warpig Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 Jeg er sikker på at når de kommer hjem og slapper av så slår de på U2 som oss andre... 6244291[/snapback] Ingen som hører mye på musikk hører på U2. U2 er typisk band for dem som kanskje kjøper to CDer i året. 6246533[/snapback] Så sant, så altfor sant. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 Jeg er sikker på at når de kommer hjem og slapper av så slår de på U2 som oss andre... 6244291[/snapback] Ingen som hører mye på musikk hører på U2. U2 er typisk band for dem som kanskje kjøper to CDer i året. 6246533[/snapback] Så sant, så altfor sant. 6253761[/snapback] Men da kjøper de også bare cder fra U2, altså U2 selger pokkers mye og kan slippe 2 plater i året... Lenke til kommentar
Snublefot Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 Jeg hører no på U2 selv og er veldig musikk interresert. Klarer meg ikke uten musikk, da hadde jeg skrumpet inn å dødd. Er ikke favorittbandet eller noe, bare en måte å si det på for å få fram et poeng... Som jeg håper noen der ute skjønte Lenke til kommentar
ErikBlodøks Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 Joda, en EMO farger håret sitt svart, har sort mascara og neglelakk men er ellers ganske ulik en gother, visuelt. Jeg vil nok heller si at en EMO er en person som er i en fase av livet sitt som ikke er så kjekk, altså depresjon, selvskading og poesi for å nevne noe. En gother kan være så like lykkelig som deg og meg, de har valgt sin stil av forskjellige grunner fra gother til gother. Har dere kansje tenkt det, at en gother kansje liker fargen svart og stilen. Og at de ikke har noe behov for å skille seg ut? I disse dager så er alle så og si forskjellige visuelt, untatt VG-lista folket som dog regjerer sosialt. Det å ta gothere og EMO-er under samme kam er vel ikke det viseste. Lenke til kommentar
Luftbor Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 Kort fortalt: Gothere er usikre, sosiale tapere som søker seg inn i gruppe for aksept(?). 6252577[/snapback] På samme måte som objektivister egentlig liker strekkmarsj og utsletting av det "svake" menneske, men for usikre til å si det rett ut. Lenke til kommentar
Snublefot Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 (endret) Syntes folk får gå i hva de vil, og hva de føler seg komfortable i. Men kult er det ikke... skjønner ikke de som streber etter å ligne mest mulig på dem. I dag er det ikke så sjokkerende heller. Går jo ikke en dag uten at man ser minst 5-10 stykker. Da er man ikke "unik" og egen. Da følger man bare strømmen da... Endret 6. juni 2006 av CrazyKimmi=) Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 (endret) Hvorfor er det mer galt å følge en mindre strøm(gothere) enn å følge den største strømmen(den store gråe massen)? Ingen av de er værre enn den andre spør du meg. Endret 7. juni 2006 av TLZ Lenke til kommentar
Sponis Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 Syntes folk får gå i hva de vil, og hva de føler seg komfortable i. Men kult er det ikke... skjønner ikke de som streber etter å ligne mest mulig på dem. I dag er det ikke så sjokkerende heller. Går jo ikke en dag uten at man ser minst 5-10 stykker. Da er man ikke "unik" og egen. Da følger man bare strømmen da... 6254757[/snapback] Min erfaring er at gothere ikke bryr seg om hva som er komfortabelt, så tror du bommer litt der. Det viktigeste for dem er at de er "unike", i sit desperate forsøk på å få oppmerksomhet fra den gruppen mennesker de egentlig vil passe inn i. (De normale, altså de som får seg noe som fortsatt har hovedpulsåren på plass.) Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 Klar over at det er mange poser/anttentionwhore gothere der ute... men er tanken på at noen vil kle seg i slik stil og høre på slik musikk UTEN at det har noe med at de vil "tøffe" seg for noenr men har funnet en identitet som de føler samtstemmer med seg selv helt umulig? Lenke til kommentar
McBitch Skrevet 7. juni 2006 Del Skrevet 7. juni 2006 Hvorfor er det mer galt å følge en mindre strøm(gothere) enn å følge den største strømme(den store gråe massen)? Ingen av de er værre enn den andre spør du meg. 6256006[/snapback] Kunne ikke vært mer enig. Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 7. juni 2006 Del Skrevet 7. juni 2006 Jeg ble en gang "forklart" forskjellen på en gother og en emo'er: Emo'er skjærer seg sjøl i armen. Gothere skjærer andre i armen. hihi Uansett, goth eller emo, det handler bare om tilhørighet. Mennesket er et flokkdyr, vi søker instinktivt etter andre som oss selv. Tilhørighet er viktig fordi det definerer hvem vi er, og hvem vi er definerer tilhørighet. Ugh, nok psudospykologi fra meg i natt. Lenke til kommentar
applemania Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 Jeg dør av at de tror de skiller seg ut. I bunn og grunn er de like oppmerksomhetssyke som resten av oss. Gotherstilen er så utbrukt nå. Lenke til kommentar
reverto Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 Heh. Virker som goterne greier å hente ut det verste i enkelte. Hvis det er noen trøst, AnAnAs, så dør jeg på meg av at du dør på deg, i denne saken. Og i mellomtiden tror jeg det bare er bensin på bålet, for goterne sin del. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 Hvorfor er det mer galt å følge en mindre strøm(gothere) enn å følge den største strømmen(den store gråe massen)? Ingen av de er værre enn den andre spør du meg. 6256006[/snapback] Jeg har ingenting imot noen av delene, det har nok mest med at holdningen om at fordi de velger en mindre strøm, så er de mindre konformister enn de som følger den store strømmen. Man skal få gjøre hva man vil, men som du selv sier; det er fortsatt å følge strømmen, selv om den er mindre. Lenke til kommentar
warpig Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 Jeg dør av at de tror de skiller seg ut. I bunn og grunn er de like oppmerksomhetssyke som resten av oss. Gotherstilen er så utbrukt nå. 6264741[/snapback] De skiller da seg i aller høyeste grad ut fra majoriteten? Jeg ser i hvert fall lett om en person er en typisk gother. Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 10. juni 2006 Del Skrevet 10. juni 2006 (endret) Når f.eks Avril Lavigne skulle være "punk" uten å egentlig skjønne hva hun drev med, så skadegjør hun jo hele konseptet "punk". Ikke rart hun ble så hatet i punkmiljøene. 6239510[/snapback] Det du skriver her oversettes for meg til: Punk'ere er overfladiske og selvhøytidlige tullinger med oppblåst ego. Og det er Gothere også. Når folk tar sitt image så høytidlig at de går rundt og hater andre som ikke er 'punk' nok eller 'goth' eller wannabe'ere generelt, fordi de skader imaget... da flirer jeg og rister oppgitt på hodet. Men de fleste vokser det vel av seg når de oppdager at personlighet og egenart ikke ligger i utseendet, klesstil og image. Manson hadde forresten en kul plate for noen år siden. Kanskje jeg er en skap-emo. Edit: Når jeg ser Gothere (eller punkere eller tenåringsjenter med alt for mye sminke og dill) så får jeg litt følelsen av at dersom du hadde vasket og stelt vedkommende, og fått på personen noen normale klær, så hadde han/hun bare blitt stående som en zoombie midt på gulvet. "Hvem er jeg?" "Hva gjør jeg nå?" "Hva skal jeg si?" Void of any and all personality. Men dette er selvsagt bare mine fordommer.... Eller er det? Endret 10. juni 2006 av JBlack Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 10. juni 2006 Del Skrevet 10. juni 2006 Det er nok dine fordommer Jeg har mange gode venner som nok passer inn i goth/emo eller punk stereotypene. Dei fleste er normalt oppegående folk som rett og slett liker stilen og tilhørigheten som følger med. Dei fleste har sterke personligheter og kler seg ikke som tullinger for å forsvare seg mot samfunnet eller fordi dei er mildt deprimerte. Dei kler seg også normalt om det er påkrevd av situasjonen. Jeg har fordommer mot folk som slavisk følger motebildet. Selv om jeg kjenner folk som slavisk følger motebildet som er oppegående og hyggelige mennesker. Det skal ikke være lett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå