mESA Skrevet 2. juni 2006 Del Skrevet 2. juni 2006 (endret) Det er slik at det ikke vises i oppstart, windows kommer ikke frem og ja. Ingen ting vises. Jeg fikk min pc ødelagt, så no har jeg endelig fått nye deler. Det jeg kjøpte var: Cpu: 939 Athlon 64 3,2+ Hovedkort: MSI FX-2 Neo Jeg koblet alt riktig, det er jeg ganske så sikker på, men skjermen viser ikke noe bilde. Jeg har testet 3 forskjellige skjermer, 3 forskjellige kabler. Så det er ikke noe gale med den delen. Det er heller ikke noe gale med skjermkort i og med at jeg testet et annet skjermkort i dataen og fikk samme problemet. Ramen er ikke noe gale med siden jeg har testet det i en annen pc(og det funket da) Hovedkortet mitt søtter den ramen jeg har i pcen min bare så det er sakt. Hardiskene funker fortsatt. Og det er ikke der problemet ligger. Noen som har noe anelse om hva jeg kan gjøre? Jeg har restarta bios og div annet, men finner fortsatt ikke noe feil. :/ Edit: Glemte å si at PSU'en er 380W, virker kanskje lite, men hadde samme oppsettet før. 3,2ghz cpu osv. Og no bruker jeg ikke vifta på skjermkortet engang og bare 1 harddisk. Edit2: No vises det bares striper på skjermen, både når harddisk er koblet fra og på Trur det første problemet var at rambrikkene var feilplassert, eller bare ene ramen var ødelagt. Endret 2. juni 2006 av MeSa Lenke til kommentar
Ziltoid Skrevet 2. juni 2006 Del Skrevet 2. juni 2006 (endret) vises ikke det som kommer opp før XP boot heller? Endret 2. juni 2006 av Sapphire56 Lenke til kommentar
mESA Skrevet 2. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2006 Nope.... ingenting vises... Som om det ikke var signal på pcskjermen. Jeg har en Samsmungskjerm som blinker på/av-knappen når den ikke har signal. Men det er signal, hvis jeg drar ut skjermkabelen så begyner skjermen å whine på at det ikke er kabel i. Lenke til kommentar
Ziltoid Skrevet 2. juni 2006 Del Skrevet 2. juni 2006 prøv med et annet skjermkort kansje, hvis det ikke skjer da er det nok skjermkortet som det er noe galt med har du foresten en skjerm der du kan velge forskjellig input på skjermen? Lenke til kommentar
mESA Skrevet 2. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2006 Jeg siterer meg selv: "Det er heller ikke noe gale med skjermkort i og med at jeg testet et annet skjermkort i dataen og fikk samme problemet." Lenke til kommentar
Ziltoid Skrevet 2. juni 2006 Del Skrevet 2. juni 2006 (endret) Jeg siterer meg selv:"Det er heller ikke noe gale med skjermkort i og med at jeg testet et annet skjermkort i dataen og fikk samme problemet." 6231891[/snapback] sorry så ikke det det virker som det er hovedkortet det er noe galt med da isåfall EDIT: prøvd å resette hovedkortet? Endret 2. juni 2006 av Sapphire56 Lenke til kommentar
mESA Skrevet 2. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2006 Resette hovedkortet? Dvs å ta ut batteriet og vente en liten stund før man tar det inn igjen ? Det har jeg gjort. Hovedkortet er nytt btw. Kjøpte det i dag. Lenke til kommentar
Ziltoid Skrevet 2. juni 2006 Del Skrevet 2. juni 2006 skal være en bryter på hovedkortet som resetter det, bruker vanligvis å stå i manualen, men det har vel samme effekt som å ta ut battreiet i to minutter og sånt, men det er vel verdt et forsøk Hovedkortet er nytt btw. Kjøpte det i dagkan jo være produksjonsfeil Lenke til kommentar
mESA Skrevet 2. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2006 Det kan være... Hvordan sjekker jeg om det er feil på det? Har ingen venner med samme speccsa :/ Lenke til kommentar
Ziltoid Skrevet 2. juni 2006 Del Skrevet 2. juni 2006 når du ikke kan komme inn i BIOS siden du ikke får noe bilde kan det bli vanskelig å finne ut hva som er galt selv, jeg ville levert inn HK'et og fått leverandøren til å finne ut om det er noe feil Edit: Glemte å si at PSU'en er 380W, virker kanskje lite, men hadde samme oppsettet før. 3,2ghz cpu osv. Og no bruker jeg ikke vifta på skjermkortet engang og bare 1 harddisk.bare sånn for sikkerhets skyld kan du se litt her: http://www.extreme.outervision.com/psucalculator.jsp(hvis PSU'en er over 2 år gammel bør du legge på 20% under capacitor aging) Lenke til kommentar
mESA Skrevet 2. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2006 (endret) Den er 1 år gammel, og forige uke klarte den å drive så og si samme oppsett... Bare da 1 harddisk mer, cdrom og vifte på skjermkortet og vifte i kabinettet. Endret 2. juni 2006 av MeSa Lenke til kommentar
mESA Skrevet 2. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2006 Jeg testet ut forskjellige kombinasjoner av rambrikkene, hvis jeg bruker 1 rambrikke kommer det opp mange streker nedover på skjermen. Hadde jeg hatt kamera kunne jeg tatt bilde. Men er dette et kjent problem? Noen som vet hva som er feil no? Lenke til kommentar
mESA Skrevet 3. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2006 (endret) Jeg har ikke lyst å poste 3 poster etter hverandre, men ingen leser posten min, den ligger langt nede på "postingslista". Så jeg får jeg ikke hjelp. Ingen her som vet hva som er problemet mitt? Edit: No testet jeg med bare 1 rambrikke og et annet skjermkort. Jippi jeg kom inni oppstarten. Men det kommer beskjed om at maskinen skal starte opp vanlig eller i safemodus liksom. Men så no kommer det bare bluescreen så starter den på nytt igjen. Noen som vet hva som er gale? :S Jeg har ratt ut batteriet osv. Endret 3. juni 2006 av MeSa Lenke til kommentar
Ziltoid Skrevet 3. juni 2006 Del Skrevet 3. juni 2006 Når du bytter ut prossesor og HK tror jeg du må innstallere windows på nytt. Det går jo an å prøve å sett i WinXP CD'en og prøve å kjøre en reparering Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå