RevelleR Skrevet 2. juni 2006 Del Skrevet 2. juni 2006 Jeg har tenkt å installere Windows XP og Vista (Build: 5384.4) på to partisjoner, opprinnelig 250 gb som er fordelt på 100 gb til vista og 150 gb til xp... Jeg har faktisk installert Vista og installert xp.. jeg vet ikke om d er noe forskjeller på hvilket operativsystem som installeres først og sist, men det er denne "dual-booten" jeg ikke får opp... jeg vet ikke om d er noen innstillinger på BIOS'n som lar seg "aktivere" denne dual-booten... Altså: jeg splitter opp hdd'n under installasjon av windows (vista og XP).. har dere noen råd om hvordan og jeg må gjøre for å ordne vista og xp fordelt på to partisjoner (en hdd, harddisk)? ideen gav meg fra dette bildet: http://www.winsupersite.com/images/showcas...ta_beta2_04.jpg Jeg har ikke noe imot om jeg må installere operativsystemene en gang til Det er bare jeg får denne dual-booten opp når jeg starter maskinen som kan gi meg valget: vista eller xp..... Lenke til kommentar
smh Skrevet 2. juni 2006 Del Skrevet 2. juni 2006 Installer XP først, start så installasjonen til Vista mens du er i XP. Altså, ikkje boot på Vista CD-en. Slik eg har forstått det så vil Dual boot komme opp automatisk då Lenke til kommentar
RevelleR Skrevet 4. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2006 ok.. takk for hjelpa! har klart d...... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå