Eulogy Skrevet 9. juli 2006 Del Skrevet 9. juli 2006 Pluss at den har mulighet for mye annet pga Symbian, så ja, jeg mener at den er verdt 500-600 mer. Lenke til kommentar
MacBoy Skrevet 9. juli 2006 Del Skrevet 9. juli 2006 (endret) K800i har en sterkere skjerm enn N73 og den en er raskere! N73 har også ekle taster! Endret 9. juli 2006 av PC91 Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 9. juli 2006 Del Skrevet 9. juli 2006 Hvorfor er skjermen sterkere? Hvorfor har den ekle taster? Kanskje du bør prøve BEGGE først før du sier noe sånt. Lenke til kommentar
MacBoy Skrevet 9. juli 2006 Del Skrevet 9. juli 2006 Jeg har prøvd begge og mange som har prøvd den synes tastene er ekle.K800i har sterkere skjerm fordi skjermen er mindre enn N73 og de har likedan oppløsning! Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 9. juli 2006 Del Skrevet 9. juli 2006 Og hvor har du prøvd N73? Den er ikke ute ennå. Lenke til kommentar
MacBoy Skrevet 9. juli 2006 Del Skrevet 9. juli 2006 Prøvde den på en butikk til faren av kameraten min (de hadde fått den in for å teste den!) Lenke til kommentar
MacBoy Skrevet 9. juli 2006 Del Skrevet 9. juli 2006 Bare tull.Men har sett på mange nettsider at folk som har prøv den likte ikke knappene Lenke til kommentar
palandersberge Skrevet 9. juli 2006 Del Skrevet 9. juli 2006 (endret) snart lei av å vente på n73 nå! aaargh! Endret 10. juli 2006 av palandersberge Lenke til kommentar
Symbian_Pro Skrevet 9. juli 2006 Del Skrevet 9. juli 2006 Symbian, EDGE, bedre video og større skjerm for 500kr?? Hell yeah! Kameraet er foresten ikke dårligere på N73. Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 10. juli 2006 Del Skrevet 10. juli 2006 Symbian, EDGE, bedre video og større skjerm for 500kr?? Hell yeah! Kameraet er foresten ikke dårligere på N73. 6463589[/snapback] Jo, om dette: http://flickr.com/photos/arlesnokia/ er det endelige kameraet i N73 så er det dårligere, mindre skarpe samt oppskraningsfilteret til nokia. Men N73 har endel andre funksjoner som ikke K800i har som totalt sett gjør den til en bedre mobil (inntil noen er så heldig å ha fått testet den/sammenlinget). Lenke til kommentar
MacBoy Skrevet 10. juli 2006 Del Skrevet 10. juli 2006 snart lei av å vente på n73 nå! aaargh! 6463426[/snapback] Hadde du ikke bestilt K800i da? Lenke til kommentar
Symbian_Pro Skrevet 10. juli 2006 Del Skrevet 10. juli 2006 Jo, om dette: http://flickr.com/photos/arlesnokia/ er det endelige kameraet i N73 så er det dårligere6464472[/snapback] Ja, men alle vet jo at det ikke er det. Vet ikke om du så proto-bilder tatt med N80 men hvis du gjorde det så vet du hvor mye de ble forbedret. Bedre farger, skarpere, mye mindre støy. Faktisk har jeg aldri sett proto-bilder som IKKE har blitt forbedret når mobilen kommer ut for salg (fra Nokia). Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 10. juli 2006 Del Skrevet 10. juli 2006 (endret) Jo, om dette: http://flickr.com/photos/arlesnokia/ er det endelige kameraet i N73 så er det dårligere6464472[/snapback] Ja, men alle vet jo at det ikke er det. Vet ikke om du så proto-bilder tatt med N80 men hvis du gjorde det så vet du hvor mye de ble forbedret. Bedre farger, skarpere, mye mindre støy. Faktisk har jeg aldri sett proto-bilder som IKKE har blitt forbedret når mobilen kommer ut for salg (fra Nokia). 6465868[/snapback] Men jeg har litt vondt for å tro at de fjerner hele oppskrapningsfilteret sitt, det er hovedsaklig dette som ødelegger bildene, minner litt om når du bruker filter ala "hot wax coating" i psp, blir litt akvarell-preg på bildene. Fine? tja, realistiske? nei... Hvorfor nokia gang på gang skal bruke dette filteret er utenfor min fattevne, se f.eks bilder tatt nokia 6280 for en ekstremversjon av hva jeg mener, såklart blir N73 mye bedre enn det. Jeg synes de kunne droppet det helt, bedre med litt støy/blur enn det filteret. Skarpheten i bildene vil jeg derimot tro blir bedre grunnet bedre bruk av autofokusen som etter mitt skjønn ikke ser ut til å fungere helt på bildene. Endret 10. juli 2006 av Bamsemoms Lenke til kommentar
Shhhh Skrevet 10. juli 2006 Del Skrevet 10. juli 2006 N73 er jo en 500-600 dyrere enn k800i.og er edge,bedre video kvalitet,litt større skjerm og når det er bedre batteri og kamera på k800i er N73 virkelig verd 500-600 kroner mere???? Hva syns dere andre?? 6462411[/snapback] Jeg vil si at den er verdt de 500-600. Forskjellen på 2.0" og 2.4" er stor. Oppløsningen spiller mindre rolle her. Jeg synes at 2" blir for lite (som f.eks på D600, K800, Nokia 6233 osv) Lenke til kommentar
