Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

nettverks ideer

Anbefalte innlegg

Hei

jeg har 3 pc

pc1 med w2k 2nettverkskort hvorav det ene er tilkoplet et Nokia ADSLmodem.(printerene er også koplet til denne)

pc2 med w98 2 1nettverkskort (som bruker Isdn forbindelsen i routeren til internett og printer via router og PC1 )

pc3 med w2k 1nettverkskort og isdn kort for fax (winfax pro 10) skal være faxserver/på heletiden.

I tillegg en Isdn router Divalan (3-4 år gammel).

Når jeg etter og ha startet Rappsoe dialer'n (ADSL) på pc 1 åpner feks.Internett explorer så får jeg forbindelse både via ADSL og Isdnrouteren . Må da betale for Isdn forbindelsen også.

finnes det en isdn router som kan gjøre jobben både som isdnforbindelsefor pc 2 og faxmodem for pc3 . samtidig som jeg kan sperre for isdn forbindelsen fra pc1.PC 1 må selvsagt kunne sende fax via (host) pc3 og også bruke et dialup programm for og kunne ringe opp externe modem.

Eller er det bedre og sette inn et nytt faksmodem i pc 3 , som også kangi internettforbindelse til pc2.

Er det også da mulig og konfigurere dette slik at en dialer på pc1 kanbruke dette som modem for oppringt samband , uten at det blir automatiskaktivert for internett (adsl/isdn problemet).da kan jeg jo ta i fra routeren isdn forbindelsen og bruke den som en

hub.

Eller bør jeg gjøre noe helt annet?

Noen ideer?

Ulf nilsen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet ikke helt om jeg skjønte problemet ditt, men kan du ikke la pc1 ta seg av all internett-aktivitet og fjerne isdn-kortet fra pc2?

Pc3 kan vel fremdeles ha faxmodemet, men kanskje hadde det vært hensiktsmessig og sette dette i pc1 hvis pc3 kan sende fax "igjennom" det på samme måte som internett-forbindelse (vet ikke om det i det hele tatt går an å trikse slik med faxmodem).

Kort oppsummert:

Pc1 blir internett og fax gatewayen

Pc2 blir klient

Pc3 blir klient

Med dette setupet funker det med en vanlig switch/hub skulle jeg mene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...