abene Skrevet 2. juni 2006 Del Skrevet 2. juni 2006 I vår gjennomgang av gratis antivirusprogrammer har turen denne gangen kommet til Avira AntiVir PersonalEdition Classic. Les mer Lenke til kommentar
microon Skrevet 2. juni 2006 Del Skrevet 2. juni 2006 (endret) Høres ikke så bra ut, hva med å ta en test med den helt nye versjonen av Ewido? Den kan lastes ned på http://www.ewido.net/en/ Ewido er nå en del av Grisoft (AVG antivirus), og vil være integrert i neste utgave. Beta kan prøves her: http://www.grisoft.com/doc/29573/lng/us/tpl/tpl01 Endret 5. juni 2006 av microon Lenke til kommentar
Grim_Fandango Skrevet 2. juni 2006 Del Skrevet 2. juni 2006 Synest det er litt merkelig at dere hadde problemer med å installere AntiVir... Jeg har selv installert det på en stor mengde private hjemme PC'er og aldri hatt disse problemene. Det faktum at det (ifølge uavhengige tester) er bedre til å detektere virus enn de to hoved konkurrentene Avast og Free AVG, gjør det til min foretrukne kandidat når jeg skal anbefale gratis AV program til noen. Uansett hadde det vært morsomt med en sammenligningstest med dette og noen av de komersielle alternativene. Spesielt Trend og NOD32 kunne jeg tenkt å sett sammenligning med (førstnevnte fordi jeg bruker det selv og er svært fornøyd, NOD fordi mange sier det er så lite ressurskrevende...). Bloatwaren Symantec Norton Antivirus kan jeg klare meg uten... Lenke til kommentar
satanjapan Skrevet 2. juni 2006 Del Skrevet 2. juni 2006 Synes dere burde teste NOD32 på nytt, den testen som er nå er ganske gammel og mye har endret seg siden da Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 2. juni 2006 Del Skrevet 2. juni 2006 Også veldig fornøyd med programmet brukt det i 5 år nå. Har ikke hatt virus på evigheter om dette skyldes programmet eller ikke er uvisst. Synes det er lettfattelig og brukervennlig, men jeg har selvfølgelig brukt det lenge. Aldri hatt problemer med å legge det inn Eneste ulempen jeg ser er nag screen hver gang en oppdaterer som er en daglig automatisk begivenhet. Lenke til kommentar
eXa Skrevet 2. juni 2006 Del Skrevet 2. juni 2006 avg og antivir på kort stund. da kommer vel avast snart og! Lenke til kommentar
DarkSlayer Skrevet 2. juni 2006 Del Skrevet 2. juni 2006 Geeee ... skulle ønske det var ordentlig test .... Hva med å skrive en artikkel om AV?? Det må da være mer passende... Lenke til kommentar
tjodrik Skrevet 3. juni 2006 Del Skrevet 3. juni 2006 (endret) Hele vitsen med et anti-virus-program er jo at det kan finne og tilintetgjøre virus. En test av et slikt program bør derfor inneholde en grundig test av denne funksjonen. Og det _gadd_ dere ikke å gjøre, men henviste bare til andre tester. Hva er da vitsen? Jeg er sikker på at det er smal sak å lage et program som bruker minimalt med ressurser og er kjempebrukervennlig, men som ikke greier å finne virus. Et slikt program hadde kommet ut med masse plusser i denne testen, og det sier sitt om testen. Edit: trykkleif Endret 3. juni 2006 av tjodrik Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 3. juni 2006 Del Skrevet 3. juni 2006 Hvorfor er det ingen som tester Norman Antivirus? Eneste jeg har sett her er test av sikkerhetspakken til norman, og det blir litt feil, sammenlignet med en ren antivirus løsning. Lenke til kommentar
G Skrevet 3. juni 2006 Del Skrevet 3. juni 2006 Det at du fikk problemer kan være noe med din windowsinstallasjon. Selvfølgelig kan det være noe problemer i programmet. Jeg har ikke hatt samme problemene, og jeg har installert dette om og om igjen, ihvertfall tidligere. Nå har jeg en fast installasjon som jeg bruker, og lar den oppdatere seg gjennom internettforbindelsen. Det var interessant at du fikk litt installasjonstrøbbel. Lurer på om du er i stand til å fremkalle problemet om igjen? Lenke til kommentar
Xpi Skrevet 3. juni 2006 Del Skrevet 3. juni 2006 Synes det var merkelig med den feilen dere fikk under innstallasjonen. Har brukt Antivir i flere år, lagt inn på andre maskiner i familien og det har aldri vært problemer. Brukte dere kun en PC under testen deres? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå