Dumbo Skrevet 9. oktober 2002 Del Skrevet 9. oktober 2002 Jeg ko hjem fra LAN nå å satte opp PC'en. Til min store fortvilelse vil den ikke starte. power LED'et i kabinettet lyser ikke, men jeg hører prossesor og GPU vifta gå. Harddisk lyset lyser litt, så slår det seg av. Så står bare PC'en der og suser. Hva kan være galt ? Kan dette ha skjedd på bilturen hjem ? Jeg trenger hjelp, og helst hurtig. Jeg tenkte jeg skulle la den slappe av litt for så å prøve senere, så om den starter skal jeg oppdatere denne tråden.. Lenke til kommentar
Dings Skrevet 9. oktober 2002 Del Skrevet 9. oktober 2002 Litt info om sytemet ditt så kan vi andre hjelpe deg.. :wink: Mvh. Dings Lenke til kommentar
Dumbo Skrevet 9. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2002 AMD Athlon Thunderbird GHz 512 MB SDRAM Aopen AK73(A) hovedkort Seagate 40 GB harddisk Lenke til kommentar
atrax Skrevet 9. oktober 2002 Del Skrevet 9. oktober 2002 Har du en svær og tung kjøler på cpuen? Den kan ha 'dradd' løs cpuen, det skjedde med min gamle Athlon K7, og da hadde pcen min samme symptomer som din... Sjekk om alle kontakter og kort sitter skikkelig i! Lenke til kommentar
Dings Skrevet 9. oktober 2002 Del Skrevet 9. oktober 2002 HDD aktivitet? hører du at diskene spinner opp? Forresten, du sa du kjørte bil me dPCen.. Var det rally du kjørte elelr bare pent og pyntelig bortover veien? Sikker på at alle kablene er koblet skikkelig til? Har du noen adre deler du kan prøve å bytte ut med? Annen CPU? Teste alle delene på et annet HK? Bytte litt om? Jeg har egentlig ikke så mange gode forslag.. kanskje noen andree her vil hjelpe? Lenke til kommentar
Dumbo Skrevet 9. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2002 Bilen humpet noen steder og muligheten for at kjøleren kan ha løsnet er vel kanskje litt stor. Men det er litt merkelig fordi den ikke lager sånn vanlig boot peep i det hele tatt. Kanskje det er skjermkortet ? Jeg er ikke sikker på om jeg hører disken, men hører CD-ROM'en spinne litt om det skulle bety noe. Jeg skal spise middag nå, å senere skal jeg prøve litt mer. Kommer sikkert med en liten oppdatering om en time eller to.. Til nå, takk for hjelpen. Lenke til kommentar
Sykebil Skrevet 9. oktober 2002 Del Skrevet 9. oktober 2002 Jeg tar ALLTID av viften vis jeg skal på lan, fordi at at den eneste gangen jeg ikke gjorde det løsnet sokkelen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå