Complexity Skrevet 2. juni 2006 Del Skrevet 2. juni 2006 (endret) hei, kom opp i elektroteknikk, og har examen på onsdag.. problemet er at jeg suger hardt i akkurat det, og fikk 1 i karakter på forige prøve om det.. såe jeg lurte på noen småting jeg ikke har forstått enda.. Trefase Stjernekobling og trekantkobling kan noen gi meg litt info om hva som er forskjellen? vet at den ene kan levere mere strøm på mindre volt.. men usikker.. Trafo Vet at det er to spoler, der en ene lager ett slags magnetfelt som den andre fanger litt opp av, og at man på denne måten kan stille ned volten og ampern? Batteri litt småinfo kunne vært greit.. Konduktans Vet ikke hva det er fornoe engang.. Er vel det jeg trenger info om nå.. har ikke med boken, og er så mye styr å google.. så avansert.. så vil ha det lett forklart håper noen tar seg tid til å hjelpe meg litt Edit: fant denne siden som kansje kan hjelpe meg litt, men forklar gjærne Endret 2. juni 2006 av complexity Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 2. juni 2006 Del Skrevet 2. juni 2006 hei, kom opp i elektroteknikk, og har examen på onsdag.. problemet er at jeg suger hardt i akkurat det, og fikk 1 i karakter på forige prøve om det.. såe jeg lurte på noen småting jeg ikke har forstått enda.. Trefase Stjernekobling og trekantkobling kan noen gi meg litt info om hva som er forskjellen? vet at den ene kan levere mere strøm på mindre volt.. men usikker.. Trafo Vet at det er to spoler, der en ene lager ett slags magnetfelt som den andre fanger litt opp av, og at man på denne måten kan stille ned volten og ampern? Batteri litt småinfo kunne vært greit.. Konduktans Vet ikke hav det er fornoe engang.. Er vel det jeg trenger info om nå.. har ikke med boken, og er så mye styr å google.. så avansert.. så vil ha det lett forklart håper noen tar seg tid til å hjelpe meg litt 6231021[/snapback] Stjerne er en tredel av effekten til trekant kobling. Du ser jo på bare en Y hvor spolene er og hvordan de er koblet. Trafo. Du har spenningstrafo og strømtrafo, dette er avhengig av antall viklinger på sekundærsiden. Iallefall på spenningstrafo. Konduktans går på kondenstatorer og gjøre, evnen til å holde en ladning osv. Hmm lenge siden jeg hadde dette (2 år) noen andre? Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 5. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2006 Stjerne er en tredel av effekten til trekant kobling. Du ser jo på bare en Y hvor spolene er og hvordan de er koblet. 6231045[/snapback] Men hva har dette å si for ampern? hvilken gir mere amper enn den andre? pokkern at jeg kom opp i dette Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 5. juni 2006 Del Skrevet 5. juni 2006 La meg tenke her... oj lenge siden azz.. Har solgt bøkene også. Skal se om jeg finner FEL. Mener trekant er den som gir mindre effekt da spolene er parrallell koblet er faktisk ikke sikker. hvis du poster under elektronikk får du nok MYE mer hjelp. Lenke til kommentar
ghrr Skrevet 5. juni 2006 Del Skrevet 5. juni 2006 forbredelse i morra da. gruer meg noe jævlig til den eksamenen her, men var bedre med elektroteknikk i stede for elektronikk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå