke noe problem. Er egentlig bare den ene eppisoden i sesong 10 som er "cross-over". Annet enn det så er det vel bare et par episoder der Daniel syter over at han ikke er på Atlantis :p

Tenkte først at jeg skulle se annenhver, men fant meget raskt ut at det var bare styr

Lenke til kommentar
Så også hele SG-1 før jeg begynte på Atlantis, og det var ikke noe problem. Er egentlig bare den ene eppisoden i sesong 10 som er "cross-over". Annet enn det så er det vel bare et par episoder der Daniel syter over at han ikke er på Atlantis :p

Tenkte først at jeg skulle se annenhver, men fant meget raskt ut at det var bare styr

Jeg så det annenhver og følte det gikk veldig bra, men tror jeg bare ser annenhver sesong når jeg skal se det om igjen.

Lenke til kommentar
For øvrig er grunnen til at du skal se de to første episodene av S8, SG-1 før du ser Atlantis på grunn av plottet. Det er trossalt en spinoff, og ikke en helt ny serie med stargate, dermed er det "hele tiden" kontakt med SGC, og karakterer fra SG-1 kommer på besøk osv, sier ikke mer for å ikke ødelegge noe av opplevelsen.

Rising bygger jo på The lost City som er sesongavslutningen i sesong 7 ikke New Order som er starten på sesong 8. Tror jeg så hele sesong 8 før jeg begynte på Atlantis, men jeg anbefaler å se The Lost City som oppstart til Atlantis. De 4 episodene (lost city 1/2 og Rising 1/2) er fantastiske sammen.

Det er små referanser frem og tilbake i mange episoder, men det er vel ikke slik at tidslinja passer med annen hver episode hele veien.

Lenke til kommentar

Nå har jeg sett samme kleskollesjonen med tysk flagg så det er ikke utelukket norsk (vet ikke om det er flere enn norsk og tysk). Men RDA er vokst opp i Minnesota så det ville vært snodig om han ikke har noe tilknytning til Norge/Skandinavia.

Lua har jeg set han bruke utenom denne episoden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...