Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

D-link DI-624+ problem

Anbefalte innlegg

Hei!

Eg bur i ei kjella leilighet, og får internett via routeren til husverten min.

Men støtt og stadig så mister eg nett forbindelse, og så må husverten restarte routeren. Dette begynner å bli svært irreterende nå. Spesielt om han ikkje er heime...

Det er ein D-Link DI-624+

Er vel eigentelg han som burde finne ut kva det kan væra som går galt. Men han er typen som ikkje kan særlig Data.

Er det nokon som har hatt erfaring med ein slik router? Og som har ein ide kva dette kan dreie seg om?

Bjørn

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her tror jeg det første må være å finne ut Serienummer og Hardware revisjon på routeren for deretter å kontakte DLink i tilfelle man skal være i den situasjon at denne DI-624+ er i den serien som var ekstremt feilbefengt.

I så fall byttes routeren ut . Men ta kontakt med deres supportavdeling pr telefon og 800nummer er da gratis å ringe til så ...

Lenke til kommentar

Jeg har en 624 som var utrolig ustabil i begynnelsen. Jeg prøvde masse forskjellige firmware's og kom frem til at de du finner på www.dlink.no til din ruter fikk min stabil som fjell igjen. Aldri hatt noen problemer med den siden. Ganske sikker på at problemet ditt er firmwaren. Oppdater denne og se om lykken smiler til deg igjen :)

Lenke til kommentar
Jeg har en 624 som var utrolig ustabil i begynnelsen. Jeg prøvde masse forskjellige firmware's og kom frem til at de du finner på www.dlink.no til din ruter fikk min stabil som fjell igjen. Aldri hatt noen problemer med den siden. Ganske sikker på at problemet ditt er firmwaren. Oppdater denne og se om lykken smiler til deg igjen :)

6231064[/snapback]

takk takk for informasjon!

Då er det vel berre å prate med husverten og så instalere det frå maskina mi!

Håper det ordner seg da

Bjørn

Lenke til kommentar

Ja, beklager at jeg ikke nevnte det, antar at det er allmennkunnskap.

Som de over sier må du være koblet til med kabel.

Innstillinger som du har gjort på ruteren vil falle bort, og være som de var da den var ny, altså "fabrikk innstillinger".

Det er en funksjon hvor du kan ta backup av gjeldende innstillinger og lagre disse til en fil. Deretter kan du skrive over innstillingene senere etter en firmware oppgradering.

Lykke til!

theck1:)

Lenke til kommentar

Hvis det er bittorren eller annen 'heavy' trafikk som får routeren til å knele, så kan det være en ide å senke lasten (antall connects). Men sjekk om det finnes nyere firmware først!

Kjøper du en Linksys WRT54GL og bruker Hyperwrt så kan jeg nesten garantere sorgfrie dager hvis du innstaller den hos verten. Det kan være en grei investering til 499.-

Lenke til kommentar
Har selv en av disse, og har bytta tre ganger, og prøvd alt av firmware. Mitt tips, skaff en annen.

6238335[/snapback]

Jeg har også hatt uhell med firmware fra dlink.com, men når jeg prøvde firmware fra dlink.NO ble den dønn stabil! Prøv .no før man erklerer den ubrukelig!

Lenke til kommentar
Hehe, jeg gjorde det også ja. Og firmware modda av entusiaster også, men for all del kanskje du er heldig, så oppdater firmware før du kaster den på haugen :)

6238570[/snapback]

Auda, den er kjip ja! hehe.

The best of luck to you ;)

Lenke til kommentar
Er det nokon som har hatt erfaring med ein slik router? Og som har ein ide kva dette kan dreie seg om?

For WinXP uten SP2 er dette et velkjent problem. Jeg kobla opp 624+ først fra en kjellerleilighet, og fikk lignende problem som deg. Kom på nett ca. 5-10 min før kutt. Det bedret seg merkbart med ny firmware.

Ruteren er i 3 revisjoner, og de må ikke forveksles. Snu den rundt og sjekk Her - Edit: Oops, linken har visst timeout, så jeg lemper istedet inn et bilde som viser hvor du finner plasseringen der revisjonen er angitt (rødt felt for illustrasjon). Siste er revisjon 'H', men der mangler bilde.

post-13087-1149407084_thumb.jpg

Signalet ble ikke helt bra uansett, fordi taket i kjelleren var av betong og plasseringen av pc'n med antennekortet var lite gunstig. Nå som utstyret er flytta til et annet hus, så står de i samme etasje men ruteren lengre ifra pc'n (ca. 15m) og med flere trevegger imellom, nå er forbindelsen sterk og stabil.

Det er trolig et greit råd å oppdatere firmware (kun med kabelforbindelse), men kanskje viktigere å få til optimal signalstyrke, eventuelt bytte ut antenna med en ekstern som kan plasseres oppunder taket/ nærmere ruteren?

Endret av Zink
Lenke til kommentar

Har også hatt denne *banneord* routeren, og probelma mine lot seg ikkje løysa ved firmware. Så eg solgte den :p Sitte heller utan internett enn med den. Men for all del, fattern har den og han påstår at den fungere, eg er meir i tvil, for det er ikkje særleg stabilt hjå han heller. Når han klaga til d-link sa dei at den var DOA, men eg trur det gjeld ein heil del fleire enn bare våre tre.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Jeg har denne routeren og har alldri hatt noe galt med den. Kjemperouter som gjør jobben sin 100%!

Lenke til kommentar

Heisann allesammen!

Tusen takk for alle tipsa eg får!

Prata med husverten i dag, og me skal kikke på det i morra. Så da er det bare å krysse fingrene og håpe alt ordner seg.

Det var nokon her som prata om trådløs oppkopling, men eg er så heldig å ha ein kabel som går ned til meg. Har hatt trådløst får, og eg må sei det var værre då.

Takk for infoen, og eg kjem med tilbakemelding når alt er utført.

Bjørn

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...