Gå til innhold

Hvordan få half-life 2 til å virke, orginal!

Anbefalte innlegg

Hallo!

Jeg og en kamerat skulle idag prøve half-life2.

Vi installerte (hele 5 cd-er :p), og prøvde å starte spillet. Da kom bare steam opp. Vi laget en konto der. Så logget vi inn og valgte activate game eller noe slikt. Der tastet vi inn cd-nøkkelen som sto på innsiden av boksen med alle Cd-ene. Men da fikk vi kun at cd-nøkkelen allerede var aktivert.

http://support.steampowered.com/cgi-bin/st...li=&p_topview=1

her står det det skal være 4tegn-5tegn-4tegn, mens den som er inni coveret er 5tegn-5tegn-5tegn-5tegn-5tegn.

Og vi skal vel da jaggumeg ikke betale 10dollar for å få resatt en CD-nøkkel vi eier?!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

trenger ikke å være 4tegn-5tegn-4tegn. min var på 5x5tegn og den funket gull den

kan hende du har skrevet noen av bokstavene/tallene feil, hender at 0 er veldig lik o

og B er lik 8 osv.

hvis ikke så kan du sende supportspørsmål til steam om problemet

Lenke til kommentar
Ellers går du bare på steam.com og sier at du vil ha brukernavn og passord som er registert på en account tilsendt til din epost ;) (Altså den som eier spillet/boksen)

6236988[/snapback]

Altså, det der skjønte jeg ikke så mye av :dontgetit:

Men takk for at du prøver.

Lenke til kommentar

Hehe, jeg tok også feil.. Du behøver ikke besøke steam.com, bare trykk på "retrieve lost account" på login-menyen. Og der taster du inn enten e-mail eller koden til spillet.. Så enkelt som det..

Edit: Login menyen når steam startes opp altså..

Endret av daniel_984
Lenke til kommentar
Hehe, jeg tok også feil.. Du behøver ikke besøke steam.com, bare trykk på "retrieve lost account" på login-menyen. Og der taster du inn enten e-mail eller koden til spillet.. Så enkelt som det..

6239146[/snapback]

Åjaa, sånn. Men vi har aldri regitrert spillet på noen, første gang vi prøvde fikk vi bare duplicate Cd-key :thumbdown:

Sender et brev til Valve/Steam senere idag.

Hjelper det med fotodokumentasjon?

All Other Valve CD Keys

If you have a CD Key which does not fit the #### - ##### - #### pattern, please follow the link below to create a support case to provide the following materials:

* A scan or digital photo of the CD Key

* The Steam account username you would like the CD Key moved to

Contact VALVe Billing and Support

http://support.steampowered.com/cgi-bin/st...php?p_faqid=294

If you do not have access to a scanner or digital camera, you may complete the CD Key reset process described for Half-Life, Counter-Strike, and Blue Shift CD Keys which is outlined above (you do not need to include $10.00 USD for the CD Key Reset Service Charge)

Det går vel?

Endret av matsemann1
Lenke til kommentar

Hmm jeg ville tatt bilde av coveret med cd-keyen ja, samt cover og kvittering (med stryk/blanking av kontonummer og slikt om du kjøpte med kort i butikken). Legg dette som vedlegg i mailen. Har egentlig ikke vært borti et slikt tilfelle før, men du er sikker på at du ikke har registrert en bruker noen gang før? Eller er det jeg som misforstår her nå..?

edit: 5 seks for sent :p

Endret av daniel_984
Lenke til kommentar

Mhm, har ikke registrert noen bruker før, og Cd-nøkkelen er aldri blitt brukt av meg eller min kamerat.

Får prøve med en mail med bilder av cover/cd-nøkkel, cd-ene osv. da, kviteringen har jeg desverre ikke, da det ikke var jeg som kjøpte det.

Takk for hjelpen :thumbup:

EDIT: Nei jaggu, vi hadde underforum for hl.

Endret av matsemann1
Lenke til kommentar

Når en kjøper HL2 i butikk er det STOR fare for at CD-key er blitt hacket og registrert på forhånd, kjenner flere som fikk dette problemet når en kjøpte spillet på elkjøp.

To stk forsøkte å gjøre slik som Valve skriver på sine sider, med å ta bilde og sende på mail osv. Ingen fikk svar. Løsningen ble å gå tilbake til butikken, heve kjøpet, for så å kjøpe spillet gjennom Steam.

Lenke til kommentar

Det er nok tryggest å kjøpe spillet over steam da det ikke er noe CD-KEY involvert da. Hvis du vil ha en backup av spillfilene så bare kopier gcf filene i SteamApps mappa. Disse kan du brenne på en CD og du har en kopi av disse slik at du raskt kan installere spillet igjen senere (bare kopiere tilbake i SteamApps mappa etter at du har installert Steam, avslutt Steam, slett så ClientRegistry.blob filen i Steam mappa og start Steam).

Du må nok bare sende brev med fotodokumentasjon og håpe på det beste. Husk at en slik situasjon ikke er så lett for VALVe da triksing med CD-nøkler er et stort problem for dem. Enkelte butikker kan også stjele cd-nøkler og jeg tviler på at noen har klart å generere en CD-nøkkel som er prikk lik en av de som er i butikk (det er som å vinne i lotto med sinnsykt mange flere kombinasjoner).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...