skylinepower Skrevet 2. juni 2006 Del Skrevet 2. juni 2006 Jeg har fryktelig lyst og lage meg ein animasjons film. Jeg skulle gjærne ville kjøpet bøker men jeg gidder ikke og lese (vet at det er en slap holdning) Noen som har laget og kan si meg hvordan man gjør det og ca: hvor lang tid tar det og lage ein film. vet at "Slipp Jimmi fri" tok 10 år og lage. hvilke program må jeg bruke( må være gratis ) Takk for all hjelp Lenke til kommentar
Anonym1234567890 Skrevet 2. juni 2006 Del Skrevet 2. juni 2006 (endret) Blender er eit open source 3d program. Blender Anbefaler deg a lese/jobbe gjennom ein del tutorials. Ein blir fort hekta og tid gar det mykje av. Endret 2. juni 2006 av Ødd Lenke til kommentar
skylinepower Skrevet 2. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2006 Har blender men kjøner ikk enoe av det det er jo bare fult av linjer Lenke til kommentar
Anonym1234567890 Skrevet 2. juni 2006 Del Skrevet 2. juni 2006 Har blender men kjøner ikk enoe av det det er jo bare fult av linjer 6231838[/snapback] Eg har ikkje brukt Blender sa mykje. Har brukt 3D studio max mest. Lenke til kommentar
lnostdal Skrevet 2. juni 2006 Del Skrevet 2. juni 2006 (endret) her er en film jeg laget som passer litt mer inn i dette forumet: http://nostdal.org:6060/~lars/contextl.gif \o/ (noe jeg brukte i en samtale rundt http://common-lisp.net/project/closer/contextl.html ) edit: denne tråden hører hjeme under Programvare Endret 2. juni 2006 av lnostdal Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 3. juni 2006 Del Skrevet 3. juni 2006 Blender er velidg inspirert av Lightwave, hvis det er en bra ting.... Men gartisprogrammer er alltid ålreit. Lenke til kommentar
skylinepower Skrevet 3. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2006 Hvordan brukerjeg Blender da Lenke til kommentar
lnostdal Skrevet 3. juni 2006 Del Skrevet 3. juni 2006 (endret) man starter der man alltid har måttet starte når man starter på noe helt nytt: http://www.blender.org/cms/Documentation.628.0.html tenk over at den i flokken din som eventuellt kan dette (eller hva som helst annet) fra før har enten: * lært det fra noen andre * ..eller lest selv.. (edit: det er en 3. mulighet også, men den gidder jeg ikke gå inn på her) så får du finne ut av hvilke av alternativene du har mulighet til og/eller velger å satse på selv edit: fyttirakkern; er jeg kjip -- eller hva? Endret 3. juni 2006 av lnostdal Lenke til kommentar
Anonym1234567890 Skrevet 3. juni 2006 Del Skrevet 3. juni 2006 Her har du litt a jobba gjennom Blender Tutorial Archive Blender wiki Blender tutorial guide Blender user interface tutorial Lenke til kommentar
Wackamole Skrevet 4. juni 2006 Del Skrevet 4. juni 2006 Du kan også bruke et program som heter Flash mx 2004.. dette er et veldig bra program som jeg har brukt lenge.. dette programmet koster en del, men det er virkelig verdt det. du finner det på www.macromedia.com Mvh. Fredrik Lenke til kommentar
MadGonzo Skrevet 5. juni 2006 Del Skrevet 5. juni 2006 blah det tar år å bli god i 3d modellering å lage en film? lykke til..... Lenke til kommentar
___ Skrevet 5. juni 2006 Del Skrevet 5. juni 2006 Har blender men kjøner ikk enoe av det det er jo bare fult av linjer 6231838[/snapback] Har ikke problemer med å skjønne at du ikke skjønner noe. Du har visst ikke skjønt noe i norsktimene heller... Werner Lenke til kommentar
lnostdal Skrevet 5. juni 2006 Del Skrevet 5. juni 2006 (endret) det ekke greit å værra kar .. greia er at slike skjønner ikke at de ikke hadde giddet å lest det andre hadde skrevet _her til dem_ heller .. altså noe som tilsvarer noe som er like bra som det som _allerede_ er skrevet i noe som tilfeldigvis har fått navn "bok" eller "dokumentasjon" de tror bare at "om noen bare hadde forklart det _til/for meg_; så hadde alt vært enklere" .. de innser ikke det at det er akkurat dette bøker er til for, men tror bøker er noe mer upersonlig/fremmed/skremmende enn det verktøyet de i utgangspunktet har som mål å bruke er ... nærmest håpløst (i 90% av tilfellene?) å forklare inntil den det gjelder innser disse tingene selv egentlig ... Endret 5. juni 2006 av lnostdal Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå