Gå til innhold

Ødelagt pc. Hva skal man fortelle foreldrene?


2rst1

Anbefalte innlegg

Om det faktisk er vannkjølingen det er noe galt med:

Jeg synes å huske at noen fikk erstatning for at settet hadde begynt å lekke, og ødelagt endel deler.

Forsøk å lete opp det i TT Bigwater-tråden, mulig at det står noen erfaringer der.

 

Om det faktisk er mulig å få nettbutikken til å erstatte hovedkort++, er svært tvilsomt, men det er da et forsøk verdt.

Endret av kjehaako
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Hørte om en båt det en agng gikk hull i. Båten sank over natten og til morgenen lå den på bunnen av brygga. Da er det også snakk om en motor som har liggi under saltvann. Diverse elektriske deler ble bytta ut, motoren ble grundig spylt med ferskvann og har kjørt på overhaling på bensin med masse olje. Vi regner med at motoren går som den skal nå.

 

Har ikke så mye med pc å gjøre, men det er et eksempel på hvor dårlig behandling hardware og motorer og sånt kan tåle før de går til helvete.

 

Du bør høre med produsentene av vannavkjølinga og de dekker skade på hardware som følge av at utstyret ikke virket som det skulle.

Lenke til kommentar

Si til foreldrene dine at du er veldig glad for PC-en og så spør du om du kan få 10 000 kroner til å gi til fattige barn. Så noen timer etter kommer du tilbake til foreldrene dine og sier at en gærning med pistol stjal pengene (men du har selvfølgelig brukt det på en ny PC) :!: :tease:

 

Neida. Hvis jeg var deg ville jeg ha prøvd å si det ganske fort, men du må ikke gi dem alt på en gang.

Lenke til kommentar
Kva faen, send hovedkortet og eventuelle deler innigjen til webshopen vel.

 

Problem solved, sikkert sei som solgte han vannkjølinga også.

6336153[/snapback]

Ja, det var en kjempeidé. Siden det var webshoppens feil er det jo fair at alle andre som handler der skal betale for noens uforsiktighet...

Lenke til kommentar

Vannkjølinga kjøpte han for eigne penger som han hadde fått til konfirmasjonen, fordi han hatet lyden fra PCen. Faren hans har brukt mykje penger på polakker som skal gjere arbeidet på gården deiras... Så eg trur ikkje faren blir så godt humør av å høyre at han har øydelagt PCen som er ganske ny...  :ermm:

6234484[/snapback]

 

Svart arbeid anyone?

6344877[/snapback]

 

Poenget ditt er?

Lenke til kommentar

hvis det er vannkjølinga sin feil ville jeg umiddelbart tatt kontakt med produsenten av utstyret og forklart og dokumkentert problemet. Selvfølgelig kan du tørke det i noen dager for å se om det virker da, men jo fortere problemet blir informert om, jo enklere blir løsningen. Jeg har sendt inn hovedkortet mitt som var defekt to ganger. Dog, ingen av gangene var min skyld, det var defekt. I bunn og grunn er jo problemet ditt at vannkjølinga var defekt?

 

Dessuten, det er nok ikke websjappa som betaler for defekte varer fra produsentene. Tviler på at Netshop fullt og helt dekket utgiftene for mine 2 defekte ASUS-kort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...