Gå til innhold

HL2 - Episode One Pris


Anbefalte innlegg

Hva snakker du om? På Ep1 sparer en jo ca 45%!! 110kr mot 199 er jo enormt! Eller for ikke å snakke om prisen på 499 som ble nevnt et sted.

6237199[/snapback]

Nå snakker jeg selvfølgelig ikke om norske priser. Steam er ikke et norsk produkt. Her i landet er alt ekstremt høyt priset. Jeg sammenligner prisen i opphavslandet. Der får man den fulle versjonen til samme pris som Steam versjonen, noe som er forkastelig og viser hvor ekstremt overpriset Steam spillene er.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

BTW her er et eksempel:

 

http://bloggen.itavisen.no/index.php?optio...d=116&Itemid=25

 

Konseptet med episodiske spill, med nedlastbart innhold, med oppdateringer som er enkelt tilgjengelige, og uproblematisk distribusjon av mindre, uavhengige titler er veldig bra. Derfor er Steam en bra ting, stort sett.

 

Men verre blir det når titusener sitter og venter på å få aktivert sin Half Life 2 Episode One, og gjør det samtidig. Naturligvis innebærer det ventetid. Det skjedde i 2004, når HL2 kom, og det skjer igjen. Spesielt irriterende er det når man som presse allerede har sittet med DVDen med spillet i noen dager, men får ikke installert det eller spilt det før andre. Så da sitter vi her og venter, sånn at vi kan komme i gang med anmeldelsen. Alt for dere, kjære lesere!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ
Platekompaniet har det også til 199,-

Anbefaler å ligge unna Steam, da får man jo ikke noe mer enn det de som laster ned "pirat"utgaven får...

6236104[/snapback]

Det er da feil. Vi kan spille med god samvittighet :-)
Lenke til kommentar

Greit denne tråden handler om Episode One prisen. Og selvfølgelig hører det med å sammenligne Steam-pris vs. butikkpris.

 

Jeg synes det er dumt av VALVe å ha like høy pris på spillet på Steam Store som i butikkene i USA. De kunne godt ha gitt litt mer rabatter til de som kjøper det via Steam siden de tross alt får mye mer av pengene her enn det som selges i butikk og som går via distributører og andre mellomledd. Verden er ikke fri, så jeg anbefaler VALVe å gjøre så mye som mulig for at det skal være mest lukrativt å kjøpe spillene via Steam istedetfor butikk. Gjerne sende med DVD i posten for en lav ekstrasum i tillegg til å tillate lovlig nedlasting over Steam. Slik får man lastet ned og spilt spillet ved lansering og kan vite at DVD-en kommer i posten om en uke. Når tiden har gått og folk flest begynner å bli vant med Steam konseptet så kan de fase ut butikkmarkedet mer og mer og til slutt kvitte seg med fysisk medium (DVD, Blu-ray, CD-ROM) for å minimere kostnadene totalt. Jeg er sikker på at vi i fremtiden ikke vil være så opptatt av å ha et spill stående fysisk i hylla våres så lenge vi allikevel har det på harddisken.

Lenke til kommentar

Det er ikke uvanlig at de store kjedene i norge selger de største titlene med underskudd, så hvorfor kan ikke de gjøre det samme i USA?

Selv syntes jeg Steam har et par ulemper, men fordelene opphever de uten problemer og jeg håper flere og flere vil bruke samme eller lignende systemer.

 

Dersom du ønsker å ha spillet med deg på et fysisk medie er det jo bare å brenne ut .CGF steamfilene. Disse ligger i steam\steamapps og kan flyttes omkring uten problemer. Når du da legger disse filene inn i en ren steaminstall (som ikke tar mange megabyte) vil spillene bli registrert og eventuelle oppdateringer installert og du kan på få sekunder være klar til å spille.

Lenke til kommentar

Endelig JohndoeMAKT! Endelig noen som kom med et friskt innspill.

Jeg kan ikke bli mer enig i det du sier der. Ser de diskuterer febrilsk over på Steampowered.com forumet også. Greit at Steam-prisen børe være lavere enn butikk-pris i USA, men Steam er ikke bare for amerikanere. Det er jo internasjonalt. Så om Steam-prisen føles urettferdig for sytende amerikanere som sparer masse på billig hardware i forhold til engelske priser (*) så føles Steam-prisen veldig riktig for alle oss andre på denne kloden.

 

 

*) Siden jeg vet Norge ikke har så veldig dyre priser på hardware, så ble det feil å sammenligne med oss selv her. Brukte derfor England siden jeg vet at hardware der er dobbelt så dyrt som i USA av en eller annen rar grunn. England er også en del av Europa som vi ofte sammenligner oss med.

Lenke til kommentar

Steam er jo genialt? eneste du får når du kjøper i butikken er samme datafilene på en cdplate og et cover? . Du må via steam uansett å aktivere.

Når du først har lastet ned via steam kan du ta backup og brenne på cd, dette er nøyaktig det samme som hvis du ville kjøpt i butikken.

 

kan også nevne når jeg aktiverte EpisodeOne så tok det 5 minutter, dette var dog litt senere på dagen pga jobb men uansett.

 

 

Kunne egentlig ønske at flere store spillutviklere fulgte samme modellen

Endret av texaco
Lenke til kommentar
Når du først har lastet ned via steam kan du ta backup og brenne på cd, dette er nøyaktig det samme som hvis du ville kjøpt i butikken.

6247421[/snapback]

Nøyaktig det samme som de som laster ned ulovlig kan gjøre! Jo, genialt konsept! :no:

Endret av Vice
Lenke til kommentar
Jeg får ikke kjøpt det via steam. Får bare opp ugyldig adresse siden når jeg trykker på purchase.

6231888[/snapback]

Samme her, nokon som har peiling på kva dette skyldes?

 

Platekompaniet har det også til 199,-

Anbefaler å ligge unna Steam, da får man jo ikke noe mer enn det de som laster ned "pirat"utgaven får...

6236104[/snapback]

Så det at du får ein 100% gyldig lisens og muligheten til å laste ned spelet over alt så lenge du har internett gjeld ikkje? Tåpelig utsagn :hrm:

 

Men hva hvis Steam er nede eller treg til å laste ned og du skal installere spillet på en annen maskin? Du har en venn på besøk og du vil spille 2 player Coop? Med for eksempel C&C og Total Annihilation kan man bruke Cd'en og kjapt installere det og spille. Disse spillene krever bare 1 CD per multiplayer game.

6237520[/snapback]

Er ingenting i veien for å brenne ut filene som blir lasta ned vel?

 

Når du først har lastet ned via steam kan du ta backup og brenne på cd, dette er nøyaktig det samme som hvis du ville kjøpt i butikken.

6247421[/snapback]

Nøyaktig det samme som de som laster ned ulovlig kan gjøre! Jo, genialt konsept! :no:

6247516[/snapback]

NEI! Du får ein LOVLIG OG GYLDIG LISENS som du kan bruke til å spele online pluss at du kan laste ned spelet over Steam kor som helst så lenge du har internett! Få det inn i hovudet då folkens! Eg synest systemet med Steam er genialt, litt rabatt kunne du fått sidan dei ikkje må lage DVD, cover og greier til deg, men for 120,- kroner så skal eg ikkje klage, kostnadene for ein DVD, litt papir og plastikk er uansett så små at det ville ikkje betydd stort.

 

Men som sagt, nokon som veit kvifor eg får 404 på Steam når eg skal kjøpe?

Lenke til kommentar

Eg synes 20$ er litt mykje, sidan dollaren er utroleg svak mot den norske krona nå så valgte eg å kjøpe det. Sjølv synes eg noko mellom 10 og 15 dollar er det dei bør satse på. Då blir det mykje lettare å nå ut til alle og nesten alle vil troleg kjøpe episodane som kjem etterpå.

Lenke til kommentar
Eg synest systemet med Steam er genialt, litt rabatt kunne du fått sidan dei ikkje må lage DVD, cover og greier til deg, men for 120,- kroner så skal eg ikkje klage, kostnadene for ein DVD, litt papir og plastikk er uansett så små at det ville ikkje betydd stort.

Det er IKKE bare litt papir og plastikk som spares! Her er det enorme summer man sparer på å kutte ut alle distr.ledd samt å droppe disse leddenes fortjeneste.

Dersom man tror at Steam er billig i forhold til butikkpris er man i det beste fall bare lettlurt! Prøv også å legge sammen antall timer i forhold til pris for episodene så kan man også se hvor "billig" det blir for å kjøpe noe som tilvsvarer en tradisjonell exp.pack.

Men som sagt, nokon som veit kvifor eg får 404 på Steam når eg skal kjøpe?

Genialt konsept ja! :thumbup:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5432143541

Hva med en annen fordel som Steam gir deg? Oppdateringer i hundretall =)

 

Kunne da ha tenkt meg en litt bedre Offline status på steam siden når jeg er i offline mod på bærbaren min så får jeg en fin: "This operation can not be completed when steam is in offline-mod"

 

Men hvis dere tror disse tingene er ille så hadde dere ikke steam helt fra begynnelsen :p (ticket error og mermory error noen?)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...