Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Ønsker hjelp til valg av managed switch

Anbefalte innlegg

jeg ønsker meg en switch som kan administreres slik at trafikken kan begrenses til hver enkelt pc osv..har 4 maskiner på nett og av og til fler..8 porter er nok.helst noe til ca 2000,- max 3000,-.Trenger ikke nødvendigvis være GB men det er jo ingen ulempe.. :) ..det er vel i minste laget med penger jeg har men håper noen vet om en switch som er brukbar og som kan trafikkjusteres.jeg har ikke bruk for trådløst..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Sletet+adslkfjv

så hvitt jeg kan se er dette en SRW2016, den er nok litt overkill for hjemmebruk. Mulig den bråker en del også "viftestøy", men det husker jeg ikke helt, men det gjør den om den er slik som srw224.

På managed switches kan man ikke sette f.eks 1mb på port 1, og f.eks 1mb på port 2. det du derimot kan gjøre er å sette prioritet på forskjellige porter osv....

bare så du er klar over det......

så du burde nok sett på andre alternativer....

Endret av Sletet+adslkfjv
Lenke til kommentar

hva vil det si å sette prioritet på portene..? har du forslag til alternativ..? jeg er litt nob på nettverk så jeg maser i vei.. :) .Jeg har en 3Com.8P.GB switch i dag og den burde vel egentlig holde i massevis men jeg sliter med å få maskin 2 og 3 på nett når en maskin er på nettet og drar mye trafikk..dette er bare et problem under mye trafikk men veldig plagsomt. har prøvd en d,link switch og hadde samme problem ..kansje jeg har en feil et annet sted men tenkte at en switch med trafikkstyring ville hjelpe uansett da jeg belaster systemet mye.har foresten 15000 inn og 1000 ut..likevel korker det seg til tider.har byttet alle kabler til cat6 og prøvd alt..håpet at kansje en god switch kunne hjelpe..det er denne jeg har nå

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=123442

fatter ikke at den ikke skal klare BF2 på en maskin og MSN og webcam og surf på en annen samt litt fildeling på en tredje..

Lenke til kommentar

den linksys srw2016 bråger ein del ja..

Har ein sånn til et lan eg driver.. konge switch, men bråker ein del.

Der blir den brukt som backboune.., altså kobler til alle serverane og andre store switcher til den... funka fett.., ei stund. Så stoppa den å virke.. Sente den inn til mpx og dei har nå sent meg ny i posten..

Lenke til kommentar
Gjest Sletet+adslkfjv

jeg har ikke noe forslag til alternativ switch,fordi jeg ikke tror det er i switchen problemet ditt ligger.

Den 3com'en burde klare å kjøre en del trafikk,og siden du har testet med en dlink og hatt samme problem så er det lite sansynlig at en ny switch vil hjelpe så mye.

Du snakker om at du har mye trafikk på nettet,hva slags trafikk er dette?

bf2 og msn kalles nesten ikke trafikk... så da står du igen med fildelinga di. og det er godt mulig det er der problemet ligger, er det torrent du kjører så kan man i de fleste torrent clienter sette begrensinger på inn og ut hastighet osv..kanskje et bedre alternativ.

du burde også prøvd å kjøre flere pc'r på nettet ditt uten fildeling,og så sjekket hvilken hastighet du har....

kan være du ikke har den hastigheten du betaler for, du kan også koble en pc rett i modem og sjekke hastighet da.... osv.... dette er enkle tester som ofte viser hvor problemet i nettet ditt ligger.

xzibiz:ville tatt en firmware update før jeg sendte den tilbake til mpx. men høres rart ut at den plutselig slutta å virke,for dette er meget stabile switcher.

Lenke til kommentar

Ja eg kjøptan fordi den sko ver sykt goe... :cool:

Men klarte ikkje logge inn med web view heller... Å ikje pingan heller, så då klarte eg ikkje å oppdatere firmwaren heller.. Men får snart ein ny i posten.. (neste torsdag) så blir bra det

:dribble:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...