Tommeliten Skrevet 9. oktober 2002 Del Skrevet 9. oktober 2002 Hei! - jeg har et eldre 11 Mbs trådløs kort som jeg er misfornøyd med. Tror det finnes bedre kort på markedet som kan gi meg bedre dekning. Jeg holder til på en skole med mange vegger, og derfor stilles det store krav til dekning. Har dere noen gode råd, evt hvilken spekk på kortet er det som forteller meg om det er et bra eller dårlig kort? Lenke til kommentar
mascot Skrevet 9. oktober 2002 Del Skrevet 9. oktober 2002 Spekken på kortet som forteller noe om hvor bra det er, er "Recieve Sensitivity" Se gjerne på http://freenetworks.org/moin/index.cgi/Rec...eiveSensitivity for en tabell som sammenligner kort. Cisco og Orinoco/Lucent er meget gode kort som begge fåes kjøpt i Norge. Lenke til kommentar
Tommeliten Skrevet 9. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2002 Takk for svar! - gjelder disse kortene for PCI kort eller PCMCIA også? For jeg prøver å få tak i et kort til min bærbare(prøvde å finne receiveSensitivity`en på et 3com,3Com® OfficeConnect® 11Mbps Wireless LAN PC Card with XJACK, kort jeg har sett på, men fant den ikke...) Lenke til kommentar
mascot Skrevet 9. oktober 2002 Del Skrevet 9. oktober 2002 Det kommer helt an på hvliken produsent du velger. Noen baserer hele produktspektret sitt i utgangspunkt av PCMCIA-kortet (eksempelvis ORiNOCO), da blir spec's det samme uansett. Men mange produsenter lager f.eks USB og PCI/ISA som egne kretser. Da blir det jo noe forskjellige egenskaper på de forskjellige produktene i serien. Lenke til kommentar
Tommeliten Skrevet 18. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2002 Hei, er det noen som vet mottaks følsomheten (ReceiveSensitivity) på dette 3com kortet? 3Com® OfficeConnect® 11Mbps Wireless LAN PC Card with XJACK® Antenna, http://www.3com.com/prod/no_NO_EMEA/detail...&sku=3CRSHPW196 se linken for signalfølsomhet på meliding over! [ Denne Melding var redigert av: tommeliten på 2002-10-18 11:13 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå