Bloody Mess Skrevet 3. juni 2006 Del Skrevet 3. juni 2006 Det eneste virkelig tar mye plass er som sagt i første post HD FMV, men jeg synes det er mye bedre både for immersion og gameplay at cut scenes er lagd in-game, og da tar det ikke en dritt av plass. 6232872[/snapback] Så UT2007 blir liksom 15GB med HD FMV og resten er data? neppe. 6232888[/snapback] He? Hva har det å gjøre med det jeg sa? Du har tydeligvis misforstått meg. Lenke til kommentar
Straffa Skrevet 3. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2006 He? Hva har det å gjøre med det jeg sa? Du har tydeligvis misforstått meg. 6232927[/snapback] Mar Rein: Unreal Tournament was 6GB compressed. Next Generation games are going to be 20GB plus. Siden han står bak Unreal så høres dette ut som UT2007 blir på 20Gb eller mere. Da snakker vi ikke om HD 1080p Video på 15GB og reste er data. Lenke til kommentar
Straffa Skrevet 3. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2006 (endret) Trodde du mente "den gangen" var 80-tallet, men jeg tror ikke noen spilte ff7 da. Virker som "den gangen" nærmer seg mer og mer nåtiden for hver post. Uansett, folk hadde ikke noe problem med å bytte cd'er for seks år siden, tror ikke de vil ha det nå heller hvis alternativet er å punge ut 2000,- Det ville ihvertfall ikke jeg hatt. 6232918[/snapback] 6 år siden er lenge når det gjelder IT verden. Som en annen sa her. Ikke mye morro sitte med en Next Gen konsoll i 2006 og du må opp av sofaen "please insert disc 2" Endret 3. juni 2006 av avanore Lenke til kommentar
Bloody Mess Skrevet 3. juni 2006 Del Skrevet 3. juni 2006 He? Hva har det å gjøre med det jeg sa? Du har tydeligvis misforstått meg. 6232927[/snapback] Mar Rein: Unreal Tournament was 6GB compressed. Next Generation games are going to be 20GB plus. Siden han står bak Unreal så høres dette ut som UT2007 blir på 20Gb eller mere. Da snakker vi ikke om HD 1080p Video på 15GB og reste er data. 6232941[/snapback] Ah, sånn sett, jaja, men Unreal-serien har alltid hatt det med å være overdrevent store i størrelse da, merkelig. Men det er jo bare å se på spillene vi har ute til 360 nå, de har tydeligvis fått plass og jeg ser ingen problemer eller mangler med de spillene.... Uansett, enig i at det ikke er FMV som tar plass i UT, er vel heller dårlig med det der. Lenke til kommentar
arnegn Skrevet 3. juni 2006 Del Skrevet 3. juni 2006 6 år siden er lenge når det gjelder IT verden. Som en annen sa her. Ikke mye morro sitte med en Next Gen konsoll i 2006 og du må opp av sofaen "please insert disc 2" 6232952[/snapback] Det er ikke særlig morro å betale 2000,- heller, så da er det greit å ha valget. At det skulle føre til en tilbakekalling er ville feberfantasier. At utviklere skulle velge å tape masse penger på å droppe 360 siden de måtte lage spillet på 2 dvd'er mener jeg også bare er tull - det er heller ingen ting som skulle tilsi det i sitatene dine. Lenke til kommentar
Ultrag Skrevet 3. juni 2006 Del Skrevet 3. juni 2006 Så vidt jeg vet kommer det en Blu-ray-driver til 360 også. 6231436[/snapback] Det er nok ikke riktig. En HD DVD spiller kommer. Lenke til kommentar
Straffa Skrevet 3. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2006 (endret) 6 år siden er lenge når det gjelder IT verden. Som en annen sa her. Ikke mye morro sitte med en Next Gen konsoll i 2006 og du må opp av sofaen "please insert disc 2" 6232952[/snapback] Det er ikke særlig morro å betale 2000,- heller, så da er det greit å ha valget. At det skulle føre til en tilbakekalling er ville feberfantasier. At utviklere skulle velge å tape masse penger på å droppe 360 siden de måtte lage spillet på 2 dvd'er mener jeg også bare er tull - det er heller ingen ting som skulle tilsi det i sitatene dine. 6232970[/snapback] Vet ikke hordan MS skal løse dette problemet. At det er et problem er fakta. De kan jo ikke tvinge brukerene til å kjøpe ekstern HD-DVD spiller eller Blu-Ray spiller. Så enten må de tilbakekalle 360 som har standard DVD spiller eller så må de fortsette å lage spill til 360 med DVD standarden. Jeg trur Sony har gjort det veldig lurt å vente med å slippe ut PS3 til Blu-Ray var ferdigutviklet. Innebygd hard disk er jo ikke akkurat dumt heller. Med kapasitet på 50GB kan spill streames og ikke loades som det må gjøres ved komprimert data. Med innebygd hard disk så kan produsentene dra 100% nytte av dette. 1080p. Vise flere skjermer samtidig. For meg er dette Next Gen. Endret 3. juni 2006 av avanore Lenke til kommentar
KongRudi Skrevet 3. juni 2006 Del Skrevet 3. juni 2006 (endret) Med flere DVD'er, må vel også utviklerene betale DVD-lisens flere ganger på ett produkt. etc. Regner med at mange spill lider av at bl.a. grafikerene må jobbe innenfor visse grenser (polygon-budsjett) når dem jobber på ett DVD-prosjekt. :-/ Vi får se hva som skjer.. Forhåpentligvis benytter mange spill seg av mulighetene de får med PS3, slik at konsoll-produsentene ser det lønner seg å satse på å putte mest mulig teknologi i konsollen, iforhold til eldre teknologi. Det absolutt værste ville være om XBox640, PS4 og Nintendo Dilldall kriget om å bli billigeste konsoll, istedenfor den beste. Endret 3. juni 2006 av KongRudi Lenke til kommentar
_norse_ Skrevet 3. juni 2006 Del Skrevet 3. juni 2006 (endret) Det eneste virkelig tar mye plass er som sagt i første post HD FMV, men jeg synes det er mye bedre både for immersion og gameplay at cut scenes er lagd in-game, og da tar det ikke en dritt av plass. 6232872[/snapback] Så UT2007 blir liksom 15GB med HD FMV og resten er data? neppe. Nå har jeg samlet masse informasjon her fra spillutviklerer og produsenter og alikevel så mener dere 7.4GB holder i mange år fremover. Sånn er det vel å være fanboy. Man kan ikke se ting fra den andre siden. 6232888[/snapback] Så du innrømmer at du er en fanboy som kun ser ting fra en side altså?? Og jeg forstår ikke helt hvorfor du bryr deg. Du har jo tydeligvis bestemt deg for at X360 er en skuffelse og at det ikke er noe håp for den. Og når de spillene som finnes nå ikke bruker mer enn DVD-5, så forstår jeg ikke hvorfor vi plutselig skulle behøve DVD-9 hvis X360 er så grafisk dårlig som du hele tiden påstår. Microsoft's J Allard downplayed the storage issues, citing that improved compression rates in the future will allow much more data to be held on an individual disc, and that the pre-launch crunch forced many current 360 titles to use space far more inefficiently than they would have otherwise. Endret 3. juni 2006 av espent Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 3. juni 2006 Del Skrevet 3. juni 2006 Saken er vel fra trådstarter sin side helt rett, at DVD9 som vi har idag ikke vil holde til fremtidige spilltitler. (og da må man prøve å tenke litt lengre enn UT2007 og GOW2) Spillprodusentene har såvidt begynt å leke seg med mulighetene de nye konsollene har å tilby, og sier de at fremtidens spill vil ta 20GB så tror jeg heller de enn noen fanboys her inne. Om man har spart de "livsviktige" 2000,- spenna forgjeves, eller om dere får rett tilslutt vet ingen av dere enda. period! Virker som de fleste regner med at utviklingen har nådd sin topp, og at duger 9GB idag vil det også gjøre det i 2012. (er vel tidligst da vi kan håpe på nye konsoller) Det kan jo kanskje tenkes at selve spillet vil trenge mer for i det hele tatt å fungere enn 9GB, og da skjønner jeg godt at utviklerne ser på dette med skepsis. Til vanlig filmbruk kommer man nok til å beholde den gode gamle DVD-en noen år til, da de uansett ikke vil trenge mere plass. Synd egentlig at de ikke kunne bli enige om en standard, men forløpig virker Blue-Ray som det beste alternativet når man går inn i fremtiden. Alt er dyrt med en gang det er nytt, men slikt varer ikke så lenge normalt sett. Lenke til kommentar
_norse_ Skrevet 3. juni 2006 Del Skrevet 3. juni 2006 Det er klart at DVD-9 ikke holder for evig selv om spillene idag ikke bruker mer enn DVD-5. Men jeg er av den oppfatning at det bør holde greit fram til 2010 da neste Xbox sikkert er på vei. Og da er det vel ikke sikkert at vi behøver noe treigt optisk medium i det hele tatt. Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 3. juni 2006 Del Skrevet 3. juni 2006 Det er klart at DVD-9 ikke holder for evig selv om spillene idag ikke bruker mer enn DVD-5. Men jeg er av den oppfatning at det bør holde greit fram til 2010 da neste Xbox sikkert er på vei. Og da er det vel ikke sikkert at vi behøver noe treigt optisk medium i det hele tatt. 6233550[/snapback] Nei går utviklingen i samme tempo som den har gjort bare siden PS2 kom, er det ingen umulighet at man slipper det. Kan jo også bare legge til at jeg er av de som digger at det kommer nye spillkonsoller generellt, og bryr meg egentlig ganske lite om det er MS eller Sony som har laga den. Jeg synes 360 er en veldig kul maskin som har masse igjen å vise før den har nådd sin topp, og jeg gleder meg som en unge til Wii og PS3. Men at Blue-Ray er det beste alternativet for bruk til spill ser jeg som ganske åpenlyst pgr. av kapasiteten og hastighet, og da ser jeg bort fra prisen som veldig mange er opptatt av Lenke til kommentar
Excelsion Skrevet 3. juni 2006 Del Skrevet 3. juni 2006 GC klarte seg fint med sine 1,4 GB den. Late utviklere! Tror nok Xbox360 klarer seg jeg. Lenke til kommentar
_norse_ Skrevet 3. juni 2006 Del Skrevet 3. juni 2006 (endret) Det er klart at DVD-9 ikke holder for evig selv om spillene idag ikke bruker mer enn DVD-5. Men jeg er av den oppfatning at det bør holde greit fram til 2010 da neste Xbox sikkert er på vei. Og da er det vel ikke sikkert at vi behøver noe treigt optisk medium i det hele tatt. 6233550[/snapback] Nei går utviklingen i samme tempo som den har gjort bare siden PS2 kom, er det ingen umulighet at man slipper det. Kan jo også bare legge til at jeg er av de som digger at det kommer nye spillkonsoller generellt, og bryr meg egentlig ganske lite om det er MS eller Sony som har laga den. Jeg synes 360 er en veldig kul maskin som har masse igjen å vise før den har nådd sin topp, og jeg gleder meg som en unge til Wii og PS3. Men at Blue-Ray er det beste alternativet for bruk til spill ser jeg som ganske åpenlyst pgr. av kapasiteten og hastighet, og da ser jeg bort fra prisen som veldig mange er opptatt av 6233590[/snapback] Når det gjelder hastighet er vel faktisk 2x blu ray spilleren tregere enn 12x dvd'en i x360. Ikke at jeg tror det spiller noen stor rolle da det uansett ikke tar lang tid å fylle opp det 512mb store minnet i ps3/x360 Endret 3. juni 2006 av espent Lenke til kommentar
arnegn Skrevet 3. juni 2006 Del Skrevet 3. juni 2006 (endret) Vet ikke hordan MS skal løse dette problemet. At det er et problem er fakta. De kan jo ikke tvinge brukerene til å kjøpe ekstern HD-DVD spiller eller Blu-Ray spiller. Så enten må de tilbakekalle 360 som har standard DVD spiller eller så må de fortsette å lage spill til 360 med DVD standarden. For siste gang: flere dvd'er på de få spillene som vil behøve det. Jeg kan love deg at det ikke blir noen tilbakekallelse. Jeg trur Sony har gjort det veldig lurt å vente med å slippe ut PS3 til Blu-Ray var ferdigutviklet. Innebygd hard disk er jo ikke akkurat dumt heller. Det er klart det er en fordel med større plass, men det er som sagt en prioriteringssak som med alt annet - ytelse vs pris og time to market. MS valgte redusert kostnad og tidligere slipp av konsollen - noe jeg tror de var nødt til for å konkurrere med ps3. At man må betale dyrere lisens selv om produktet kommer på flere plater tviler jeg veldig sterkt på. Det vanlige er at lisensen betales per solgte produkt (som bruker dvd), ikke per plate. Macrovision-lisensen er ihvertfall slik. Med kapasitet på 50GB kan spill streames og ikke loades som det må gjøres ved komprimert data. Med innebygd hard disk så kan produsentene dra 100% nytte av dette. 1080p. Vise flere skjermer samtidig. For meg er dette Next Gen. 6232991[/snapback] Next Gen for deg er en pc, det vet du selv. Du kommer til å bli like misfornøyd med ps3 som du var med 360. Vise flere skjermer samtidig ble det vel aldri noe av. Xbox 360 kan også kjøpes med harddisk, til lavere pris enn ps3 - og spillene som virkelig trenger det vil ta nytte av det (f.eks. oblivion). At komprimert data ikke kan streames er bare tull, det er ikke noe problem å dekomprimere "on the fly" i dedikert hardware, og det vil i såfall (sett at det finnes slik dedikert hardware i 360, noe jeg ikke vet sikkert men vil regne med) ikke være noe ytelsesforskjell. Ps3 vil garantert bruke kompresjon den og, ellers blir datamengden som må overføres for stor. Endret 3. juni 2006 av arnegn Lenke til kommentar
Averon Skrevet 3. juni 2006 Del Skrevet 3. juni 2006 I verste fall må man altså bare bytte dvd maks 2 ganger om noen år? Big deal. Men for all del. Mer plass er jo bare et pluss for ps3. Drømmen hadde jo vært at det til 360 kom harddisker på et par hundre gig etterhvert slik at man kunne legge inn splillene. Dette er vel likevel ønsketenkning på grunn av kopieringsfaren? Synspunkter? Lenke til kommentar
_norse_ Skrevet 3. juni 2006 Del Skrevet 3. juni 2006 Vet ikke helt om det er noen dedikert hadware i X360 for dekomprimering, men jeg mener å huske at en tråd i en av kjernene i cpu'en tar seg av all dekomprimering "on the fly". Lenke til kommentar
Vo0do0 Skrevet 3. juni 2006 Del Skrevet 3. juni 2006 I verste fall må man altså bare bytte dvd maks 2 ganger om noen år? Big deal. Men for all del. Mer plass er jo bare et pluss for ps3. Drømmen hadde jo vært at det til 360 kom harddisker på et par hundre gig etterhvert slik at man kunne legge inn splillene. Dette er vel likevel ønsketenkning på grunn av kopieringsfaren? Synspunkter? 6233860[/snapback] Mener jeg har lest en plass at man kan bruke en USB-disk som harddisk på 360en... Mener også å ha lest at MS skal komme med større harddisker. Skal prøve å spore oppigjen dette. Lenke til kommentar
_norse_ Skrevet 3. juni 2006 Del Skrevet 3. juni 2006 En interessant artikkel på temaet for denne tråden kan man finne her: Will the DVD9 Be Enough For the Xbox 360?: Over the course of its life, the size of the average Xbox title increased by 77%. If the Xbox 360 size increases at the same rate, and the four 360 titles are representative of the whole, we can expect the average Xbox 360 title in 4 or 5 years to be around 7.40 gigs, and to occupy about 87% of the disc's capacity. If the largest game deviation is the same as the Xbox, with the largest game being 3 gigabytes larger than the 2005 average, then games will be exceeding the upper limit of what the medium is capable of. However, if the proportions hold true between systems, such limitations will only effect about 3% of games made for the Xbox 360. Additionally, we'd guess that if you look at those 26 titles that exceed average size on the Xbox, you'd find that size is not an indicator of quality, either in graphical quality or storyline. No one would accuse Doom 3 of being worse looking than Terminator 3: Rise of the Machines, but it's almost 3 gigabytes smaller (Terminator 3: 5.67 gigs; Doom 3: 2.957 gigs). Half-life 2, for example, is only 2 gigabytes. Large games may simply be the result of poorly optimized programming, not an indication that they couldn't be smaller if they had to be, and still deliver the same experience. Lenke til kommentar
Vo0do0 Skrevet 3. juni 2006 Del Skrevet 3. juni 2006 USB harddrive mod for the 360. Her er noe prat om at de vil oppgradere HDDen, men ingen ting konkret. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå