Gå til innhold

Fikk 6 på eksamen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når jeg gikk i tiendeklasse fikk 40% av elevene 5 og 60% av elevene 6

Dette var i NAMI og Samf Muntlig.

Synes også at paralellklassene fikk meget gode karakterer på muntlig eksamen.

Jeg tror ikke at sensorene er så strenge mot tiendeklassinger siden det er første gang de har en eksamen. Jeg synes det var alt for lett å få 6, jeg hadde venta meg ei 4.

Lenke til kommentar

Hmm, samfunnsfag er ikke det vanskeligste nei, men lett er det heller ikke. Skal du få en 6'er må du ha en del kunnskap. Det var en i klassen som fikk 3 på eksamen i samf.

Til deg som skal ha eksamen, lær deg alt utenat slik at du slipper manus, snakk rolig og se på både sensor og faglærer, prøv å finn ut noe som sensor kanskje ikke vet, bruk gjerne noe musisk (tegne på tavla, overhead eller powerpoint). Det med å finne ut noe spesielt som du tror sensor kanskje ikke vet kan være lurt, f.eks jeg snakket om "lobbyvirksomhet" og "skjulte nettverk" og sensor ble veldig imponert.

Lenke til kommentar
Hmm, samfunnsfag er ikke det vanskeligste nei, men lett er det heller ikke. Skal du få en 6'er må du ha en del kunnskap. Det var en i klassen som fikk 3 på eksamen i samf.

6236965[/snapback]

Så klart, noen er flinkere å ta til seg kunnskap enn andre, formulere ting bedre, holde seg rolig og alt det som er viktig under muntlig. Men personlig tror jeg at jeg hadde begynt å grine om jeg ikke fikk 6 i samfunnsdag. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...