ulf nilsen Skrevet 9. oktober 2002 Del Skrevet 9. oktober 2002 Hei jeg har 3 pc pc1 med w2k 2nettverkskort hvorav det ene er tilkoplet et Nokia ADSLmodem.(printerene er også koplet til denne) pc2 med w98 2 1nettverkskort (som bruker Isdn forbindelsen i routeren til internett og printer via router og PC1 ) pc3 med w2k 1nettverkskort og isdn kort for fax (winfax pro 10) skal være faxserver/på heletiden. I tillegg en Isdn router Divalan (3-4 år gammel). Når jeg etter og ha startet Rappsoe dialer'n (ADSL) på pc 1 åpner feks.Internett explorer så får jeg forbindelse både via ADSL og Isdnrouteren . Må da betale for Isdn forbindelsen også. finnes det en isdn router som kan gjøre jobben både som isdnforbindelsefor pc 2 og faxmodem for pc3 . samtidig som jeg kan sperre for isdn forbindelsen fra pc1.PC 1 må selvsagt kunne sende fax via (host) pc3 og også bruke et dialup programm for og kunne ringe opp externe modem. Eller er det bedre og sette inn et nytt faksmodem i pc 3 , som også kangi internettforbindelse til pc2. Er det også da mulig og konfigurere dette slik at en dialer på pc1 kanbruke dette som modem for oppringt samband , uten at det blir automatiskaktivert for internett (adsl/isdn problemet).da kan jeg jo ta i fra routeren isdn forbindelsen og bruke den som en hub. Eller bør jeg gjøre noe helt annet? Noen ideer? Ulf nilsen Lenke til kommentar
aG_ Skrevet 9. oktober 2002 Del Skrevet 9. oktober 2002 Vet ikke helt om jeg skjønte problemet ditt, men kan du ikke la pc1 ta seg av all internett-aktivitet og fjerne isdn-kortet fra pc2? Pc3 kan vel fremdeles ha faxmodemet, men kanskje hadde det vært hensiktsmessig og sette dette i pc1 hvis pc3 kan sende fax "igjennom" det på samme måte som internett-forbindelse (vet ikke om det i det hele tatt går an å trikse slik med faxmodem). Kort oppsummert: Pc1 blir internett og fax gatewayen Pc2 blir klient Pc3 blir klient Med dette setupet funker det med en vanlig switch/hub skulle jeg mene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå