Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bytte ut org stereo i Suzuki Grand Vitara

Anbefalte innlegg

Driver å ser på ny bil og liker Suzuki Grand Vitara. Merket da jeg prøvekjørte den at anlegget ikke var spesielt bra. Dårlig lyd og spilleren var vanskelig å håndtere og hadde et plagsomt sterkt rødt lys.

Derfor vil jeg regne på hva det koster å sette inn en vanlig bilstereo, nye kabler og nye høyttalere og evt liten forsterker. Finnes det sånn plastdeksel med DIN åpning til Grand Vitara? Er sånn Siemens VDO i den nå og knappene på rattet vil vel neppe fungere med en annen bilstereo. Kanskje jeg burde droppe å bytte ut spilleren, men heller satse på ny forsterker, kabler og elementer?

Ang prisklasse hadde jeg tenkt 5000+ i deler + montering på verksted.

7505591_325581_1_2_2279l_4.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ville droppet og bytte ut spilleren ja, spesiellt med tanke på det lave budsjettet ditt. også er det jo utrolig kjekt med kontrollen på rattet da, også ser det jo ryddig og pent ut med den orginale spilleren mener nå jeg. :)

ny forsterker i førsteomgang, også nye elementer hvis de ikke duger. monteringspengene kan du bare spare deg, dette er en helt simpel jobb som alle klarer bare de gidder.

Lenke til kommentar

Takker... jo spilleren får duge den. Hva slags forsterker er aktuelt? 2-kanal eller 4? Noen som vet hvor store elementene er, og evt anbefalinger?

Det jeg er usikker på er hvordan jeg legger kabler, og hvordan jeg kobler til en forsterker på spilleren hvis spilleren er sånn mongis uten særlige muligheter bak.

Lenke til kommentar

JL Audio har ett eller annet beregnet for orginale spillere som er slik som i den der bilen. Det er en boks som du kobler til etter spilleren, den deler for eksempel den ene rca ut gangen som skulle være der til 2-3 eller kan gi deg rca ut bare ved å koble til høytalerene som kommer fra den orginale spilleren.

Lenke til kommentar
JL Audio har ett eller annet beregnet for orginale spillere som er slik som i den der bilen. Det er en boks som du kobler til etter spilleren, den deler for eksempel den ene rca ut gangen som skulle være der til 2-3 eller kan gi deg rca ut bare ved å koble til høytalerene som kommer fra den orginale spilleren.

6233761[/snapback]

Ok, så det er mulig å koble til ny forsterker ved å kjøpe en slik boks?

Lenke til kommentar

Fant CleanSweep serien til JL Audio, og den ser veldig interessant ut. Jeg trenger hvertfall den såkalte "OEM Audio Interface", og muligens "Signal Summing Interface" også. Har ikke funnet noen norske leverandører av dette produktet enda, så jeg får vel i så fall bestille fra USA.

Hva tror folk om dette opplegget? Hvordan skal det kobles sammen?

CleanSweep

Link til brosjyre

Slik jeg tror det skal kobles

Lenke til kommentar

Nå koster denne ene CleanSweep "OEM Audio Interface" mellom 2500 og 3000 i USA. I tillegg kommer det toll på rundt 700 kr og frakt på noen lapper. Da er jeg oppe i nesten 4000 kr, og det er uaktuelt.

Vil det være mulig å bare skifte ut elementene, og ikke noe annet? Forsterkeren er kanskje ikke bra nok til det... :ermm:

Lenke til kommentar

Ja, er det en rca på den spilleren kan du jo kjøpe en sånn splitter og fortsatt ha to forsterkere eller en firekanaler alt etter som hva som passer best for deg.

Og bare bytte ut høytalerene i bilen vil klart gjøre en hel del for lyden i bilen.

Lenke til kommentar
Ja, er det en rca på den spilleren kan du jo kjøpe en sånn splitter og fortsatt ha to forsterkere eller en firekanaler alt etter som hva som passer best for deg.

Og bare bytte ut høytalerene i bilen vil klart gjøre en hel del for lyden i bilen.

6245680[/snapback]

Ja får undersøke om det er rca hvis jeg kjøper den. Er vel en ok 4-kanaler som er aktuelt for meg... og skulle det ikke være rca, kan jeg jo bare oppgradere elementene, såfremt de ikke er for kraftige for headuniten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...