Gå til innhold

specs. på forskjellige sockets mounting-hull 755/A

Anbefalte innlegg

Hei,

Finnes det en oversikt over mounting-hullene forskjellige sockets? Spesielft trenger jeg å vite hvordan layout på hullene på socket A og socket 755 er. Jeg leker nemmelig med tanken om å konvertere en vannkjølingsblokk til å støtte en conroe, og da må jeg vite detaljene for å se om det i det hele tatt er mulig å gjøre.

Håper noe kan hjelpe =)

-Stigma

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mener du da at hullene danner et kvaderat med sider på 80mm?

Jeg har nemmelig en relativt dyr CPU-peltier kjøler for socket A, og fra det jeg ser så ligger disse mounting-hullene enda lengre "utover" enn på socketA, så da skal det vel bli en rimelig grei sak å lage en adapter i stål eller aluminium slik at jeg kan bruke den til socket 775 også.

En ny tilsvarende koster jo godt over tusingen, så det blir litt unødvendig når denne gamle jeg har er mer enn god nok ytelsesmessig =)

Skal se om jeg kan fikse et bilde forresten...

-Stigma

Lenke til kommentar
Kvadrat ja, om det er 80mm klarer jeg ikke å fortelle ut i fra det bildet der, men om noen som har et slikt system kunne målt så hadde det vel vært null problem.

6231938[/snapback]

Ok, det var det jeg var redd for. Trodde du hadde målt det utifra en sånn kjøler du hadde liggende jeg. Her er forresten noe bilder av kjøleren jeg vil få til å passe:

post-4879-1149282300_thumb.jpg

post-4879-1149282309_thumb.jpg

Sansynligvis skal det gå greit å lage en plate som jeg kan sku fast kjøleren på, for så å skru platen fast i hovedkortet. Det største problemet blir vel sansynligvis å få riktig trykk fra kjøler på CPU uten å knekke kjernen, men jeg får vel bare ta det på "feelen" =)

Conroen, som alle Intel prosessorer, har jo en rimelig stor og kraftig heatspreader, så det skal vel rimelig mye til før den knuses vil jeg tro, i motsetning til de gamle socket-A prosessorene.

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...