Mr team Skrevet 10. juli 2006 Del Skrevet 10. juli 2006 N73 er jo en 500-600 dyrere enn k800i.og er edge,bedre video kvalitet,litt større skjerm og når det er bedre batteri og kamera på k800i er N73 virkelig verd 500-600 kroner mere?? Hva syns dere andre?? 6462411[/snapback] Jeg vil si at den er verdt de 500-600. Forskjellen på 2.0" og 2.4" er stor. Oppløsningen spiller mindre rolle her. Jeg synes at 2" blir for lite (som f.eks på D600, K800, Nokia 6233 osv) 6467079[/snapback] For meg spiller det liten rolle om den mobilen jeg skal ha koster 2000.- eller 5000.-, jeg kjøper det jeg vil ha, fremfor å inngå kompromisser. Jeg er enig i at stor skjerm er "hyggelig", og at det er forskjell på 2.0" og 2.4". Men det går jo ut over noe, ikke sant, keypaden til N70 var ikke jeg begeistret over hvertfall, og jeg tror ikke N73 har større og mer behagelig keypad for å si det slik... Dessuten er skjermen til K800 såvidt bra til å være QVGA, tenker da på innsynsvinkel, refleks belegg og at den er såvidt lyssterk. N73 har noe å leve opp til her, og det hjelper ikke da at skjermen er større, på skarpheten. Ikke misforstå, den er sikker meget bra, men kanskje ikke like skarp? Mht til bilder, så er nokia kjent for å bruke heftige filter, som gjør de "over skarpe", og kanskje ikke så naturlige, hva øyet ser og hva man liker er smak og behag selvsagt. Blir spennende å se det ferdige resultatet av N73, men når kommer den egentlig? Lenke til kommentar
palandersberge Skrevet 10. juli 2006 Del Skrevet 10. juli 2006 snart lei av å vente på n73 nå! aaargh! 6463426[/snapback] Hadde du ikke bestilt K800i da? 6465804[/snapback] nei, håper da ikke det men det var rett før, men så tenkte jeg meg litt om, og fannt ut at det ble n73 alikevell Lenke til kommentar
Shhhh Skrevet 10. juli 2006 Del Skrevet 10. juli 2006 Jeg er enig i at stor skjerm er "hyggelig", og at det er forskjell på 2.0" og 2.4".Men det går jo ut over noe, ikke sant, keypaden til N70 var ikke jeg begeistret over hvertfall, og jeg tror ikke N73 har større og mer behagelig keypad for å si det slik... Dessuten er skjermen til K800 såvidt bra til å være QVGA, tenker da på innsynsvinkel, refleks belegg og at den er såvidt lyssterk. N73 har noe å leve opp til her, og det hjelper ikke da at skjermen er større, på skarpheten. Ikke misforstå, den er sikker meget bra, men kanskje ikke like skarp? 6467752[/snapback] Enig med Bmwm3 her. Det er vel mest sannsynlig at K800 har skarpest skjerm av de to. Her er en sammenlikning mot N70, og som bildet viser er N73 sin tastematte rett, mens N70 har mer kurvet. Ellers ser det ut som N73 har litt større taster enn N70, noe som kan grunngis med at førstnevnte har en plassbesparende joystick mot N70 femveis navigasjonstast. Hvordan er tastene på K800? Jeg har ikke testet den, enda. Men jeg leste på en test der det var hevdet at det var vanskelig å skille vertikalradene fra hverandre. Noen som kan beskrive tastene til K800? Lenke til kommentar
m3 Skrevet 13. juli 2006 Del Skrevet 13. juli 2006 (endret) Her har dere noen bilder av K800 og N73. Bildene er hentet i fra denne flickr bloggen her: http://www.flickr.com/photos/xpanpan (Japansk tror jeg) Det er gjort en sammenligningstest av kameraene på dem men det er vanskelig å forså hvem som er hvem og dessuten er de klippet og limt.... Men dere kan jo ta en titt hvis dere er interessert Endret 13. juli 2006 av m3 Lenke til kommentar
SUPERJANNE Skrevet 13. juli 2006 Del Skrevet 13. juli 2006 (endret) flere her: http://www.mobile-review.com/articles/2006...io-n73-en.shtml jeg kan ikke forstå at man kan sammenlikne de engang! N73 er en smartphone! SE sin meny er dønn kjedelig! det går ikke ann å gjøre noe med den dvs. omrulere etc.. SE har den digre klumpen på baksia som er utrolig dårlig designet. skjermen liten i forskjell til 2,4 tommer synes det! k800i har bra kamera, men det er det. N73 har symbian, ikke at det er så viktig for SE kjøpere men det kommer kansje av de ikke har hatt det før det er ivertfall kjekt viss man mangler noe i mobilen, så kan man bare hive inn programmet med det en mangler. pluss at det har MYE mere i menyene... spekkfulle av enda mere menyer i menyene. jeg er ikke noe Nokia fangirl, men mange tror det, jeg kunne godt tenkt meg en K800i, men den mangler det jeg ser etter i en telefon. jeg elsker store skjermer er en ting. jeg hater å ha alle utmeldinger lagret på mobilen! dette må jeg med SE. den har ikke valget å dektivere utboksen/ sendte mld. pluss en meny du har runda på 3 minutter. da er det ikke mer å gjøre med den liksom. vel nå stikker jeg på ferie. god ferie dere også! Endret 13. juli 2006 av SUPERJANNE Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå